Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti ihiset yleensä lukevat?

Vierailija
28.06.2014 |

Kuinka kauan menee keskivertolukijalta lukea esim. 100 sivua romaanitekstiä? Noin suunnilleen? Ei siis tarvitse erityisesti painaa mieleen tekstiä, vaan lukea huvikseen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan mitannut, mutta ei siihen kauan mene, jos luen suomeksi tai englanniksi. Viroksi ja ruotsiksi sitten vähän kauemmin. Luen ehkä hieman nopeammin kuin keskivertolukija (ainakin koulussa tehtyjen lukemisnopeustestien perusteella), mutta mitähän siihen nyt menisi... alle tunti varmaankin.

Vierailija
2/10 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun Tuija Lehtisen luen melkein yhdellä istumalla, mut yleensä siinä 2-3 romaania viikossa. Riippuu vähän.

Tosin monet kirjat ovat vaikeaselkoisempia kuin toiset, esim. latinalaisamerikkalaiset ovat yleensä ottaen aika korkealentoisia, ja keskittyä täytyy kunnolla lukemaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan "helppoa" ja omalla äidinkielellä olevaa kirjaa.

ap

Ps. IHMISET siis

Vierailija
4/10 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle menee yleensä noin minuutti sivua kohti. Jos on isokokoista tekstiä (sivulle mahtuu sanoja selvästi tavallista vähemmän), menee selvästi nopeamminkin.

Vierailija
5/10 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä mitannut. Mutta eiköhän tunnissa mene 60-120 sivua. Riippuu tekstin tiheydestäkin. 1-2 sivua minuutissa, oisko näin?

Vierailija
6/10 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tunti tai puolitoista. Riippuu hiukan tekstistä, vaikka olisikin kotimaista. Luen aika paljon, joten lukunopeus on kohtalainen.

Ihan mielenkiinnosta, miksi haluat tietää?

Vierailija
7/10 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hidas luemaan. En ole mitannut nopeutta, mutta en osaa lukea silmäilemällä, vaan luen samalla tavalla kuin lukisin ääneen ja aikaa menee ihan yhtä kauan kuin ääneen lukiessa.

Vierailija
8/10 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen n. 100 sivua tunnissa. Jonkun yli 200 sivuisen hömppäromaanin luen alle kahden tunnin. Olin lapsena hirveän kova lukemaan, joten lukunopeus kasvoi siinä. Mitä nopeammin luin, sitä enemmän ehdin päivän aikana lukea, parhaina päivinä meni kaksikin kirjaa.

Vierailija
9/10 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lievä adhd ja keskittyminen voi olla lukiessa haastavaa, jonka takia saan luettua sivun noin 2 minuutissa.

Vierailija
10/10 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luen n. 100 sivua tunnissa. Jonkun yli 200 sivuisen hömppäromaanin luen alle kahden tunnin. Olin lapsena hirveän kova lukemaan, joten lukunopeus kasvoi siinä. Mitä nopeammin luin, sitä enemmän ehdin päivän aikana lukea, parhaina päivinä meni kaksikin kirjaa.

Komppaan, suurinpiirtein sama nopeus itsellä ja sama tapa lukea. :) Nyt vapaalla tosiaan hömppää menee hyvinkin tuo 1 - 2 kirjaa päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi