Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas saa mennä itku kurkussa ristiäisiin.

Vierailija
29.06.2014 |

Olen 41v nainen ja meillä yksi lapsi. Mies ei toista lasta halunnut pienten tulojen takia. Minä olen katkeroitunut asiasta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on jo yks niin älä valita. Sulla on ikäs puolesta ollu aikaa tehä kakaroita enemmän, joten no can do.

Vierailija
2/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta se ihminen ittelleen trauman järjestää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun teille tulee se viikko-viikkosysteemi, niin helpompi on kummankin pärjätä yhden lapsen kanssa kuin kahden. Ahdastakin teille tulisi molemmille.

Vierailija
4/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu että ette ole pystyneet puhumaan asioita selväksi...minä itse olen aina ehdottomasti toivonut enemmän kuin yhden lapsen enkä usko että liittoni olisi kestänyt sitä että mies olisi kieltäytynyt...onneksi mieheni halusi niitä yhtä monta kuin minä. Tosin mies puolitosissaan haluaisi vielä neljännen mutta mun terveys ei enää kestäisi raskautta.

Vierailija
5/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun mielestäsi pitäisi tehdä lapsi tilanteeseen, jossa hänen elättämiseen ei olisi varaa?

Vierailija
6/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisitte tehneet toisen lapsen, ja mies olisi katkeroitunut asiasta, niin mitä sanoisit hänelle?

Vierailija
7/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama tilanne, ap. Tiedän mitä tarkoitat ja mitä tunnet. Olen ikuisesti katkera sisimmässäni. Miehelle en ole täst ikinä puhunut. Tunnen vaan että jotain puuttuu itsestäni. Kysymyksiä on vaikka muille jakaa, miks miks miks.

Ikääkin on 40v

Vierailija
8/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa.

Vierailija
9/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on sentään lapsi, senkin ääliö. Meillä kaikilla ei ole sitä ainokaistakaan. 

Vierailija
10/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itke Iines. Jätä menemättä, niin ei tarvii niisputtaa.

Katkeruus syö ihmistä. Ei kannata jäädä märehtimään asioita, joille ei voi enää mitään.

Vierailija
11/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös tiedän, miltä se tuntuu. Olen ainoa lapsi ja pienestä asti ajattelin, että jos joskus perustan perheen, niin lapsia on oltava vähintään 2. Oma isäni muuten käytti tuota samaa perustelua sille, miksi minulla ei ollut sisaruksia.

No, kun sain ekan lapseni, niin huomattiin, että minulle tuli jaksamisongelmia. Siitä huolimatta monta vuotta ekan lapsen syntymän jälkeen tuntui kuin jotain jäisi puuttumaan. Tuntui kuin joku haluaisi tulla syntymään sieltä jostain. 

Ap tarvitsee empatiaa eikä tylytystä. Tietysti myös tuohon tilanteeseen on mahdollista ja pakkokin sopeutua. On aina vaikeaa haluta kovasti jotain, mitä ei voi saada. Minulla eli takaraivossa pieni toivonkipinä vaihdevuosiin saakka. Sitten tuli lopulta tunne, että hyvä, kun on edes tämä yksi. Nyt en kaipaa enempiä lapsia.

Vierailija
12/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 13:02"]

Minulla ihan sama tilanne, ap. Tiedän mitä tarkoitat ja mitä tunnet. Olen ikuisesti katkera sisimmässäni. Miehelle en ole täst ikinä puhunut. Tunnen vaan että jotain puuttuu itsestäni. Kysymyksiä on vaikka muille jakaa, miks miks miks.

Ikääkin on 40v

[/quote]

Veikkaan että se mikä itsestäsi puuttuu ei ole toinen tai kolmas tai neljäskään lapsi. On vain helpompi kuvitella (ja syyllistää ulkopuolisia) että näin on, vaikka oikea syy on jossain pääsi sisällä.

Vierailija
13/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! Rankaise miestäsi hänen typeristä mielipiteistä. Voit jopa järjestää kohtauksen ristiäisissä, kun on riistänyt sulta lapsen! Sika mies!

Vierailija
14/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 14:34"]

Sinulla on sentään lapsi, senkin ääliö. Meillä kaikilla ei ole sitä ainokaistakaan. 

[/quote]

Ei se yksi lapsi sitä surua poista ettei toista lasta ole eikä tule, etenkään kun syyt miehen puolelta on talousasiat.

Vierailija
15/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustava sana hedelmällisessä iässä oleville, jättäkää ehkäisy pois ja tehkää lapsia. Vanhana kadutte vielä enempi ja katkeruus se vain lisääntyy. Vierestä seurannut tällaista tilannetta. Itse sain nuorimmaiseni 40-vuotiaana ja nyt jo teini-ikäinen nuorin. Kyllä elämä kantaa, leipä on löytynyt suuhun jokainen päivä.

Vierailija
16/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on pienet tulot? Eli syytät asiaa, jolle olisit itse voinut tehdä jotain, mutta et viitsinyt.

Vierailija
17/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suomeksi ap:n miehen lisäksi myös ap on pienituloinen. Kannattaa siis katsoa peiliinkin eikä vain miestä syyllistää. Lisäksi mikä pakotti persaukisen kanssa yhteen aikoinaan?

Vierailija
18/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 14:48"]

Eli suomeksi ap:n miehen lisäksi myös ap on pienituloinen. Kannattaa siis katsoa peiliinkin eikä vain miestä syyllistää. Lisäksi mikä pakotti persaukisen kanssa yhteen aikoinaan?

[/quote]

On katsottu peiliin ja opiskeltu paljon mutta on ollut työttömyyttä yms mihin ei ole voinut vaikuttaa. Rakkaudesta avioiduin mieheni kanssa.

Vierailija
19/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä toisesta saattaisi tulla minunlainen teini :3 Että ole tyytyväinen siihen yhteen.

t. teini