Onko täällä ketään yläluokkaan kuuluvia?
Siis YLÄ-, ei mihinkään ylempään keskiluokkaan tms.
Kerro jotain yläluokkaisuudestasi!
Omalta osaltani olen tavis, mutta ihailen ja rakastan kaikkea hienoa ja yläluokkaista, kuten aateliset, kuninkaalliset, yritysjohtajat, kartanot, Riviera, antiikkisisustus, veneily jne jne.
Kommentit (13)
No ei ole, typerä kysymyskin tällä vihreiden kiljuripuleiden luvatulla palstalla.
Olen hyvätuloinen toimari. Tällä hetkellä katson ylellisesti sohvalla kalsareissa fudista. Söin eilistä pitsaa.
On.
T. Yksi palstan kartanonrouvista
Luultavasti kaikki vanhempia kun yläluokkalaiset.
Alaluokat 1-5, yläluokat 7-9. Luetaanko 10 luokka yläluokkaan vai onko joku muu?
Ennen vanhaan alkoi "viisaammilta" neloselta oppikoulu
Vierailija kirjoitti:
On.
T. Yksi palstan kartanonrouvista
Uuh! Oletko aito kreivitär?
Se, että on pankkilaina homeiseen kartanoon ei tee kenestäkään yläluokkalaista.
Alakerrassa asui kerran juoppo kreivitär.
Oih. Onko itse Hyacinth Bucket tullut ilahdittamaan ja piristämään iltaamme. - Sille tämä Ap:n avaus minun korviini kovasi kuullosti. Onkin ollut jo ikävä. Kuinka voitte rouva Backhett?
Ölen köningätär ja miäheni ön kyningäs. Jyömme jyyri iltäteetä pikkyrilli pystyssä.
Joo kyllä. Sukuni on varakasta, on myös paljon maata ja metsiä. Omua saaria ja useita kartanon kaltausua suuria ja näyttäviä taloja. Useimmat suvustani ovat korkeakoulutettuja, itse olen väitellyt tohtoriksi. Olemme fiksuja, viisaita ja älykkäitä. Monet meistä on hyväpalkkaisissa ammateissa. Itse asun omakotitalossa puiston reunalla, 2km kaupungin keskustasta. Kuulun siis yläluokkaan.
(Hei oikeesti, nämä luokkajaothan on ihan mennyttä maailmaa. Duunari voi tienata paremmin kuin toimihenkilö ja johtotehtävissä työskentelevä voi olla ihan täys juntti. Eli jokainen meistä voi itse määritellä oman luokkansa. )
Ei yläluokkalaisia ole ollut sosialismissa koskaan. Kaikki kartanot ovat lunastettuja valtion museoiksi ja hienot arvohuvilat purkukunnossa ympäri Suomen. Muutama sinnittelee, yhden käden sormilla laskettavissa. Se kenellä rahaa oli, niin ne lähti karkuun Suomesta jo 80-luvulla. Täällä ei ole kuin köyhiä jäljellä. Tavallisia sosialismin työläisiä.