Olenko yhteiskunnan loisija
Työttömyydestä johtuen kunta ja TE-toimisto ovat määränneet minut töihin. Bruttopalkka 1000e/kk. Se loisiminen johtuu siitä että saan palkan päälle soviteltua työmarkkinatukea sekä asumistukea. Näiden lisäksi olen oikeutettu toimeentulotukeen. Olenko siis yhteiskunnan loinen. Minulla siis 2 lasta vko/vko hoidolla. Olen etä, joten lapsiin liittyviä tukia en saa.
Saa sanoa, että mene töihin.
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:03"]
Mene töihin!
[/quote]
Kerran eka odotettu vastaus tuli jo, niin seuraaviin lisäksi perustelut.
Perustelu kirjoituksestasi : "Se loisiminen johtuu siitä että saan palkan päälle soviteltua työmarkkinatukea sekä asumistukea. Näiden lisäksi olen oikeutettu toimeentulotukeen. Olenko siis yhteiskunnan loinen."
Olet. Mene kunnon töihin, älä nosta yhteiskunnan tukia turhaan.
No minusta et koska teet tukien eteen töitä.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:12"]
Perustelu kirjoituksestasi : "Se loisiminen johtuu siitä että saan palkan päälle soviteltua työmarkkinatukea sekä asumistukea. Näiden lisäksi olen oikeutettu toimeentulotukeen. Olenko siis yhteiskunnan loinen."
Olet. Mene kunnon töihin, älä nosta yhteiskunnan tukia turhaan.
[/quote]
Minut on määrätty määräaikaiseen työhön. Miten siis vaihdan kesken kaiken kunnon töihin?
Kuinka voit olla oikeutettu tttukeen?? Itselläni samat tulot ja 2 lasta..ei kyllä toivoakaan että olisi tttukeen oikeutettu. Soviteltu päivärahakin on kuitenkin lähemmäs 400e.
Et ole, varsinkaan, jos et jatka tuota loputtomiin. Ennemminkin hienoa, että olet ottanut vastaan tuota työtä, mikä tuskin on mikään toimitusjohtajan pesti, vaan todennäköisesti jotain ns. paskaduunia (vaikkei paskaduuneja oikeasti ole olemassa). Hieno juttu siis, ja jatka samaan malliin! (Äläkä jumaliste irtisanoudu heti, kun duuni alkaa ärsyttää, jos et ole löytänyt uutta pestiä!!)
Voihan määräaikaisen työsuhteen katkaista, jos parempi paikka tulee eteen. Ihan perinteisesti irtisanomalla itsensä edellisestä.
Ja toi aiempi kirjoittamani oli vaan näppäilyä, et ole loinen, koska teet töitä ja saat siitä palkkaa :)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:15"]
Kuinka voit olla oikeutettu tttukeen?? Itselläni samat tulot ja 2 lasta..ei kyllä toivoakaan että olisi tttukeen oikeutettu. Soviteltu päivärahakin on kuitenkin lähemmäs 400e.
[/quote]
Toimeentulotuen näkökulmasta: vuokra lasten osuus huomioiden 630e. Nettopalkka 850, josta huomioidaan ttt:ssä 700. Asumistuki jonkin ihmepykälän mukaan vielä 200 (muutoin 0). Soviteltu työmarkkinatuki 350e. Lasten luonapidosta korvaus 290e. Yksin elävän ttt-perusosa 480.
Tulot siis: 700 + 200 + 350 = 1250
Huomioitavat menot: 630 + 290 + 480 = 1400
Joten toimeentulotuella katettavaksi jää 150e
Toivottavasti pärjäät työssä jotenkin, ja jaksat vielä hakea uusia, paremmin palkattujakin tehtäviä. Ilmeisesti työ ei ole kokoaikaista, koska saat soviteltua päivärahaa - eli vaikka palkka on surkea, niin vapaa-aikaa sitten on edes vähän enemmän?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:29"]
Toivottavasti pärjäät työssä jotenkin, ja jaksat vielä hakea uusia, paremmin palkattujakin tehtäviä. Ilmeisesti työ ei ole kokoaikaista, koska saat soviteltua päivärahaa - eli vaikka palkka on surkea, niin vapaa-aikaa sitten on edes vähän enemmän?
[/quote]
Työ on 5h/pv eli osa-aikainen. Työ on palkkatuettua ja tarkoitus määräaikaisuuden aikana on hakea oman alan töitä joilloin bruttopalkka voisi olla kolminkertainen. Palkkatuesta johtuen minulla on oikeus irtisanoa työsopimsu jos saan oman alani paremmin palkattua työtä. Tämä on siis hienous näissä avustetuissa työsuhteissa.
Mene töihin!