Mummoni vie mieheni
Mummoni on reilu seitsemänkymppinen, ikäisekseen nuorekas ja energinen tapaus. Olen seurustellut mieheni kanssa viisi vuotta ja alausta alkaen huomasin, että mieheni ja mummo tulevat oikein hyvin juttuun ja kemiat pelaa. Aluksi olin tästä hyvin onnellinen, miehen omat isoäidit kun ovat menehtyneet jo ennen kuin mies syntyi.
Viimeisen vuoden aikana olen kuitenkin alkanut huolestua. Nykyisin mieheni taitaa viettää mummoni kanssa enemmän aikaa kuin minun kanssani. Hän käy auttamassa mummoani pihatöissä; ruohonleikkuuta, kasvimaan mylläystä, pensasaidan leikkausta esimerkiksi. Minua ei koskaan ota mukaan, kun olisin kuulemma vain tiellä. Mummo käy ajoittain iltaisin muutamalla viinilasillisella ravintolassa ja mieheni lähtee nykyisin aina mukaan "turvaamaan ja valvomaan" mummoa, jos sattuisi tulemaan äkillinen sairaskohtaus. Usein näiden iltojen jälkeen mies on kotona vasta seuraavana aamuna, kun mummo halunnut vaivan palkaksi tehdä miehelle yöllä kotonaan ruokaa ja tarjonnut petipaikan, ettei tarvitse yöllä kotiin ajaa. Lisäksi jo viime kesän lopulla mies opetti mummoa kalastamaan ja kävivät kalareissuilla, sama homma on jatkunut tänä kesänä. Minä en pääse mukaan, koska veneeseen ei muka mahdu.
Omat vanhempani ovat aivan onnessaan tästä vävyn avuliaisuudesta ja keksivät koko ajan lisää asioita, joissa mies vosi mummoa auttaa, kun vävy on kuulemma niin loistavaa seuraa ja apua mummolle.
Auttakaa, mitä teen? Miehen aika mummon kanssa tuntuu vain lisääntyvän ja lisääntyvän.
Kommentit (25)
Mee ensi kerralla vakoilemaan mummon pihan lähelle, kun miehes menee auttamaan. Jos ovat sisälle, soitat mummolle "sattumalta" ja juttelet pitkän puhelun, niin ei jää ainakaan aikaa miehes kanssa hommailuun.
Miksi et itse auta omaa mummoasi?
Minä ainakin kävin oman mummoni luona lähes joka päivä. Soitin ainakin päivittäin. Autoin kauppareissuissa, kävin pesemässä ikkunat ja istuttamassa parvekekukat, kävin mukana lääkärireissuilla ja niin edelleen.
Mene vaan mummosi ja miehesi mukaan. Ei sinua kukaan poiskaan tule ajamaan!
Ota nyt ap iisisti. Huolestu sit vasta kun miehes opettaa anoppiaan onkiin.
Ettei mummo vaan maksa jotain ylimääräistä miehellesi?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:53"]Ettei mummo vaan maksa jotain ylimääräistä miehellesi?
[/quote]
Luonnossa. ;)