Muijasta tulee sairaana tosi ärsyttävä :(
Valittaa ja kitisee koko ajan. Jatkuvasti pitää voivotella että oivoi nyt taas sattuu yhyy kun on heikko olo.
Koko sairauden makaa joko sängyssä tai sohvalla tietokoneen kanssa, ei vaivaudu edes suihkuun tai laittamaan kunnon vaatteita päälle.
Tukka sotkussa, naama turvonnut ja vaatteet roikkuu niskassa kuin pienellä norsulla. Alkaa vituttamaan jos edes avaa suunsa puhuakseen.
Onko kaikki naiset noin rumia ja rasittavia sairaana?
T. Mies 26-v, jonka avokki lojuu taas flunssassa sohvalla
Kommentit (21)
Ei taida kukaan olla flunssaisena kovin kaunis.
Katos silloin kun sulla on pään alueen joka ikinen rööri tukossa, et saa henkeä ja pää tuntuu siltä että aivot turpoavat kohta korvista ulos, ei oikein huvita meikata, laittautua ja pukea kiristäviä vaatteita päälle.
Oletko itse koskaan ollut flunssassa? Miltä sinä oikein näytät?
Ja joo joillain on taipumus "valittaa" jos olo on huono, se voi helpottaa oloa edes jonkun verran. Ei sitä tarvitse ottaa niin itseensä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 18:36"]
Katos silloin kun sulla on pään alueen joka ikinen rööri tukossa, et saa henkeä ja pää tuntuu siltä että aivot turpoavat kohta korvista ulos, ei oikein huvita meikata, laittautua ja pukea kiristäviä vaatteita päälle.
Ja joo joillain on taipumus "valittaa" jos olo on huono, se voi helpottaa oloa edes jonkun verran. Ei sitä tarvitse ottaa niin itseensä.
[/quote]
Jotain vikaa vastustuskyvyssä/yleiskunnossa jos menet noin surkeaan kuntoon flunssan aikaan?
Ei siinä nyt elämän ja kuoleman rajamailla olla.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 18:36"]
[/quote]
Jotain vikaa vastustuskyvyssä/yleiskunnossa jos menet noin surkeaan kuntoon flunssan aikaan?
Ei siinä nyt elämän ja kuoleman rajamailla olla.
[/quote]
Läskit siiderivalaat nyt kaatuvat jos tulee pienikin lenssu. Lihaskunto ja kroppa terve ja hyvinvoiva, niin ei tauti vie vuodepotilaaksi
Minä olen ainakin juuri tuollainen. Makaan aamusta iltaan sohvalla villasukat jalassa peiton alla ja katson telkkaria. En todellakaan mieti mitään suihkua tai kunnon vaatteita, yök.
Mulla on onneksi kiva mies, joka tietää millainen olen kipeenä, joten hän oma-aloitteisesti menee kaupasta ostamaan mulle herkkuja ja noutoruokaa, koska en kipeenä tykkää syödä oikeeta ruokaa. Ja välillä käy kysymässä onko kaikki hyvin, muuten antaa mun sairastaa rauhassa. Jos valitan pahaa oloa, hän tulee halaamaan tai silittämään.
Kun mies sairastaa, hän käyttäytyy kuin pikkulapsi, ja silloin on minun vuoroni passata häntä.
No, harvon olen kipeä, mutta ainakin flunssaisena koen, että suihku helpottaa oloa.
En kyllä oo mutenkaan valittajatyyppiä, joskus vaan toivoisin, että ku oon kipeänä ni mies pyytämättä ottais enemmän vastuuta lapsista.. Mutta ehkä mä en oo ollu oikeasti kipeä, kun ei oo ollu kuumetta ainakaan kymmeneen vuoteen.
Mä inhoan suihkussa käymistä kun on kuumetta! En käy. Ei voi mitään jos sitten vähän on tukka lytyssä pari päivää eikä tuoksukaan mikä kovin raikas. n38
Mua ihmetyttää kans, kun jotkut aikuiset valittaa koko ajan, että nyt koskee sinne ja tänne ja auuuhhh, on niin vaikeeta. Jotenkin regressoituvat pikkulapsitasolle. Sitten vielä makoillaan sohvalla olohuoneessa mahdollisimman näkösällä ja kuulolla, ettei kellekään jää epäselväksi hänen olotilansa.
Kyllä voisi levätä omassa petissään ja potea vaivat itsellään jossain tavan flunssassa. Ja opetella ottamaan kipulääkettä. Joillakin ilmeisesti kohtuuton tarve saada huomiota.
Kyllä sitä on lapset hoidettu aika kovassa kuumeessakin, ei siinä valittelut ole auttaneet.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 18:55"]
Urheilijat sairastaa eniten.
[/quote]
Ja nimenomaan ylikunnon rajoilla jatkuvasti treenaavat ammattiurheilijat, ei tavalliset kuntoilijat (tai muuten he treenaavat väärin).
Kipulääke ei ainakaan mulla auta flunssan aiheuttamiin oireisiin juurikaan, esimerkiksi päänsärkyyn tai korvasärkyyn jotka johtuvat siitä, että joka rööri on tukossa ja painetta muodostuu niin pirusti. Eipä myöskään auta yskimiseen, yskimisen aiheuttamaan oksentamiseen, nenän vuotamiseen (verta ja räkää, yay).
Minä makoilen sohvalla siksi, että sohvalla on helpompi saada asento jossa ei yskitä verrattuna sänkyyn. Sängyssä makaaminen vain pahentaa oloa kun itseään ei saa tuettua sellaiseen asentoon, missä hengittäminen onnistuisi vaivatta. Kuume on minusta se triviaalein ongelma flunssassa, oikeasti olisin paljon mieluummin 39 asteen kuumeessa jos sillä välttäisi nuo muut flunssaoireet. Lisäksi kuumetta pystyy kohtuullisesti myös kotikonstein alentamaan.
Mutta onneksi minullakin on mukava mies joka ei kitise siitä, että toinen sairastaa. Enkä minäkään kitise kun hän sairastaa ja siirtyy sohvan pohjalle makaamaan.
Monet tuttavapiirin äidit ovat sanoneet, että mies on raskain hoidettava flunssassa.
Joskus luin lehdestä, että uudessa parisuhteessa ensimmäinen flunssa on koetinkivi. Ilmeisesti ottaa oikeasti lujille kumppanin sairastuminen ;)
Ap, oisko sun parasta alkaa viettää sinkkuelämää ja tyytyä kenties irtosuhteisiin, jolloin vain (näennäisesti) terveet naiset ovat ulottuvillasi.
Ärsyttää muakin jotain flunssaa valittavat ihmiset. Kuka jaksaa kuunnella jatkuvaa valitusta. Jos kerran sanoo, että on kurja olo ja menee makkariin lepäämään, niin ei kai siitä sen isompaa juttua travii tehdä.Myötätuntoinen kumppani kyllä yrittää jotain tehdä olon helpottamiseksi, mutta eikö pääasiassa kipeänä oleva ihminen halua levätä omassa rauhassa erillään muista jo tartunnan minimmoimiseksi?
Ainakin kun influenssa on päällä ja kaikki kivut, niin aika kuluu tosi hitaasti kun odottelet milloin on turvallista ottaa seuraavan kerran lääkettä. Siksi tuntuu helvetilliseltä maata yksin jossain makuuhuoneessa. Se helpottaa oloa, kun saa vähän valittaa jollekulle. Olen sairastanut influenssan sekä yksin että toisen ollessa paikalla, ja se on paljon vaikeampaa yksin. Riittää että se toinen on siinä saatavilla ja auttaa vähän juomien yms. tuomisessa.
Tavan flunssa ei ole samanlainen helvetti kuin influenssa, jossa kuume nousee monena päivänä korkealle ja säryt on niin kovat että kipulääke tehoaa niihin vain hetken, mutta osaa sekin olla kelju.
Luulen että puolisot jotka eivät siedä kumppanin sairastelua ovat ihmisiä, jotka ovat tottuneet reagoimaan pulmiin tarjoamalla ratkaisua tai etsimällä ratkaisun. Kun sitä toisen sairautta ja voihketta ei pysty ratkaisemaan pois, niin se alkaa tuntua epätodelliselta ja kohtuuttomalta. Pitää vaan tietoisesti sanoa itselleen: nyt minä annan tuolle toiselle luvan sairastaa enkä ala kiukutella asiasta, koska se on nyt hänen tapansa sairastaa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 18:55"]
Urheilijat sairastaa eniten.
[/quote]
ei pidä paikkaansa
Naisesi on tainnut sairastua miesflunssaan. :/