Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään ihaillaan työikäisiä ja työkykyisiä ihmisiä, jotka lopettavat työnteon?

Vierailija
30.06.2021 |

Nyt en tarkoita mitään sossupummeja, heitä tuskin ihaillaan. Tarkoitan tällaisia median hehkutusjuttuja nuorista ihmisistä, jotka rikastuvat vaikkapa jollain bitcoin-keinottelulla tai nettipokerilla. Myös kaiken maailman sijoittamisesta kertovaa uutisointia näkee, missä koko konseptia ihan surutta mainostetaan sillä miten "kuka tahansa" voi voittaa markkinoilla isosti ja siirtyä pelaamaan golfia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnteko on pullamössöille liian raskasta?

Vierailija
2/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo ihmisen geeneissä, pyrkimys päästä helpolla eli säästää energiaa. Siitähän lukuisat keksinnöt kumpuavat, kaikenlaisia arkea helpottavia kojeita on pilvin pimein. Pyykkikoneen, tiskikoneen, autot junat polkupyörät. Kaukosäätimet, nettipalvelut, lypsyrobotit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä paljon työtä tekee.

Elämässä olisi niin paljon muutakin kuin työnteko. Jos olisin itse yhtä rohkea ja osaava kuin nuo nuoret niin aivan varmasti jättäytyisin vain osa-aikaiseksi töihin. Ja sitäkin vain jos sattuisi huvittamaan.

Heitä siis ihannoidaan, koska tekevät jotain mistä kaikki ainakin hiukan haaveilevat, mutta jota vain harva kykenee toteuttamaan.

Lisäksi työtä ei tule riittämään kaikille, niin mikä ongelma siinä on, että nuoret vaurastuvat muilla keinoin ja jättävät työpaikat niille, joilla ei ole samaa osaamista kuin heillä?

Vierailija
4/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo kaikki mitä tarvitsee ja pärjää työttömyyskorvauksella niin mitä järkeä tappiin asti raataa. Antaa paikkansa asuntovelallisille nuorille. 

Vierailija
5/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee työtä, ansaitse rahaa, kuluta rahat lääkkeeksi työsi tylsyydelle ja kuluttavuudelle. Menetä oma elinaikasi työlle. Samalla tule tuhonneeksi ympäristöä ja rikastuttaneeksi muita, jotka tuhoavat ympäristöä. Valta siirtyi sinulta pois. Saatoit tuhota terveytesi työllä ja menettää aikaasi olla vanhempi lapsillesi.

Parempi ottaa elämä omaan haltuun. Tee itse mahdollisimman paljon sitä mistä tykkäät, mikä on tärkeää läheisillesi ja mitä tarvitset itse. Valitse ekologisesti. Omista vain mitä tarvitset. Sijoita loput varat tuottamaan sinulle voittoa. Valta on sinulla. Luovu palkkatyötäsi, jos sinulla on varaa siihen. Sijoita sellaiseen minkä arvomaailman hyväksyt itse.

Vierailija
6/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitin pahin pelko on, että rahvaskin pääsee rikastumaan ja tulee työvoimapula. Kuka heiile sitten tulee orjapalkalla töihin.

Vierailija
7/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliitin pahin pelko on, että rahvaskin pääsee rikastumaan ja tulee työvoimapula. Kuka heiile sitten tulee orjapalkalla töihin.

ja työvoima pitää hakea ulkomailta

Vierailija
8/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tarpeeksi työelämästä. Kun ei saa rauhassa tehdä työtä, jossa sinänsä ei ollut mitään vikaa, mutta pitää viihdyttää luonnehäiriöisiä ja työyhteisö on sairas, mutta eivät sitä itse tajua ja joiden mielipuuhaa on kehitellä draamaa kynätelineessä olevasta kynän asennosta ja siitä miten kaadat kuppiin kahvia ja sanoitko nyt varmasti tarpeeksi reippaasti huomenta työkaverille. Ja ylin johto määkii ja pistää pään pensaaseen ja eikun HR-osasto laulamaan kuinka mahtava työhteisö meillä onkaan....not.

Vierailija
9/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tarpeeksi työelämästä. Kun ei saa rauhassa tehdä työtä, jossa sinänsä ei ollut mitään vikaa, mutta pitää viihdyttää luonnehäiriöisiä ja työyhteisö on sairas, mutta eivät sitä itse tajua ja joiden mielipuuhaa on kehitellä draamaa kynätelineessä olevasta kynän asennosta ja siitä miten kaadat kuppiin kahvia ja sanoitko nyt varmasti tarpeeksi reippaasti huomenta työkaverille. Ja ylin johto määkii ja pistää pään pensaaseen ja eikun HR-osasto laulamaan kuinka mahtava työhteisö meillä onkaan....not.

Aamen!

Vierailija
10/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ketään ei oikeasti kiinnosta työnteko. Älymystön ja aateliston mielestä työnteko oli jopa halveksuttavaa ja vastenmielistä Ateenassa, eikä esim. työtätekevä ihminen voinut saada Ateenan kansalaisuutta. Orjat hoitivat työn.

Keskiajan Euroopassa myöhemmin työnteko oli jopa laitonta aatelisille, ja näiden ainoa tulonlähde sai olla omistamien maa-alueidensa verotus.

Nykypäivänä suurkapitalistien perilliset joko eivät tee töitä lainkaan tai tekevät vain jotain harrastehommia taidegalleriassa, Punaisessa Ristissä jne., eivät he raada jossain tehtaissa tai palavereissa.

Työ on aina ollut välttämätön paha johon on pakotettu yhteiskunnassa suuret massat joilla ei ole mitään vaihtoehtoa. Hyvä kun mahdollisimman moni "taviskin" pystyy pakenemaan siitä nykyajassa. Se on paitsi luonnollista, niin ihmiskunnan historiaa tutkien jopa täysin kannustettavaa toimintaa jokaiselle joka kynnelle kykenee.

Vierailija
11/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksavat miljoonaverot bitcoineistaan, ei minua kyllä haittaa yhtään. Ei kai työnteossakaan muuta hyvää ole kuin se, että sillä maksetaan julkiset menot ja sosiaaliturva.

Vierailija
12/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin jään heti pois töistä, kun (ja siis jos) saan osakesalkun ja asuntosijoitukset niin kannattaviksi, että pärjään niillä. Kyllä siellä työlle joku tekijä varmasti löytyy.

Vierailija
13/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa työnteko, mutta mua haittaa se että ihmiset noin yleisesti ottaen ei pidä musta ja tämän takia saan kunnon ahdistuskohtauksia ja haluaisin todellakin päästä helpommalla ja elää ilman ahdistusta. Jos se elämä tarkoittaa nettipokeria yms, niin sitten se on sitä. Ylimääräistä paskaa en tarvitse keneltäkään.

Vierailija
14/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko työn tekemisen vuoksi on yliarvostettua. Jos on taskut pullollaan seteleitä, keksii äkkiä muuta tekemistä kuin palvella aspassa kitiseviä asiakkaita tai pyöritellä virastossa turhia papereita. Harva meistä tekee just omaa työtänsä kutsumuksesta, vaan twerkkaa rahan takia.

Vierailija
15/15 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he ovat onnistuneet siinä mitä esimerkiksi minä tavoittelen eli saavuttamaan taloudellisen riippumattomuuden eivätkä enää joudu myymään aikaansa ja osaamistaan rahasta, vaan voivat tehdä mitä itse haluavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi