Keksikää mulle vanhalle akalle joku harrastus
Geokätkeilyä ja suunnistusta mietin, mutta minähän eksyn jo kauppaankin. Mutta jotain ulkoilmaharrastusta, missä voisi tavata ihmisiä - eikä tarvitsisi olla suuntavaistoa. Laskuvarjohyppy ei käy, pelkään korkeita paikkoja, enkä tiedä pääsisinkö enää. Lapset ovat omillaan ja minulla on aikaa. Käyn salilla, ulkoilen merkityillä luontopoluilla, teen käsitöitä ja ratkon ristikoita, mutta jotain vain vielä puuttuu. Hyväntekeväisyys ei ole minun juttu, kokeilin ja en oikein ymmärtänyt kaikkien ajatusmaailmaa. Oikeastaan juuri siksi, että kun lopetin hyväntekeväisyyden (autan vastedes vain lahjoituksilla), niin jäi aukko.
Kommentit (36)
Alat virkkamaan ja neulomaan:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/10/16/puikko-ja-koukku-kasityot-valt…
Täältä myös peukku lintujen tarkkailulle, merkityt luontopoluthan sinulla ovatkin jo ohjelmassa. Lisäksi voisit kasvattaa hyötykasveja. Olen hiljattain aloittanut mainitut vaikka olen vasta nelikymppinen, varaslähtö mummoharrastuksiin. Huovutus voisi olla myös mukavaa.
Minä olen vielä 28 vuotias, mutta työtön ja lapseton. Mies käy töissä niin siksi aikaa koitan keksiä kaikenlaista tekemistä ja tykkään kanssa ulkoilla. Geokätköilyä kokeilinkin, vaikka suuntavaisto on about sama kuin sinulla ap. Se oli kuitenkin helppoa, kun niiät kätköjä on monentasoisia ja useimpiin on myös vinkkejä. Ja kun lataa sen sovelluksen niin sitä kautta ne löytyy aika helposti. En toki kaikkia ole löytänyt mitä olen koittanut, mutta en ota sitä niin vakavasti. Joskus menen uudelleen ja saattaa löytyä joskus myöhemmin tai sitten menen jonkun kaverin kanssa ja toinen keksiikin katsoa eri kulmasta vaikka samaa paikkaa jne niin sit löytyy. se on ihan hauskaa :)
Toinen mitä harrastan nyt on crossfit. sielä näkee ihmisiä ja ainakin meidän boxilla on kesäisin ulkotreenejä paljon. lisäksi se on vaihtelevaa ja erilaista kuin normaali salilla käynti. Kannattaa kokeilla, se sopii ilman muuta vähän vartuneemmallekin (ainakin sielä missä itse käyn, on ihan kaiken ikäisiä ja kuntoisia kävijöitä).
Aloitin myös pitkästä aikaa värittelemään värityskirjoja ja harjottelemaan kirjontaa :D pyöräilu on myös kivaa, kun pääsee vähän kauemmaskin. Voi vaikka etsiä jotain kivoja uusia paikkoja lähipiiristä jonne ei jaksaisi kävellä ja pyöräillä sinne joku pieni päiväretki tms.
Kansanpuistot ja muut voi tuoda myös vaihtelua luontopolkuihin ja perus kävelypaikkoihin. Jos mahdollista liikkua jonnekkin sellaiseen.
Podcastit ja äänikirjat tai ihan lukeminen muutenkin on myös hauskaa, kirjan voi ottaa vaikka mukaan ja etsiä luonnosta joku kiva paikka jossa lukea muutama luku eväiden kanssa tms. ^^
Jos sulla on ystäviä tai joku porukka, niin frisbeegolf on ihan kivaa ja halpa juttu. Sitä heitellään joskus miehen ja sen kavereiden kanssa :) vaikka en itse osaa kovin hyvin, se on silti hauskaa mukavassa porukassa, ja miksi ei yksinkin.
Jos tykkäät ja on mahista niin melonta? ainakin itsellä joskus haaveena tuo kunhan saa vähän enemmän uskallusta lähteä jonnekkin harjottelemaan. Tai suppaus jos tykkäät olla veden ääressä.
Jos sulla on piha, niin puutarhahommatkin voisi olla kivoja. Tosin en tiedä mitä kannattaisi tähän aikaan vuodesta alottaa, mutta esim. joku kasvihuone voisi olla kiva pieni projekti.
Tässä nyt muutama mitä ykskaks tuli mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että et itse mitä haluaisit harrastaa.
Miksi muka harrastusten täytyisi olla aina jotain liikuntaharrastuksia, on niitä muitakin harrastuksia pilvien pimein?
Ap:n kohdalla tulee mieleen köyhä mielikuvitus ja luovuuden puute, kun harrastusta haetaan tälläisiltä lapsellisilta palstoilta.
Toki tälläkin palstalla on aivan tolkun miehiä ja naisia, asiallisisesti keskustelevia ja joilla on faktatkin hyvin usein hallussa.
Mutta yleisesti ottaen he ovat vähemmistönä täällä.
Ja kun he kirjoittavat tänne, kommentteja aina vähätellään ja alapeukutetaan rankasti.
Jopa pilkataan, vaikka tämän palstan enemmistöllä on, niinkuin kaikki tietää, vähin kokemus ja osaaminen asioista.
Vaihteeksi hyvä kommentti palstan vähä-älyisyydestä, ja tietenkin junttilauma antanut alapeukkua
Vesijumppailua uimahallissa, jos on halli lähettyvillä.
Frisbeegolf! Ratoja on eri pituisia erilaisissa maastoissa, alkuun ei välttämättä tarvitse kuin yhden frisbeen. Kävin vähän aikaa sitten ensimmäistä kertaa kokeilemassa, mentiin 18 rata, aikaa kului 2h ja oli aika rankkaa ylämäkineen, mutta tosi hauskaa.
Ratsastus. Talleilla tapaat ihmisiä, harrastat ulkoilmassa ja saat liikuntaa. Jos oikein innostut niin voit aloittaa jopa urheiluratsastuksen.
Piirtäminen.
Raamatun opiskelu on todella mielenkiintoista - komppaan edellistä! Ei tartte ollenkaan ryhtyä miksikään hihhuliksi.
Mene kuoroon jos löytyy paikkakunnaltasi kuoro, jonne 'kaikki' pääsee. Voi olla jopa mummokuoroja.
Syksy tulee - katso työväenopiston kurssikatalogista - sieltä löytyy vaikka mitä kivaa ajan kuluksi.
Ei noilta kursseilta välttämättä seuraa ja uusia tuttuja arkeen löydy - ovat kanssaihmisiä kuitenkin kun ollaan harrastuksen parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "vanhan Akan" ikä ja kunto?
57 vuotta, jaksaa kävellä 8 kilometrin luontopolkuja - pitempiä en ole kokeillut, perusterve lukuunottamatta nivelrikkoa toisessa polvessa ja toisessa nilkassa. Nivelrikoista huolimatta pystyn siis kävelemään aika hyvin. Jaksan uida pysähtymättä hallissa 500 metriä, rintauintia, sitten tarvitsen levätä. Muuten en oikein osaa kunnosta sanoa.
Et sä viä mikään vanha akka ole, nainen hyvässä iässä, ja suhkot normaali kunto.T:M42
Mitä...vanha? ....57-vuotta nuori!👍😋 Vanhaksi et taivu millään.
Jos luvun kääntää nurin 75-vuotta, niim sitten voisi ehkä sanoa "vanha akka".
Monesti monet kokevat olevansa nuoria yhä silloinkin😊
Vierailija kirjoitti:
Nuorten miesten nieleminen on hyvä harrastus, kun reppanat ei muuten saa.
Ei ainakaan tämän palstan mukaan.
Siitä vaan, ellei itseä haittaa! Olet tosiaan vielä ihan "puuma" ikäinen nainen ja nuoret miehet sulaa sun edessä, kuin voi😅
Monet miehet hakevat turvaa ja lohtua, toki rakkauttakin. ANNA MENNÄ!😋
Sä pystyt tätä antamaan
Nauti elämästä!
Mummoontuminen ei kohdallasi taida kiinnostaa.
Jotkut istuvat 30v. iässä jo kiikkustuolissa ja kutovat sukkaa. Odottavat elämän päättymistä.
Sä et varmaankaan??
Mun täti golffaa, ja ennen koronaa ajeli moottoripyörällä pitkin Aasiaa. Kummatkin kuulemma kivoja harrastuksia.
Kiinnostaako Sinua tanssi ei ulkoharrastus.Mutta tykkäisistö käydä kesäisin lavatansseissa tai ihan aloittaa kansanopiston kurssilla tanssiharrastuksen?
Entä onko puistoliikuntaa vetääkö kukaan tälläistä ?
Talvella hiihto kesällä uiminen, kävely,
( Myös talvella Tietysti voi käydä kävelee).
Entä golfin peluu? Tai Fresbee golf?
Hyötyliikuntakin on hyväksi marjastus tutussa ympäristössä.
Ryppy-syvänteiden kaivelu vanupuikolla.