Miten te yksineläjät pesette pyykkiä?
Onko teillä niin paljoon vaatteita että tulee täysi koneelinen tummia vaatteita? Kauan on pesuväli eli miten usein pesette?
Kommentit (42)
Pesen vaatteita neljässä eri värierässä ja lisäksi villapesut ym. erikseen. Minulla on paljon vaatteita, ei ole ongelmaa saada konetta täyteen eikä tarvitse olla usein pesemässä.
En omista kovin vaaleita vaatteita, joten kaikki vaatteet pesen samassa koneellisessa. Tulee täysi koneellinen kerralla, pesen yhden koneellisen noin kahdessa viikossa.
Kerran viikossa liinavaatteet,treenivaatteita pikaohjelmalla tarvittaessa. Kerran viikossa vaaleat,kerran tummat. Kesällä tulee enemmän pyykkiä kun hikoilee.
Pesen kaikki paitsi villa- ja silkkivaatteet sekaisin. Kerran-pari kuukaudessa täysi koneellinen perusvaatteita.
En asu yksin mutta molemmat meillä hoitaa omat pyykkinsä. Suunnilleen kerran viikossa pesen. Välillä olen kyllä ollut pesemättä useammankin viikon. Yritän saada koneen aina mahdollisimman täyteen.
Mulla on nytkin pyörinyt kone aamusta iltaan jo viikon, kun pesen kaikkia kodin tekstiilejä. Kaikki petivaatteet, sohvatyynyt, pikkumatot, viltit, vaatteita, lenkkareita, paksumpia ulkoiluvaatteita. Joka viikko tulee 3-4 koneellista ihan normaalistikin.
Minulla taitaa olla paljon vaatteita, kun pesukone tulee aina helposti täyteen. Kannattaa olla myös erivärisiä pyyhkeitä yms, joita voi pestä eri väristen vaatteiden kanssa.
En yleensä lajittele värien mukaan, mutta suurin osa vaatteistani on joka tapauksessa tummia. Pyyhkeet ja liinavaatteet taas enimmäkseen vaaleita.
Tulee 1 - 3 täyttä koneellista viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nytkin pyörinyt kone aamusta iltaan jo viikon, kun pesen kaikkia kodin tekstiilejä. Kaikki petivaatteet, sohvatyynyt, pikkumatot, viltit, vaatteita, lenkkareita, paksumpia ulkoiluvaatteita. Joka viikko tulee 3-4 koneellista ihan normaalistikin.
Onko sulla ocd vai vaihdatko vaatteet monta kertaa päivässä?
Vajaita koneellisia pesen. Mulla on pesukone, joka laskee sen pyykin painon ja pesee sen mukaan.
Mä olen varsin laiska lajittelemaan, mutta pyrin harvat vaaleammat vaatteet pesemään erikseen, joten joku yksittäinen vaalea vaate saattaa lojua likaisena aika pitkäänkin, kun odottelen, että olisi jotain pestävää sen kanssa. Tummia tulee aina täysi koneellinen, vaatteita pesen about kerran viikossa.
Vajaita koneellisia pesen. Ei tosiaan ole kuin muutama vaatekappale.
N. Kolme kertaa kuussa pesen pyykkituvassa ensin 60 asteessa alusvaatteet, pyyhkeet, lakanat yms ja sitten 40 asteessa vaatteet. Laitan kaikki värit sekaisin, kun ei ole tarpeeksi yhtä väriä. Etenkin valkoiset siinä vähän kyllä kärsii.
Vaihdan joka päivä paidan, alusvaatteet, sukat ja yöpuvun, hikoilen näillä keleillä aika paljon. Päällisvaatteet vaihdan parin päivän välein.
Pyykkiä tulee helposti 3-4 koneellista päivässä, pyyhkeet mukaanlukien.
Vierailija kirjoitti:
En omista kovin vaaleita vaatteita, joten kaikki vaatteet pesen samassa koneellisessa. Tulee täysi koneellinen kerralla, pesen yhden koneellisen noin kahdessa viikossa.
Niin ja unohdin pyyhkeet ja lakanat, niitä pesen koneellisen noin kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan joka päivä paidan, alusvaatteet, sukat ja yöpuvun, hikoilen näillä keleillä aika paljon. Päällisvaatteet vaihdan parin päivän välein.
Mitä ihmettä, onko koneesi todella pieni? Tuo on valtava määrä pesukertoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, onko koneesi todella pieni? Tuo on valtava määrä pesukertoja!
Äh sori - siis tietenkin viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taitaa olla paljon vaatteita, kun pesukone tulee aina helposti täyteen. Kannattaa olla myös erivärisiä pyyhkeitä yms, joita voi pestä eri väristen vaatteiden kanssa.
Miten se vaatteiden määrä kaapissa asiaan liittyy? Ei kai niitä käytössä ihmisillä ole sen enempää per päivä eli likaannu sen enempää.
Ok, jos vaatteita on vähän, niitä on pestävä heti likaannuttua, muuten loppuu päällepantavat.
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneella. Oletkos hieman vammainen kun kyselet tyhmiä?
Itse olet, kun et älyä lukea jatkokysymystä.
Pesettekö aina täysiä koneellisia vai puoli?