Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kaikki oma on niin hienoa

Vierailija
01.07.2014 |

Mulla on tuttava ja kollega jotka ovat tällaisia että kaikki heidän jutut on tosi hienoja ja mahtavia, asunto, sisustus, ruoka, leivonnaiset. Todellisuudessa mun näkökulmasta ne ei ole mitään kovin ihmeellisiä (tiedän tyylejä on monia ja kauneus on katsojan silmässä). Jos he myyvät omia tavaroitaan hinta on kova, koska heidän tavaransa ovat luksusta, hyvä kuntoisia(?), arvokkaita. Jos he ostavat jotain käytettyä, sen pitää olla virheetön ja hinta pienehkö, koska tavara on käytetty. Ilmaiseksikaan ei huolita tavaraa joka tarvisi pientä kunnostusta ja toisaalta omista romuista pyydetään kauheaa hintaa.

Olen tätä vaan pohtinut viime aikoina. Miksei ne nää omaa kaksois standardia

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jokainen tykkää omista asioistaa ja pitää niitä hienoina ja hyvinä ja kivoina. Ei kai niitä muuten tekisi? Jos tykkäisi jostain muusta, tekisi varmaan sitä? Eikkö tämä ole loogista. Tykkääthån sinäkin omista asioistasi, etkö? Ei tässä ole mitään kaksoisstandardia.

kaupankäynnin suhteen tuo on myö sihan loogista. Kaikkihan me halutaan tehdä edullisia kauppoja, myydä hyvään hintaan ja ostaa edullisesti. Et sinåkään varmasti halua ostaa kalliilla ja myydä halvalla? Totuushan tietysti on se, että nåkökulmia on aina kaksi, ja jotta kauppa syntyy, saman tavaran hinnan on oltava toisen näkökulmasta tarpeeksi hyvä jotta tavara kannattaa myydä ja toissn näkökulmasta tarpeeksi edullinen, jotta tavara kannattaa ostaa. Tätä sanotaan kysynnän ja tarjonnan laiksi, eli vapaiksi markkinoiksi. Kyseessä ei ole kaksoisstandardi, vaan kaksi näkökulmaa samaan asiaan.

Vierailija
2/2 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä kyllä mistään romusta pyydä kovaa hintaa, musta se on röyhkeätä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan