Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verta ulostaessa!!!

Vierailija
02.07.2014 |

Siis vähän veteen ja pyyhittäessä ekan kerran tuli vähän yli 2viikkoa sitte, 14 päivä?  ja sen jälkeen tuli kerran tai kaks ja sitten se loppu mutta nyt tuli taas...ei siis paljoa kirkasta ja vähän pyyhiessä mutta kuitenkin huolestuttaa koska kestänyt jo näin kauan...kerran on ollut ennenkin mutta sitä tuli ehkä vaan kahtena kertana ja loppu siihen Ja siis oon 19v joskus myös kun pyyhiny oikeen paljon niin tullut tosi tosi vähän. Kerran menin yksityiselle (silloin kun aijjemin tuli verta) sanoin vaan että epäilen että on pukamia haavaumia tai jotain se kokeili kädellä(hyi) ja sanoi että ei tunnu mitään pukamakudosta, vähän vaan punottaa ja jos ei kipujakaan niin ei mitään vaarallsita, reseptin anto johonkin rasvaan MUTTA EN KOSKAAN KÄYTTÄNYT SITÄ voiko siis siitä olla jotain vaaraa? että en käyttänyt sitä, sitä ei olis vissiin tarvinnut edes ottaa mutta otin kuitenkin...ja kehtas vielä epäillä ettei ollu menkkaverta...ei todellakaan oo ollu!!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:17"]

Kyse on hyvin todennäköisesti peräpukamista. Ja jos eivät vaivaa, niin ei ole pakko käyttää lääkärin määräämiä rasvoja. Itse en ole koskaan joutunut rasvoja käyttämään, vaan olen saanut hoidettua pukamat itse, mm. suihkuttamalla alapäätä aina kakkaamisen jälkeen. Koska veri on kirkasta, ei ole pelkoa, että se tulisi kauempaa suolistosta. 

[/quote]  Kiitos<3 kysyn lääkäriltä tästä kun jatkunut jo suht. kauan...vai voiko pukamat vuotaa monena päivänä?

[/quote]

Kyllä, yleensä ne vaivaa monena päivänä. Mulla on tullut jokaisen lapsen synnytyksen jälkeen (ja raskausaikana) peräpukamia, ja tästä viimesestä mulla tuli ainakin parin viikon ajan verta ulostaessa. Mutta tiesin, että mun kohdalla paranee ajan kanssa, joten en mennyt lääkäriin, ja niinpä tuo taas paranikin. Nyt ei taas ole mitään vaivaa. Ekalla kerralla kun mulla oli pukamia määräsi lääkäri niihin rasvan ja kävin jo ostamassakin sen, kunnes luin tuoteselosteessa että kyseistä rasvaa ei saa käyttää imetysaikana. Ärsytti että meni rahat hukkaan. En sit ehtinyt mennä uudestaan lääkäriin hakemaan toista reseptiä, kun pukamat alkoi parantua itsestään. En ole tuon jälkeenkään sit jaksanu ravata lääkärissä, kun oon huomannu et paranevat itsestään. Kunhan vaan viittii huolehtia siitä, ettei uloste ole kovalla, eli syö vatsaa löystyttäviä ruokia sekä liikkuu...

Vierailija
2/14 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja ei hätää, vaikka pukamat ei paranis itsekseen eikä rasvoilla, niin niitä voidaan myös leikata. Mutta en lähtis sitä suunnittelemaan ensimmäisenä, kun yleensä paranevat kun viitsii vaan nähdä vähän vaivaa itse katsomalla ruokavaliota, että suoli toimii hyvin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se veri on punaista ja ns. tuoreen näköistä, peräpukamat sopisivat hyvin kuvaukseen. Mikset käyttänyt sitä rasvaa?

Vierailija
4/14 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:59"]

Jos se veri on punaista ja ns. tuoreen näköistä, peräpukamat sopisivat hyvin kuvaukseen. Mikset käyttänyt sitä rasvaa?

[/quote]  No se vaan jäi kun ei ollut silloin enää mitään oireita..ja ajattelin ettei siitä olis mitään haittaa jos jätän käyttämättä

Vierailija
5/14 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi joku maksaa satoja euroja yksityisestä lääkäristä ja sitten jättää sen kertomat parannusehdotukset käyttämättä.

Vierailija
6/14 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on hyvin todennäköisesti peräpukamista. Ja jos eivät vaivaa, niin ei ole pakko käyttää lääkärin määräämiä rasvoja. Itse en ole koskaan joutunut rasvoja käyttämään, vaan olen saanut hoidettua pukamat itse, mm. suihkuttamalla alapäätä aina kakkaamisen jälkeen. Koska veri on kirkasta, ei ole pelkoa, että se tulisi kauempaa suolistosta. 

Vierailija
7/14 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelisit kirjoittamaan kunnolla.

Vierailija
8/14 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:06"]

Mä en ymmärrä, miksi joku maksaa satoja euroja yksityisestä lääkäristä ja sitten jättää sen kertomat parannusehdotukset käyttämättä.

[/quote]
No voisko nyt joku kertoa onko siitä haittaa etten käyttänyt sitä!! Kun taas kauhee paniikki ja meen varmaan pian taas YKSITYISELLE jos kukaan ei osaa auttaa

Vierailija
9/14 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:17"]

[/quote]  Kiitos<3 kysyn lääkäriltä tästä kun jatkunut jo suht. kauan...vai voiko pukamat vuotaa monena päivänä?

Vierailija
10/14 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en oo ylipainonen tai mitään, mutta liikun ja syön nykyään tosi huonosti.

Vierailija
11/14 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:06"]

[/quote]
No voisko nyt joku kertoa onko siitä haittaa etten käyttänyt sitä!! Kun taas kauhee paniikki ja meen varmaan pian taas YKSITYISELLE jos kukaan ei osaa auttaa

[/quote]

oo mikä UHKAUS. ehkä parempikin tosiaan mennä sinne lääkärille, kun kuka vaan voi sanoa täällä anonyymisti mitä tahansa...

Vierailija
12/14 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:28"]Ja en oo ylipainonen tai mitään, mutta liikun ja syön nykyään tosi huonosti.

[/quote]

Mä olen ylipainoinen, syön huonosti enkä liiku. Ja mulla ei ole pukamia.

Lisää ruokavalioosi kuituja ja vettä! Pukamilta kuullostaa oireidesi kuvailut, mutta jos pelkät pahempaa niin tervemenoa lekuriin. Kyllä lääkäri tietää kertoa sulle samat asiat kuin täällä.

Ja mikäli se määrää sulle lääkkeitä niin KÄYTÄ sitä!

Vierailija
13/14 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:06"]

[/quote]

[/quote]

Ja tuskinpa siitä mitään haittaa on ollu vaikket oo voidetta käyttäny. Jos siitä olis jotain vakavampaa seurausta tullu ni olisit menny jo uudestaa lekurille.

Vierailija
14/14 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veren syynä voi olla pukamat, fissuura tai vaikka kasvain tai pahimmassa tapauksessa syöpäkasvain. Mene lääkärille selvittämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme