Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ipadi vai Iphone?

Vierailija
30.06.2014 |

Tyttärentyttäreni toivoo lahjaksi jompaa kumpaa, mitä eroa nuilla on ? Kumpi käytännöllisempi 12-vuotiaalle?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPad on tablettitietokone, iPhone on älypuhelin.

Vierailija
2/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö :D Toinen on puhelin ja toinen vähän kuin kannettava tietokone. Nehän on ihan eri asiat. Todellakin Padi 12V.lle, siitä on iloa koko perheelle. Kännykkä tuon ikäisellä kannattaa olla joku mahd. halpa, kun se hajoaa ja katoaa kuitenkin. 

Padilla voit sinäkin selata av:ta, katsella tv:tä ja pelata laatupelejä ;) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo vieläkään ymmärtänyt mihun tuo padi on kätevin. Sellainen on työn kautta käytössä, mutta en osaa sitä käyttää sitä ollenkaan vapaa-ajalla. En koe sen antavan mitään lisäarvoa verrattuna kännykkään+läppäriin. Läppärillä on mukavampi selata netti kotosalla ollessa ja katsella ohjelmiakin. Matkassa taas älypuhelin hoitaa hyvin homman eikä mulle yleensä padi mahtuisikaan mukaan. Jos reissussa oikeasti tarvii tietokoneen ominaisuuksia, niin sitten on sama ottaa mun 13'' superohut kannettava, kun eipä sekään juuri mitään paina.

Mihin tuota pitäisi käyttää oikein?

Vierailija
4/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no itse mieluummin nykyään selaan nettiä, katson ohjelmia, teen koulutehtävät yms. pädillä. tosin en ole mitään kunnon tekstinkäsittelyohjelmaa jaksanut ladata niin siirrän esset ja raportit kirjoittamisem jälkeen koneelle jossa muotoilen ne ja laitan eteenpäin.

jos tyttärelläsi ei ole omaa konetta ja jonkin sortin älypuhelin jo löytyy, niin ehdottomasti pädi.

Vierailija
5/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 15:15"]no itse mieluummin nykyään selaan nettiä, katson ohjelmia, teen koulutehtävät yms. pädillä. tosin en ole mitään kunnon tekstinkäsittelyohjelmaa jaksanut ladata niin siirrän esset ja raportit kirjoittamisem jälkeen koneelle jossa muotoilen ne ja laitan eteenpäin.

jos tyttärelläsi ei ole omaa konetta ja jonkin sortin älypuhelin jo löytyy, niin ehdottomasti pädi.

[/quote]

sori, tyttärentyttäresi.

Vierailija
6/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin eniten tv:n katselusta padilla. Makaan sängyssä ja kuuntelen nappikuulokkeista. Padi ei paina mitään, ei lämpene eikä hurise mahan päällä toisin kuin kannettava. 

Netin selailu ja esim. just täällä av:lla roikkuminen on mukavaa. Akku kestää koko päivän, kannettavaa pitäisi pitää piuhassa kun akku ei kestä kuin max tunnin kun on jo vanha ja huono. 

Jos jotain enemmän pitää kirjoittaa, silloin läppäri toki on kätevämpi. Kunnon näppis on kuitenkin korvaamaton. Mutta sähköposteissa ym. padi kyllä toimii loistavasti. 

Ja pelejä meillä pelaa koko perhe, me vanhemmat 33v ja lapset 6v ja 3v

Vierailija
7/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavaks sä valitat täällä kun talous on kuralla osamaksujen takia.

osta sille tikkari tai suklaata.

Vierailija
8/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 15:21"]

Itse nautin eniten tv:n katselusta padilla. Makaan sängyssä ja kuuntelen nappikuulokkeista. Padi ei paina mitään, ei lämpene eikä hurise mahan päällä toisin kuin kannettava. 

Netin selailu ja esim. just täällä av:lla roikkuminen on mukavaa. Akku kestää koko päivän, kannettavaa pitäisi pitää piuhassa kun akku ei kestä kuin max tunnin kun on jo vanha ja huono. 

Jos jotain enemmän pitää kirjoittaa, silloin läppäri toki on kätevämpi. Kunnon näppis on kuitenkin korvaamaton. Mutta sähköposteissa ym. padi kyllä toimii loistavasti. 

[/quote]

Varmaan riippuu siitä millainen läppäri. Mun macbook air ei ainakaan hurise, lämpene eikä painakaan juuri mitään. Akku kestää noin 9 tunnin käytön eli päivä menee helposti ilman latailuja. Mulle padilla ei siis olisi mitään lisäarvoja. Pelejä pelailen puhelimella, jos pelailen.

Vierailija
9/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tommoset bookit nyt onkin sen hintaluokan vehkeitä, että tuskin ap sellaista ainakaan lapsenlapselleen hankkii.

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 15:28"]

[/quote]

Varmaan riippuu siitä millainen läppäri. Mun macbook air ei ainakaan hurise, lämpene eikä painakaan juuri mitään. Akku kestää noin 9 tunnin käytön eli päivä menee helposti ilman latailuja. Mulle padilla ei siis olisi mitään lisäarvoja. Pelejä pelailen puhelimella, jos pelailen.

[/quote]

Vierailija
10/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat yhtä turhia. Kysymys kuuluu; kummalla tyttäresi haluaa roikkua some;ssa?

Vierailija
11/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 15:30"]

No mutta tommoset bookit nyt onkin sen hintaluokan vehkeitä, että tuskin ap sellaista ainakaan lapsenlapselleen hankkii.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No eipä halvimmat airit maksa kovin montaa sataa enempää kuin ipaditkään ja ovat paljon monikäyttöisempiä.

Jos lapsi vielä on koululainen, niin sen airin voi ostaa applen edu-kaupasta. Siellä macbook air on halvimmillaan 872,96e ja ipad 369,52e (pelkkä wifi ja muistia vain 16gb). Kun ottaa huomioon, että air on tosiaan paljon monikäyttöisempi (ei tarvi erikseen enää tietokonettakin, kuten padilla), niin tuo 400e:n hintaero ei ole mitään.

Jos lapsi muuten on menossa lukioon, niin hänellä pitää tulevaisuudessa olla opiskeluihin oma läppäri, kiitos sähköisten yo-kirjoitusten. Senkin vuoksi läppäri on tuota padia fiksumpi hankinta nuorelle.

Vierailija
12/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on hintaeroa kylläkin 500e. Ja mitä ihmeen järkeä ylipäänsä on ostaa lapselle noin tajuttoman kallista lahjaa?!?!?

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 15:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No eipä halvimmat airit maksa kovin montaa sataa enempää kuin ipaditkään ja ovat paljon monikäyttöisempiä.

Jos lapsi vielä on koululainen, niin sen airin voi ostaa applen edu-kaupasta. Siellä macbook air on halvimmillaan 872,96e ja ipad 369,52e (pelkkä wifi ja muistia vain 16gb). Kun ottaa huomioon, että air on tosiaan paljon monikäyttöisempi (ei tarvi erikseen enää tietokonettakin, kuten padilla), niin tuo 400e:n hintaero ei ole mitään.

Jos lapsi muuten on menossa lukioon, niin hänellä pitää tulevaisuudessa olla opiskeluihin oma läppäri, kiitos sähköisten yo-kirjoitusten. Senkin vuoksi läppäri on tuota padia fiksumpi hankinta nuorelle.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi