Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisaren luona yökyläily kesällä ja ruokaraha.

Vierailija
29.06.2021 |

Eli mikä voisi olla sopiva summa ruokarahaa jos yövymme siskon luona mieheni kanssa neljä päivää? Käydään toki myös ulkona syömässä mieheni kanssa ja iltaisin syödään vaan jogurttia ja leipää. Aamuisin puuroa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä jotain ruokarahaa ystävien ja suvun kesken. Vuoroin vieraissa.

Vierailija
2/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siitä yöpymisestä muitakin kuluja on kuin pelkästään ruokakulut. Kysy siskolta mitä hän veloittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siskolta.

Vierailija
4/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää yhdessä kaupassa ja jakakaa lasku.

Vierailija
5/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä oudot välit jos pitää rahaa tarjota. Me yövytään siskon kanssa puolin ja toisin eikä tulisi kummallekaan mieleenkään alkaa toiselta rahaa kinuamaan. Perhettähän tässä ollaan. Ruokakaupassa ja ravintolassa tarjotaan miten sattuu. Olette varmaan aika köyhiä kun pitää laskea sentit noin tarkkaan :(

Vierailija
6/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän. Sisko on opiskelija ja kesän työttömänä.

Vierailija
7/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennessä viette täydet kassit ruokaa ja juomaa.

Vierailija
8/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-30€ per päivä on sopiva.

Vierailija
9/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olen antanut 50e, mutta Olisko 40e sopiva summa? Syödään välillä samaa keittoa myös toisena päivänä.. Ei kai siitä muita kuluja tule. Ap

Vierailija
10/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa teillä oudot välit jos pitää rahaa tarjota. Me yövytään siskon kanssa puolin ja toisin eikä tulisi kummallekaan mieleenkään alkaa toiselta rahaa kinuamaan. Perhettähän tässä ollaan. Ruokakaupassa ja ravintolassa tarjotaan miten sattuu. Olette varmaan aika köyhiä kun pitää laskea sentit noin tarkkaan :(

Emme tiedä siskon taloustilannetta, esim. on sairauseläkkeellä. Itse maksan kaiken syömisen, kun yövyn veljeni luona, koska olen enemmän rahoissani, vaikka rikas en olekaan.

Vierailija
11/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompi hoitaa ruokaostokset siltä ajalta? Siskolle voi ostaa myös kaikenlaista hyvää ekstraa kaappiin, huomion osoituksena ja kiitoksena majapaikasta.

Vierailija
12/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni pyysi äidiltään(eli minun tädiltäni) bensarahaa kun tämä oli hänen ja miehensä kyydissä kun kävivät jossain kylässä. Olisivat siis joka tapauksessa käyneet siellä itsekin kylässä, eli eivät olleet edes tätiäni erikseen kyyditsemässä. Kyseinen serkku on kyllä muutenkin varsin itsestään tykkäävä.

Vierailija
13/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuitteko itsenne vai kutsuiko siskosi? Jos kutsui, kutsuiko mielellään, vai koska se on pakko ja niin on tapana?

Jos siskon perheelle aiheutuu hankaluutta, niin kustantaisin saman mitä hotelli maksaisi. Mutta jos sisko on itsenäisesti ja omasta halustaan kutsunut, veisin omalle porukalle riittävät ruoat aamu- ja iltapaloille, kävisin perheen kanssa tosiaan ulkona syömässä niin ettei siskon perheelle koidu mitään vaivaa, ja lisäksi tarjoaisin siskon perheelle yhden tai kaksi ateriaa kokonaan. Ja tietysti omat pyyhkeet ja lakanat ja yöpymispaikka siistitään jälkeenpäin ja kuljetukset ja kulkemiset hoidetaan itse. 

Itse kutsumanani en kehtaisi kyllä mennäkään.

Mutta ennen kaikkea, puhuisin siskoni kanssa, että miten hän nyt aikuisten oikeasti ajattelee, mitä hyviä puolia tässä yöpymisajatuksissa on ja mitä huonoja puolia. 

Ei pidä tupata jos ei tykätä.

Vierailija
14/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä aiotte syödä viette sinne plus siskollekin. Te saatte sentään katon pään päälle.

Vierailija
15/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et siskon kanssa sovi mitä syötte ja käyt sitten ostamassa ruokakaupasta tarvittavat asiat? Mikä estää maksamasta siskonkin ruuat?

Vierailija
16/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdotti 120e neljästä päivästä. Aika kalliiksi tulisi. Ap

Vierailija
17/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin olen antanut 50e, mutta Olisko 40e sopiva summa? Syödään välillä samaa keittoa myös toisena päivänä.. Ei kai siitä muita kuluja tule. Ap

HÄ, Tarkoitatko, että siskosi ostaa teille ruoat tuolla rahalla? Miksi ette osta itse ruokianne?

Vierailija
18/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahdo ruokarahaa, vaan käytännön apua keittiössä. Enkä tahdo itse miettiä, että mitä tänään syötäisiin. Voit ostaa jotain mitä voi syödä tai josta osaat valmistaa ruokaa.

sisko

Vierailija
19/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi halpa hotelli 30e pvä.

Vierailija
20/26 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö jossain kotimajoituksessa halvemmalla... tuskin.