Millainen paikka Puumala on asua?
Päädyin sattumalta katselemaan Puumalan seutua karttapalvelun kautta ja ihastuin maisemaan. Siinä lepää silmä ja sielu.
Millainen paikka Puumala on asua, jos ei kaipaa menoa ja meininkiä? Tottuuko korkeanpaikankammoinen siihen nättiin mutta kamalaan siltaan?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se Mikkeli tai Imatra ole "iso kirkko".
Jos nuo on Puumalasta katsottuna isoja paikkoja niin ajattele millainen kyläpahanen se itse on.
Pieni, sympaattinen paikkakunta.
Palvelu ystävällistä, kunta hyvin hoidettu , matala veroäyri.
Luonto on todella kaunista järviseutua parhaimmillaan.
Joku tuolla mainitsi juoruilun, - sehän on kaikkien pienten paikkakuntien piirre.
Mutta Puumalassa on paljon haja-asutusta, ja halutessaan voi elää hyvinkin erakoitunutta elämää.
Nämä aikuisen näkökulmasta.
Vaikka paikka on lapsille hyvä ja turvallinen kasvuympäristö, harrastusmahdollisuudet ovat rajalliset.
Päivähoito on ilmainen ja kunnassa hyvä peruskoulu. Lukio lakkautettiin muutama vuosi sitten.
Tyytyväisyydenhän määrittää se, mitä asumispaikkakunnaltaan haluaa/vaatii/tarvitsee.
Pienimuotoiseen peruselämiseen Puumala on mitä parhain paikka asua ja elää.
Olen asunut Helsingissä, keskisuuressa kaupungissa ja Puumalassa.
Parhaiten olen voinut Puumalassa.
Suomessa kesä paikkakuntia riittää. Kesällä porukkaa kun mökkiläiset tulee. Talvi on ankeaakin ankeampaa eipä oo mitään yks sale siinä kaikki. Ainiin ja K-market rollaattorin kanssa kulkevia mummoja muutama. Kauniit on Saimaan maisemat mut siihen se sit jääkin. Jos tykkää asuu korvessa kaukana kaikesta niin sitte sinne. Itse en halua umpihangessa tarpoa ja auraamattomilla teillä auton kanssa taistella. Sitte kun on vielä tiet jäässä eikä hiekanmurua. Kämppä kylmäna lämmitä sitä jos on vielä paska huussi pihan perällä on siinä onni ja autuus kaukana. Kaikki palvelut Imatralla tai Mikkelissä. Jos tarvii muutakin kuin kunnallista terveydenhuoltoa. Jos haluu elokuviin taas ajelet pitkiä matkoja. Joo asun mieluummin kaupungissa.
Suomessa kesä paikkakuntia riittää. Kesällä porukkaa kun mökkiläiset tulee. Talvi on ankeaakin ankeampaa eipä oo mitään yks sale siinä kaikki. Ainiin ja K-market rollaattorin kanssa kulkevia mummoja muutama. Kauniit on Saimaan maisemat mut siihen se sit jääkin. Jos tykkää asuu korvessa kaukana kaikesta niin sitte sinne. Itse en halua umpihangessa tarpoa ja auraamattomilla teillä auton kanssa taistella. Sitte kun on vielä tiet jäässä eikä hiekanmurua. Kämppä kylmäna lämmitä sitä jos on vielä paska huussi pihan perällä on siinä onni ja autuus kaukana. Kaikki palvelut Imatralla tai Mikkelissä. Jos tarvii muutakin kuin kunnallista terveydenhuoltoa. Jos haluu elokuviin taas ajelet pitkiä matkoja. Joo asun mieluummin kaupungissa.
Kesällä upeaa talvi kamalaa. Puumala on sivussa huonot kulkuyhteydet. Mökki paikkakuntana ehkä menis. Tosin liian kaukana hesasta saa istuu autossa liikaa
Shirly-Emilia kirjoitti:
Miten sä oot noin kiimainen? 😘
Hail Satan 🤘!
Koulu on kamala. Ketäpä siellä ei olisi kiusattu. Opettajat ei ole ainakaan aikoinaan puuttuneet kousaamiseen, yhtä tai kahta lukuunottamatta. Sama viäräleuat ukot on jääneet peruskoulun käytyään Puumalaan, yhtä ätsyttäviä kuin lapsina.
Puumala paska mesta kesällä on lomalaisia talvet hiljaista ei niin mitään oo
Kesällä upea. Talvella hiljaista, kuin hautausmaalla. En muuttaisi, kaukana ihan kaikesta. Jos tykkää asua korvessa niin sitte.
Jos on rahaa, niin miksi ei asuisi järvisuomessa kesäisin ja nää paskaloskakelit kaupungissa? Miksipä ei...
Kaunis Saimaa muuten surkee kylä talvella. Jos haluu asua paikassa jossa muutama mummo ja pappa kulkee rollaattorilla. Ei julkista liikennettä pitkät matkat joka puolelle. Kesällä porukkaa kun mökkiläiset saapuu Sekin on muutaman kuukauden ajan. Ei kunnon palveluita kaksi kauppaa moni yritys lopettanut pääväylän varrelta. Et enpä nyt kyllä korpeen muuttaisi
Eiköhän se Mikkeli tai Imatra ole "iso kirkko".