seksi sattuu!!!
onko muilla ongelmaa, että seksi tekee kipeää?? joka kerta se sattui ennen raskautta ja nyt synnytys vähän helpotti tilannetta, mutta joka kerta se käy vieläkin. raskausaikana oli painajaisia aina ne lääkärineuvolat, kun se sörkki alapäätä... lääkärissä olen käynyt, mutta sanoi että se kun " löystyy" niin helpottaa, ajan kans.. ja että minä jännitän ni kipu on kovempaa. tottakai jännittäminen lisää kipua, mutta kun käy vaikkei jännittäiskään...
onko muilla ollut tällaisia ongelmia? mitä olette saaneet " diagnooseiksi" ? mikä auttanut?
tahtois jo päästä itekkin nauttimaan silleen oikeen...
Kommentit (7)
Aikoinaan kun itse käytin niin ne tekivät seksistä todella kivuliasta - tekivät limakalvot niin kuiviksi ja ohkaisiksi...
... jos et käytä, tai olet ehdottomasti sitä mieltä että niillä ei olisi mitään tekemistä kivun kanssa niin minäkin suosittelen liukastusvoidetta...
En tiedä jos imetät, mutta mulle sanottiin että imetyskin voi aiheuttaa sen että seksi sattuu. Liittyy jotenkin hormooneihin. Kuulemma sama ongelma esiintyy vaikka olisi synnyttänyt sektiolla.
Seksi alkoi sattumaan heti vauvan syntymän jälkeen (tehtiin sektio). Ennen raskautta ja raskausaikana ei koskaan ollut mitään vastaava. Märkä kyllä olin ja kokeiltiin kyllä liukuvoidettakin, eli siitä ei johtunut. Jotenkin vain tuntui että " tökkäsi" aina johonkin, ikään kuin olisin pienentynty sieltä tai jotain. Olin aika ihmeissäni, koska en edes synnyttänyt alakautta.
Mutta, kun imetys oli loppusuoralla ja imetin vain kerran vuorokaudessa (enää en sitäkään), niin vika katosi. Ja nyt tuntuu samalta kuin aina. Eli kai ne hormoonit jotenkin pisti ne paikat erilaiseksi.
Itelläni kanssa synnytyksen jälkeen tuli epätoivoinen fiilis, kun teki niin kipeetä, myös liukkarin kanssa. Aloitettiin vähän ennen jälkitarkastusta kokeilemaan. Jälkitarkastuksessa lääkäri totesi tutkiessaan, että lihakset supistuu voimakkaasti, vaikka kuinka yritin olla jännittämättä, en kertakaikkiaan osaa rentouttaa. Miulle on aina noi tutkimukset ollu kanssa vaikeita. Synnytyksessä ne oli melkein se kauhein osa=( Tietysti sitä synnytyksen jälkeenkin jännitti sitä seksiä ja sitten kun se ei heti mennytkään silleen kuin ennen,niin seuraavalla kerralla jännitti vielä enemmän...
Miulla helpotti paljon se, että tiesin sen kivun johtuvan niistä vastaanpanevista lihaksista, eikä esim. kuivuudesta. Kipu hellittikin aina hetken kuluttua, kunhan vaan malttaa ottaa sen alun rauhallisesti. Kysyy tietysti mieheltä vähän mielenlujuutta=)
Kysy vaan lääkäriltä voisko asian taustalla olla jotain muutakin. Äläkä hyväksy mitään ympäripyöreitä mutinoita. Toi vähän pisti silmään, että siulla on ollu vaikeeta jo ennen raskauttakin.
Tsemppiä, toivottavasti joku apu löytyy!
Mulla kanssa ahtaat paikat ennen synnytystä ja usein limakalvokirvelyä rakastelun jälkeen. Raskausaika oli selibaattia ku sattu niin paljon, eikä kyllä kiinnostanutkaan, ja lääkärintutkimukset ihan älyttömän kipeitä. Synnytys helpotti hiukan ku paikat avautu, vaikka ne palautu kyllä yllättävän tiukoiksi. Mutta itsellä nyt tilanne hyvä ollut eniten hyötyä liukuvoiteesta, kondomista ja paikallisestrogeenihoidosta, johon sain jälkitarkastuksessa reseptin.
Etsipä netistä tietoa hakusanalla vestibuliitti. Jos vaikka täsmäis sun oireisiin..
Liukuvoiteista voi jo olla paljon apua ja varsinkin synnytyksen jälkeen kun hormonitoiminta vielä heittelee. Kipua voi aiheuttaa myös endometrioosi tai itse se, että jännittää sen kivun tulemista. Kokeilkaa ihmeessä liukuvoidetta, jos siihen ette ole vielä tutustuneet. Hyvä, helppo keino. Liukuvoidetta myydään nykyään jo lähes kaikissa ainakin isommissa kaupoissa ja tietenkin apteekissa.