Saako viestintuoja vihat päälleen pettämistapauksissa?
Onko kokemusta tällaisista tilanteista, miten siihen kertojaan suhtaudutaan?
Kommentit (24)
Suhtaudutaan kiitoksella, mikäli viestintuojalla on faktaa ja hyvät aikomukset.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ne huonot aikomukset voisi olla?
pidä huoli sun omista asioista niin ei tarvi edes miettiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi petetty puoliso joka haluaa ainoastaan levittää omaa pahaa oloaan muille osapuolille. Tulee sitten esittelemään omia teorioitaan siitä, kuinka sinun puolisosi viekkaudella ja vääryydellä vokotteli hänen täysin viattoman puolisonsa jne.
Tai joku kateellinen, joka on salaa tyytyväinen, että vihdoin löytyi särö.
Voi kun minulle olisi joku kertonut, olisin ollut kiitollinen. Tuo vaatii kuitenkin aika paljon rohkeutta ja siinä ottaa riskin, että joutuu itse tulilinjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi petetty puoliso joka haluaa ainoastaan levittää omaa pahaa oloaan muille osapuolille. Tulee sitten esittelemään omia teorioitaan siitä, kuinka sinun puolisosi viekkaudella ja vääryydellä vokotteli hänen täysin viattoman puolisonsa jne.
Joskus se voi olla myös omaa defenssiä kehitellä päässään teorioita, että joku tulee ilkeyksissään kertomaan tällaista vaikkei siitä olisi kyse. Saadaan suunnattua sitä vihaa johonkin, tosin ihan väärään osoitteeseen.
Tunnistan itse aikoinaan reagoineeni näin kun aviomies petti ja minulle siitä kerrottiin.
Jaha, taas yksi, joka tekeytyy "viestintuojaksi" sen sijaan, että olisi rehdisti se, joka katsoo asiakseen panna näppinsä muiden ihmisten parisuhteeseen.
Ei kukaan voi tietää, mitä tapahtuu, kun kielit jollekulle hänen puolisonsa tekemisistä. Joku voi olla hyvillään, joku toinen taas järjestelee hampaasi uudelleen. Voi käydä niinkin, että sinua ei edes uskota.
Riippuu täysin siitä kenelle kertoo, sattuuko olemaan lapsellinen guspää joka suuttuu aina sille joka kertoo ikävät jutut vai aikuismaisempi tapaus joka osaa järkeillä vähän pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla kyse vallanhalusta ja silkasta ilkeydestä.
Jos ei ihan päivittäin, mutta ainakin viikoittain saa Suomessakin lehdistä lukea mustasukkaisuustapoista ja -pahoinpitelyistä. En halua olla osasyyllinen niihin millään tavalla tai lisätä niitä. Haluatko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne hyvät aikomukset voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin siitä kenelle kertoo, sattuuko olemaan lapsellinen guspää joka suuttuu aina sille joka kertoo ikävät jutut vai aikuismaisempi tapaus joka osaa järkeillä vähän pidemmälle.
Asa ei ole noin yksinkertainen. Yhtälöön kuuluvat myös tämä kolmas ihminen ja hänen motiivinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla kyse vallanhalusta ja silkasta ilkeydestä.
Minä en nyt ihan ymmärrä. Mikäli tieto on totta, mitä väliä sillä motiivilla edes on?
Joko sitä haluaa tietää puolisonsa pettävän tai sitten haluaa mieluummin elää valheessa, se on oma asia, mutta turha sitä totuuden kertojaa on mistään ilkeydestä syyttää.
On, minulla on kokemusta. Kerroin ystävälleni, että mies, jota hän tapailee asuu avovaimonsa kanssa. Minulla oli tästä ihan fakta tieto toisen ystäväni kautta, joka tunsi joten kuten tämän avovaimon. Heillä on myös yhteinen lapsi.
Ystäväni suuttui tästä minulle ja välimme katkesivat. Seurustelivat vielä jonkin aikaa, joten ehkä mies sai sitten minun puheeni käännettyä valheeksi tai panetteluksi. Tai ehkä ystävääni ei haitannut jakaa miestään?
Itselläni oli tuolloin parisuhde eli mistään kilpailusta tätä miestä kohtaan ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne hyvät aikomukset voisi olla?
No itse ainakin petetyksi tulleena ja pitkään valheessa eläneenä nimenomaan toimisin kuten haluaisin, että minua kohtaan olisi toimittu. Eli kertoisin petetylle, jotta hänen ei tarvitse kokea samaa. Tosin en kenellekään tuntemattomille lähtisi kertomaan, mutta kavereille tai muille läheisimmille.
Vierailija kirjoitti:
On, minulla on kokemusta. Kerroin ystävälleni, että mies, jota hän tapailee asuu avovaimonsa kanssa. Minulla oli tästä ihan fakta tieto toisen ystäväni kautta, joka tunsi joten kuten tämän avovaimon. Heillä on myös yhteinen lapsi.
Ystäväni suuttui tästä minulle ja välimme katkesivat. Seurustelivat vielä jonkin aikaa, joten ehkä mies sai sitten minun puheeni käännettyä valheeksi tai panetteluksi. Tai ehkä ystävääni ei haitannut jakaa miestään?
Itselläni oli tuolloin parisuhde eli mistään kilpailusta tätä miestä kohtaan ei ollut.
Piti vielä lisätä, että itse haluaisin tietää jos minua petetään. Toivottavasti ystäväni kertovat jos tietävät jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus se voi olla myös omaa defenssiä kehitellä päässään teorioita, että joku tulee ilkeyksissään kertomaan tällaista vaikkei siitä olisi kyse. Saadaan suunnattua sitä vihaa johonkin, tosin ihan väärään osoitteeseen.
Tunnistan itse aikoinaan reagoineeni näin kun a
Juuri tällaisesta on aika usein kyse. Petetyn tapa käsitellä asiaa on nähdä ilkeyttä siellä missä sitä ei ole. Se on helpompaa kuin suunnata huomio siihen oikeaan asiaan eli siihen, että rakas ihminen on loukannut.
No se nyt riippuu. Jos mieheni pitää pikkujouluissa hauskaa flirttaillen ja naisia tanssittaen, se ei ole asia, mistä haluaisin kuulla varsinkaan värittelyn kera. Se on siis hänelle aivan sallittua, jopa suotavaa ja teen samaa itsekin, mutta ei siitä minkään huolestuneen viestinviejän tarvitse mennä avautumaan. Jos taas hänen huomataan etsivän seuraa jossain Tinderissä tai olevan selvästi romanttisessa tai seksuaalisessa suhteessa jonkun kanssa, haluan tietää.
Ei. Mutta asiasta tietoiseen salaajaan suhtaudutaan erittäin negatiivisesti.