Mökkikokemuksia, pitäisikö ostaa?
Tälläinen tuli vastaan http://punainentupa.tumblr.com/.
Vaikkei tossa ole järveä, niin voisikohan toimia pienen perheen tukikohtana? Onko kellään sisämaamökkiä, jossa vietetty aikaa lasten kanssa.
Itselläni oli lapsena järvimökki ja se oli kyllä se ainoa oikea..
Nimim: Mökkikuumeinen
Kommentit (10)
En kyllä näe mitään järkeä kuivanmaan mökissä. Minulle mökin idea on se, että pääsee puusaunaan ja saunasta uimaan. Tietty on niitäkin, joille mökkeilyn idea on jatkuvaa nikkarointia ja remontointia. Siihen käy kuivan maan mökkikin.
Olimme juuri ensimmäistä kertaa vuokramökkeilemässä. Tavallisesti mökkeilemme appivanhempien mökillä, joka on suuri, mutta sisään tulee vain kylmä vesi ja tiskit pitää tiskata käsin. Vuokramökillä oli suihku ja tiskikone. Huomasin kertalaakista, että haluan tehdä mökillä muutakin kuin olla jatkuvasti tiskaamassa ja lämmittämässä tiskivettä. Pienempi mökki paremmin mukavuuksin on minun juttuni. Joku toinen taas tykkää, että ei saa olla edes sähköjä ja vedenkin haluaa kantaa kaivosta käsin. Minä olen mökkeillyt siihen tapaan lapsena ja tottunut siihen, että mökki on työleiri. Nyt aikuisena haluan ottaa rennommin.
Kirveelläkään en haluaisi omaa mökkiä. Mieluummin vuokraan viikko tai pari per kesä hyvinvarustetun mökin. Nyt oltiin Kolilla, seuraavaksi voisi kokeilla ulkosaaristoa. Tai mennä Norjaan Vuonon rannalle tai Sveitsiin kuuntelemaan alppitorvea.
Ihana paikka kesällä ja miksei tavellakin. On vaan niin perusteellisen työllistävä ja vaatii sitä että ollaan paikalla ja tehdään remppaa ja hoidetaan puutarhaa. Tällainen vanha kuivanmaan mökki ei ole edes sijoitus kuten rantamökki. Jospa ap vuokraisit perheelle kivan mökin ihan silloin ja sieltä mistä milloinkin huvittaa. Tulee edulisemmaksi eikä ole stressiä.
Järvenrantapaikkaa ei meiän perheen rahoilla saada. Tommonen mikä ois aika lähellä rantaa ja viissiin siinä on venepaikkakin niin vois olla passeli. Just nytten ei ei oo ajankohtasta kun tulee kolmas lapsi elokuussa mutta mieluummin tommosessa paikassa olisin ensi kesänä kun tässä hikisessä kerrostaloasunnossa koko revohkan kanssa. Mut äkkiähän noi menee.
Seiskalle: tismalleen samaa mieltä! Just juttelin siskon kanssa joka hirveessä mökkikuumeessa. He haluavat aivan ehdottomasti oamn mökin, sikso tykkää laittaa puutarhaa ja ukkonsa on sellainen käsillä tekijä. Pistin ton linkin heille ;)
Itse asun omakotitalossa eikä tunnu mitään mökkitarvetta olevan. Välillä tulee nostalgiassa mietittyä lapsuuden just tuollasia työleiri mökkikesiä, ihania nekin oli. Ehkä kun tästä vanhenee niin alkaa kaivata taas omaa mökkiäkin...
Sysmä ja Kalkkinen ovat kivaa mökkiseutua, vanhempien ja avopuolison mökit niissä. Helsingistä ajaa 2 h Sysmään , ei ole paha matka.
Turhaa työtä ja pakkaamista. Tietysti jos asuu rivi tai kerrostalossa sit asia erikseen. Asutaan omakotitalossa ja koen mökin rasitteena. Mies haluaa viikonloppuna ja lomilla sinne.
Entä mitä sanotte sisämaa vastaan järvenranta?
Meillä omakotitalo joen rannassa ja rauhassa, joten mökkiä ei olla koskaan kaivattu. Jos asuisin kaupungissa ja haluaisin mökin, niin sen pitäisi kyllä olla rannalla. Kai sisämaamökkikin jollekkin on sopiva, itselleni veneily, kalastus, uiminen yms ja pelkkä vesistön läsnäolo on liian tärkeää.
Ihana minun mielestäni! Meidän projekti on aikalailla samantyylinen, rintamamiestalo suurella tontilla. Tuo linkkisi talo tosin on paljon paremmassa kunnossa, asuttava vinttikin. Tuollainen mökkerö sopiikin sellaiselle ihmiselle joka osaa tarttua tuumasta toimeen ja nauttii rauhallisesta elämänmenosta.
Oi, oispa rahaa... :( Ei toi kovin kalliilta vaikuta, mut nykyisen asuntolainan kanssa vois tulla vaikeeta. Parin vuoden päästä jos olis tuollanen tarjolla niin ostasin kyllä! Valtava tontti, mitä kaikkiea sinne vois istuttaa ja lasten kanssa olis turvallista kun ranta ei oo ihan vieressä.