Jes, viikossa lihoin reilut 3 kiloa
Hirveällä vaivalla laihdutettu noikin kilot. Laihdutan tosi hitaasti kun ei motivaatio riitä nopeampaan tahtiin. Varmaan 3 kuukautta meni että 3 kiloa sain pois. Viikossa tuli takasin. Tosi motivoivaa!
Kaikki paasaa aina hitaan painonpudotuksen puolesta.
Tämä on sen hitaan painonpudotuksen haaste. Ei voi retkahtaa kertaakaan. Nyt viikon syönyt miten sattuu. Tänään otin itseä taas niskasta kiinni ja kävin vaa'alla. Tai otin itseä niskasta kiinni jo eilen syömisten suhteen. Turvotusta varmaan on mutta ei kolmea kiloa.
Jos olisin nopeasti pudottanut tuon määrän niin ei niin vituttaisi niin paljoa mutta kuukausien työ viikossa hukkaan!
Olen laihduttanut jo monta vuotta eli kokemuksesta voin sanoa että pudotan noita kolmea kiloa taas kauan.
Olen reilut 20 kiloa laihtunut hieman reilussa kolmessa vuodessa.
Kymmenen kiloa vielä jäljellä normipainon ylärajaan. Tai nyt 13 kiloa tuon retkahduksen takia.
Ja ei, en luovuta. Kunhan nyt purin ärsytystäni ja sitä että ratkesin syömään kaikkea kaloripitoista ihan liikaa!
En ole laihdutuksestani puhunut oikein kenellekään niin täällä palstalla voi välillä avautua.
Kommentit (12)
Oot laihduttanut jo monta vuotta, mutta et silti tiedä, että sen mässyviikon jälkeisesta vaa'an lukemasta et pysty tippaakaan päättelemään paljon olet oikeasti lihonut eli kerryttänyt rasvaa kehoosi. Ei ihme, ettei laihis onnistu, kun perusasiat eivät ole hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Oot laihduttanut jo monta vuotta, mutta et silti tiedä, että sen mässyviikon jälkeisesta vaa'an lukemasta et pysty tippaakaan päättelemään paljon olet oikeasti lihonut eli kerryttänyt rasvaa kehoosi. Ei ihme, ettei laihis onnistu, kun perusasiat eivät ole hallussa.
Kuten sanoin, kokemuksesta tiedän että.pudotan näitä kolmea kiloa taas kauan.
Tunnen kyllä kroppani. Ei tämä ole ensimmäinen kerta kolmeen vuoteen kun syön liikaa.
Ehkä jotain olen kuitenkin tehnyt oikein kun reilut 20 kiloa lähtenyt?
Tarkalleen 24 kiloa. 27 kiloa ennen tuota kolmen kilon nousua ja tiedän että kilo pari lähtee varmaan viikossa kahdessa ja sitä loppua pudotan kuukauden verran.
Ap
Vaatteet ja nestemäärä vaikuttavat niin paljon, ettei painoa kannatta mitata edes alle kahden kilon tarkkuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kyllä kroppani. Ei tämä ole ensimmäinen kerta kolmeen vuoteen kun syön liikaa.
Tarkalleen 24 kiloa. 27 kiloa ennen tuota kolmen kilon nousua ja tiedän että kilo pari lähtee varmaan viikossa kahdessa ja sitä loppua pudotan kuukauden verran.Ap
Nyt vaan ruokavalioon lisää proteiiniä ja nestettä ja vähemmän hiilareita niin paino tippuu kuin itsessään.
Terveisin 10 kg kahdessa viikossa laihduttanut synnyttäjä
Johtuu varmaan ilmastonmuutoksesta. Kuten kaikki muukin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkalleen 24 kiloa. 27 kiloa ennen tuota kolmen kilon nousua ja tiedän että kilo pari lähtee varmaan viikossa kahdessa ja sitä loppua pudotan kuukauden verran.Ap
Nyt vaan ruokavalioon lisää proteiiniä ja nestettä ja vähemmän hiilareita niin paino tippuu kuin itsessään.
Terveisin 10 kg kahdessa viikossa laihduttanut synnyttäjä
Ei raskauden aikana tulleita kiloja oikein voi verrata normilaihdutukseen.
Itsekin olen jälkitarkastuksessa ollut jokaisesta lapsesta 16-20 kiloa kevyempi kun synnärille mennessä. Synnärille jäänyt sen 5 kiloa.
Jatkan samalla tavalla kuin ennenkin ja kyllä paino tästä putoaa.
Purin vain harmitusta itseeni kun vedin suklaata kaksin käsin vaikkei olisi ollut mikään tarve.
En noudata mitään ruokavaliota enkä laske kaloreita. Olen joskus nuorena laskenut hyvinkin tarkkaan niin tiedän suunnilleen mitä voin syödä ja paljonko jotta paino putoaa.
Kaikkea kohtuudella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ainakin sama juttu kuin ap:lla. Oli kertynyt paino sitten mitä tahansa, sen pudottamiseen menee pitkä aika. Paino putoaa hitaasti ja tulee helposti yhden viikonlopun aikana. Tosin kilpirauhasen vajaatoiminta on, joten se saattaa asiaan vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ja nestemäärä vaikuttavat niin paljon, ettei painoa kannatta mitata edes alle kahden kilon tarkkuudella.
Vaatteet? Eihän painon tarkkailussa ole mitään järkeä, jos punnitsee itseään miten sattuu. Itse punnitsen aina alasti aamuisin vessakäynnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ainakin sama juttu kuin ap:lla. Oli kertynyt paino sitten mitä tahansa, sen pudottamiseen menee pitkä aika. Paino putoaa hitaasti ja tulee helposti yhden viikonlopun aikana. Tosin kilpirauhasen vajaatoiminta on, joten se saattaa asiaan vaikuttaa.
Minulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta.
Alussa ei meinannut lähteä kiloakaan. Mutta sinnikkäästi kun jatkoin niin tuntui että jotain tapahtui kropassa ja paino on laskenut helpommin. Tosin ei yhtä helposti kuin nuorena ennen tätä vajista.
Ja sain syödä monta viikkoa tosi niukasti ennen kuin kroppa tajusi että nyt laihdutetaan. Onneksi oli siinä kohtaa niin paljon motivaatiota että se kantoi alun vaikeuden yli.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ylipainoa noin 12 kiloa. Ikää 42. Rupesi ällöttämään oma olemus ja päätin laihduttaa nopeasti. Olen tiputtanut kolmessa viikossa 5 kiloa (Ekat kilot nesteitä) niin että jätin täysin hiilihydraatin, sokerin ja lihan pois. Päivän mittaan juon 3-4 litraa vettä, aamuisin sitruunan kanssa. Syön inkivääriä, kurkumaa ja vitamiineja sekä rautaa.
Ruuaksi marjoja, pähkinöitä ja siemeniä. Salaatti jossa aina jotain kaalia, punajuurta, pinaattia, rukolaa.. välilä vähän kalaa. pieni pala juustoa.
Näytän vuosia nuoremmalta kuin kolme viikkoa sitten myös kasvoilta. Olo on pirteä ja uni parempaa.
Ensimmäiset pari päivää oli vaikeaa mutta sitten helppoa. Jatkan tätä vielä muutaman päivän ja sitten lisään lihaa ja kalaa, sallin pitsapalan silloin tällöin ja jonkun herkun, mutta entiseen sokeri/hiilihydraatti pitoiseen en palaa.
Toivottavasti joku saa tästä apua :)
Minä en myöskään ymmärrä, miten helkutissa voi paino nousta ihan silmänräpäyksessä kaksi-kolme kiloa ja sitten sitä ei saa millään alas. Kun ei se mitenkään voi olla rasvaa, en todellakaan ole syönyt 21 000 kcal yli kulutukseni kahden viime viikon aikana. Sitten toisin päin, olin kalorivajeella 12 viikkoa putkeen, tulos oli että paino putosi puoli kiloa. Laskennallisesti olisi pari kiloa pitänyt lähteä, mutta ei lähtenyt, ei edes nesteitä.
Päätin, että syksyllä alan treenata salilla rankemmin ja kasvattaa lihasta. Jos minusta ei kerran voi tulla hoikkaa, niin alan sitten kaapiksi.
Eiköhän tuo ole silti suurimmaksi osaksi ihan turvotusta... Tuskin olet ahminut kolmen kilon edestä kaloreita (noin 21k kcal). Nyt vain juot paljon vettä ja palaat takaisin ruotuun niin paino notkahtaa takaisin alas.