Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maaliskuiset 2022

01.07.2021 |

Ketään muita plussanneita ja mahdollisesti maaliskuussa tulevia vanhempia?

Itse pitkän yrityksen jälkeen sain vihdoin ja viimein plussan, ja näillä näkymin laskettu aika olisi 5.3.

Nyt vaan toivomaan että pysyisi menossa mukana, kun on todella alussa vielä!

Kommentit (48)

21/48 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois ensi viikon perjantaina varhaisultra. Sen jälkeen kerron varmaan raskaudesta omille vanhemmille. Mulla vaan on pelko tuulimunasta joten ei ole kovin optimistinen olo ☹️

22/48 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisultraan olen menossa perjantaina, silloin on vasta 6+2 joten voi olla ettei näy mitään. En pysty kuitenkaan odottamaan pidempään, tämä oireiden puuttuminen tekee niin epävarmaksi. 😕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/48 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi plussannut. Kohta käynnistymässä 7+0 ja aika vaihtelevia oireita ollut. Välillä ei kerrassaan mitään oireita, sitten vaihtelevasti uupumusta, mahakipua tms. Rinnatkin vain silloin tällöin kipeät. Varhaisultraa tässä pohdin, koska stressaa tuulimunanriski, niin paljon että mahaan koskee.

24/48 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meneillään 5+2. Tuntuu, että oireet ovat ihan täysin on/off. Pahoinvointia oli plussaamisen jälkeen pari päivää aamuöisin, mutta nyt sekin on tosi harvinaista. Menkkamaisia kramppeja oli vielä viikko sitten enemmänkin, nuokin nyt rauhoittuneet. Melkein sellainen olo, että ollaanko tässä raskaana ollenkaan! Jännittää hirveästi, tuleeko keskenmeno ja mitä varhaisultrassa näkyy kymmenen päivän päästä...

Aivan lähimmille ystäville olen kertonut, mutten muille. Aion kertoa nt-ultran jälkeen. Tuo tuntuu vielä niin kaukaiselta! Miten ajan saisi kulumaan nopeammin? 

N26, + 30.6.2021 l.a. 14.3.2022

25/48 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paha olo pitää aika kovin otteessaan. Olo tuntuu aika harmaan kalvakalta ja saa hengitellä paljon syvään, että saa oltua yökkimättä.

Kiva että tänne on tullut näinkin paljon keskustelijoita!

Uiminen raikkaan lämpimässä vedessä on ollut helpottavaa ja mielellään käynkin joka ilta pulikoimassa pahimmat tuskat pois. Mutta ei tästä raskaudesta kyllä hirveästi osaa vielä nauttia, kukapa nyt suuresti nauttisikaan monen viikon kestokrapulasta :D vinkkejä otetaan mielellään vastaan, jos joku on keksinyt jotain konsteja pitää huono olo loitolla!

26/48 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisultra käytynä ja La muuttui 7.3 arvelinkin että pitkä oli kierto kun testit niin haaleaa näytti. Testasin ekaa kertaa 3+2. Mutta nyt kun syke löytynyt niin uskaltaa ehkä jo vähän toivoa että meille saattaisi vauva olla tulossa 😍

27/48 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, josko sitä itsekin uskaltaisi liittyä keskusteluun. 🙈 Tällä hetkellä menossa arviolta 4+5. Positiivisen testin tein toissapäivänä, menetettyäni edeltäneenä päivänä toivon raskaudesta.. Liuskatestit antoi vain haamuviivaa vaikka raskausoireita olikin, hämmennys olikin kova kun digitestiin ilmestyi hyvin pian "raskaana" ja myöhemmin vielä viikot 2-3. Oikeesti, meinas leuka tipahtaa lattiaan 😆 Jotenkin mun on kuitenkin hirveen vaikea rentoutua ja toivoa että kaikki ois hyvin. Taustalla mulla on aikaisilla viikoilla tullut keskenmeno huhtikuussa. Lisäksi otin tällä viikolla koronarokotteen kun ajattelin ettei tärpännyt, hmm. Oireita on hieman, rintoja aristaa, närästää ja alavatsaa nipistelee vaihtelevasti. Jos ens viikolla uskaltaisi soittaa neuvolaan.

28/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäiset oireet huolestuttaa täälläkin ja varasin varhaisultran, mutta sain ajan vasta viikolle 8+, neuvolaa edeltävälle päivälle. Toki raskaus on vielä alussa ja yritän nyt samalla nauttia siitä että ei ole vielä mitään "vaivoja".

Vieläkään ei olla kerrottu muille, olin aikeissa eilen kertoa kaverille kun käytiin terassilla ja elokuvissa, mutta jänistin. Vaikka kaveri ehkä aavistaa nyt jotain kun otin terassilla vain limua vaikka en oo tehnyt sitä ennen.. Oli muuten tylsää kun ostin leffaevääksi irtokarkkeja eikä saanut ottaa salmiakkia! Ajattelin että suositusten noudattaminen ois mulle helppoa kun suurinta osaa kielletyistä ruuista en muutenkaan syö. Miten te koette suositusten noudattamisen?

29/48 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kaipaan ihan hulluna lakritsijäätelöä ja sushia. Muuten aika hyvin menee suositusten noudattamisen kanssa.

30/48 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin salmiakki tuo suuret haasteet! Ja toinen on mm. Suklaaleivokset joita syödään puoliraakana ja joissa on kananmunaa.

Muuten on kyllä ollut helppo noudattaa ruokavaliota, kun itsellä taas raskausoireet ovat vähän turhankin voimakkaana päällä.

Toivotaan että siellä varhaisultrassa näkyy oikeanlainen alkio ihan oikeassa paikassa laoghaire! Monilla ei kuitenkaan oireet voimistu kovin pahaksi, voi olla jopa oireettomia.

31/48 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Tänään aamulla plussattu, olo on ihan epätodellinen🥰 tämä oli yk 7 josta tärppäsi, toivon niin paljon että kaikki menisi hyvin ja meille tulisi vauva🙈

32/48 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä plussattu edellispäivänä eli ihan alussa ollaan. Raskauslaskurin mukaan LA olisi 22.3.

Pelko on kova sillä sain juuri keskenmenon rv8. Siitä nyt 2 kiertoa ja en olisi odottanut että tärppää näinkin nopeasti jos ollenkaan!

Äitille kerroin koska olin km ajan hänen luonaan ja yhdessä mentiin päivystykseen, nyt näin jo unta missä veristä.vuotoa järkyttävästi.

Enkä uskalla iloita tästä ennenkuin päästään tarpeeksi pitkälle ja näen ultrasta kaiken olevan kunnossa.

33/48 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaaleita plussia/viivanpaikkoja tuli ke ja to. Perjantaina sain ensimmäisen vahvemman ja tänään tuli jo tummempi ei kuitenkaan vielä hirveän tumma. Menkoista laskettu olisi 27.3 ja yk 2, lapsia ennestään 4 🙈

34/48 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa plussattu jo viime viikolla... En tiedä yhtään millä viikolla ollaan menossa kun epäsäännöllinen kierto. Jos mennään kuukautisten mukaan niin 6+1, mutta jos otetaan kierto huomioon niin 4+1... En oikein tiedä :)

Oireet menee on/off, iltaisin enemmän ollut tuota pahoinvointia ja mielialan heittelyä. Turvottaa koko ajan ja erinäisiä kipuja satunnaisesti alavatsalla. 

Varhaisultra kyllä houkuttaa, mutta se on melko kallista. Täällä ainakin yksityinen maksaa sen 230€ ja kurjaa sinne on mennä jos raskaus on liian alussa vasta ja mitään ei näy. Toisaalta haluisin sulkea pois sen kohdunulkoisen/tuulimunan. Koitan lohduttautua sillä, että jos siellä nyt ns. tuulimuna olisi niin se varmaan poistuisi itsekseen parin viikon sisällä. :L

35/48 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola käytynä ja nyt odotellaan ekaa ultraa! Ajattelitteko mennä sikiöseulontaan? Itse suunnittelen meneväni, sillä mieluummin kuulisin nyt jos on jotain vakavasti vialla.

Raskausdiabetes hiukan huolettaa, kun neuvolan työntekijän mukaan kuulun riskiryhmään monen tekijän kautta (ns. "Sukuvika" ja aiempi korkeahko testitulos).

Täällä alkaa huomenna jo 10 rv! Aika nopeasti aika menee!

36/48 |
08.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa jo 11. viikko. Varhaisultrassa viikolla 7+1 oli elävä pieni vauva ja nyt innolla odotan seuraavaa ultraa johon on enää kaksi viikkoa. Eka neuvola käyty ja nyt vain odotellaan miten raskaus etenee.

Koko alkuraskauden ollut todella miedot oireet. Ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan. Välillä mahassa jotakin tuntemuksia ja rinnat tai nännit arat. Vessassa sen sijaan saa käydä tiuhaan ja joka yö pitää herätä 1-2krt käymään. Neuvolantäti sanoi, että kaikille ei vain oireita tule ja siitä ei kannata huolestua. :)

37/48 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin vähän kaipailee pahoinvointia että tuntisin vahvemmin olevani raskaana

Aamuisin on etova olo, rinnat on varmaan kolme kertaa suuremmat, väsymys myös kova sekä jatkuva pissahätä. Silti on vaikea vaan alkaa uskomaan että on kaikki kunnossa.

38/48 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä onneksi pahoinvoinnit jo helpottamaan päin. Ihana pystyä syömään normaaleja ruokia, käymään kävelyllä ja jokseenkin nauttimaan tuoksuista. Pahimpina aikoina ei ollut kyllä itku kaukana.

Töissä käyntikin on taas mahdollista, elämä tuntuu vähän normaalimmalta :)

Ei enää pitkään siihen maagiseen hetkeen kun keskenmeno ei ole enää niin suuri uhka! Ja pari viikkoa ekaan ultraan.

Onko muilla vielä maha kasvanut? Minulle läheiset huomauttelivat jo vkolla 8, nyt itsekin aika selkeästi huomaan eron entiseen.

39/48 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Minäkin liityn joukkoon mukaan. Tein positiivisen testin heti juhannuksen jälkeen. Alkuun oli aiva hirveät oireet. Rinnat oli kosketusarat ja turvonneet. Paha olo oli jatkuvaa. Sain happosalpaajia närästykseen. Tuoksut otti nokkaan ja jopa tiettyjen ruokien ajattelun sai etomaan. Vessaan joutui nousemaan aina aamuyöstä, vaikka ennen ei ikinä ollut tervetta käydä. Eka neuvola käyty ja eka ultra vasta parin viikon päästä. Olen silloin jo viikolla 13. Ihmettelenkin miten toiset ovat jo käyneet ja niin aikaisin. Itselle ei edes puhuttu, että sellainen olisi mahdollista.

No mutta, sitten kysymys. Voiko tosiaan kaikki alkuraskauden oireet hävitä? Mulla on nyt sellainen olo, etten olisikaan enää raskaana. Paino pudonnut pari kiloa. Varmaan oli jotain turvotusta, kun ekassa neuvolassa se oli pari kiloa noussut. Olen siis lähtöpainossa nyt. Rinnat ei satu. Paha olo helpottanut ja enää menee Rennie satunnaisesti närästykseen. Vessassa joudun yöllä tosin vielä käymään.

40/48 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

040322 kirjoitti:

Moikka! Minäkin liityn joukkoon mukaan. Tein positiivisen testin heti juhannuksen jälkeen. Alkuun oli aiva hirveät oireet. Rinnat oli kosketusarat ja turvonneet. Paha olo oli jatkuvaa. Sain happosalpaajia närästykseen. Tuoksut otti nokkaan ja jopa tiettyjen ruokien ajattelun sai etomaan. Vessaan joutui nousemaan aina aamuyöstä, vaikka ennen ei ikinä ollut tervetta käydä. Eka neuvola käyty ja eka ultra vasta parin viikon päästä. Olen silloin jo viikolla 13. Ihmettelenkin miten toiset ovat jo käyneet ja niin aikaisin. Itselle ei edes puhuttu, että sellainen olisi mahdollista.

No mutta, sitten kysymys. Voiko tosiaan kaikki alkuraskauden oireet hävitä? Mulla on nyt sellainen olo, etten olisikaan enää raskaana. Paino pudonnut pari kiloa. Varmaan oli jotain turvotusta, kun ekassa neuvolassa se oli pari kiloa noussut. Olen siis lähtöpainossa nyt. Rinnat ei satu. Paha olo helpottanut ja enää menee Rennie satunnaisesti närästykseen. Vessassa joudun yöllä tosin vielä käymään.

Itsellä ei kyllä kaikki oireet ole hävinnyt, mutta iso osa on helpottanut jo. Lauantaina alkaa 12. Vko. Nehän on tosi yksilöllisiä, toisia vaivaa pahoinvointi koko 9 kk ja toiset eivät koe sitä ollenkaan.

Monet ovat käyneet varhaisultrassa, mutta yleensä se täytyy itse maksaa yksityisellä. Tietyissä tilanteissa sen kyllä saa kunnallisellakin, kuten jos vaikka epäillään kohdunulkoista tai keskenmenoa. Muistaakseni varhaisultra maksaa yksityisellä n. 200+€.

Eilen kyllä taas huomasi että on ihan täynnä hormoneita, kun ensin suutuin hurjasti täysin mitättömästä jutusta, sitten nauroin sille asialle ja lopulta pääsi valtava itku. Sitten itkin ja nauroin samaan aikaan koko tilanteen absurdisuudelle. Mies sanoi että tulee muistamaan tämän hetken yhtenä huvittavimmsta hetkistä koko raskausaikana :D