Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huvittava juttu erään terveysaseman odotushuoneessa :)

Vierailija
28.06.2014 |

Olin siis odottamassa pääsyä lääkärille parin muun kanssa. Sitten hoitaja kutsui seuraavaa asiakastaan: "Niin sulla oli niitä luomia mitä halusit näyttää". Oli siis ilmeisesti unohtanut asiakkaan nimen. Mietin vain että kamala jos kaikkia kutsuttaisiin tuolla tavalla. Tyyliin "Hei sinä, jolla oli se kuppa, saat tulla" tai "Sulla oli niitä erektio-ongelmia". Oli niin kamala päivä ja olin ihan loppuväsynyt, mutta (tai ehkä juuri siksi) tuo jaksoi naurattaa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:02"]

Huoh. Hauska ja melko harmiton juttu ja siitä taas ollaan repimässä pelihousuja. Joo, olisi pitänyt kutsua nimellä mutta kuinka te oikeasti jaksatte valittaa joka asiasta? Pilaatte hauskat ketjut aina valittamalla.. "mä vaan puolustan oikeuksiani!!!11" no joo just nii

[/quote]

Suomesta on tullut niiiiin mielensäpahoittajien yhtyeiskunta. Joka asiasta palkokasvi nenään. 

Vierailija
22/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 09:27"]

Ei ne terkkarissa ehdi noin pitkiä huuteluja. Kyllä siellä pikemminkin kuulisi: Kuppa seuraava. Meillä on labrassa numerolaput, ei tartte nimillä huudella. Olen monesti miettinyt, miksei lääkäriinkin voisi olla. Näyttöruutu kuten pankissa tai apteekissa vielä, niin hälyssäkin huomaisi vuoronsa tulleen. Ja intimiteettisuoja säilyisi.

[/quote]On siinä se ongelma, että potilaat pitää tutkia lääketieteellisessä kiireellisyysjärjestyksessä. Eli sit tulis kauhea tappelu, kun nro 1 on joku silmätulehdus ja nro 2 puoli vuotta vaivannut polvi ja sit joku rintakipuinen vuoronumerolla 68 otetaan jonon ohi.

t. 14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs henkilö kertoi kuulleensa kun eräänlaisen avohoito-osaston toimistosihteeri tms. oli käynyt ilmoittamassa lääkärille/hoitajille että "nyt se juoppo tuli" kun uusi potilas oli saapunut, siis siellä jossain yleisissä tiloissa huikannut, ei ollut ajatellut että joku potilaskin on kuulolla.

Itse muuten kuulin kerran mielisairaalan osastolla kun kansliassa hoitaja kailotti suureen ääneen että "jokaiselle tänne tulijalle pitäisi antaa sellainen tee-se-itse -itsemurhapakkaus, että tällä varmasti onnistuu". En ajatellut mitä kaikkea aikaisemmin puhuivat, mutta osastolle oli juuri tuotu henkilö joka oli yrittänyt kynsisaksilla avata kaulavaltimonsa. Mutta ehkä mielenterveyspotilailla ei osastoilla nyt silleen ole väliä.

Vierailija
24/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 09:27"]

Ei ne terkkarissa ehdi noin pitkiä huuteluja. Kyllä siellä pikemminkin kuulisi: Kuppa seuraava. Meillä on labrassa numerolaput, ei tartte nimillä huudella. Olen monesti miettinyt, miksei lääkäriinkin voisi olla. Näyttöruutu kuten pankissa tai apteekissa vielä, niin hälyssäkin huomaisi vuoronsa tulleen. Ja intimiteettisuoja säilyisi.

[/quote]On siinä se ongelma, että potilaat pitää tutkia lääketieteellisessä kiireellisyysjärjestyksessä. Eli sit tulis kauhea tappelu, kun nro 1 on joku silmätulehdus ja nro 2 puoli vuotta vaivannut polvi ja sit joku rintakipuinen vuoronumerolla 68 otetaan jonon ohi.

t. 14

[/quote]Itse juuri kävin eilen sairaalassa jossa järjestelmä antoi nelinumeroisen numeron, kaikkialla luki ettei se ole järjestynumero, ja sama numero näytti olevan käytössä läpi käynnin, niin polilla kuin labrassa. Ja ajat kuitenkin varattiin myös labraan, eikä saapumisjärjestyksessä vaan otettu lappua.

Vierailija
25/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärillä perussairauteni takia ja hoitava lääkäri konsultoi puhelimitse erikoislääkäriä: "Täällä on nyt tää (sairauden nimi)..". Tiedän, että lääkäri ei ole kiinnostunut minusta henkilönä, vaan sairaudestani, mutta tuli silti tyhmä olo.

ohis

Vierailija
26/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:54"]

Kävin lääkärillä perussairauteni takia ja hoitava lääkäri konsultoi puhelimitse erikoislääkäriä: "Täällä on nyt tää (sairauden nimi)..". Tiedän, että lääkäri ei ole kiinnostunut minusta henkilönä, vaan sairaudestani, mutta tuli silti tyhmä olo.

ohis

[/quote]No miksi niiden pitäisi keskenään jaaritella asiaankuulumattomia asioita, niillä on varmaan kiirekin.

Vierailija
27/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran kusitulehduksen takia. Odotin, että hoitaja pyytää huoneeseen. Olin jo antanut näytteen aiemmin. Huusi sitten siitä ovelta, että "kuule hei se pissanäyte oli ihan puhdas" tms. Päivystyksessä oli todellakin joku muukin. Thanks :(

Vierailija
29/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 01:17"]

Asiatonta ja laitonta toimintaa

[/quote]

Jep.

Mä olen terveyskeskuslääkäri ja kerran meiltä kaatu tietokoneohjelma, jossa siis ajanvaraus ja potilastietojärjestelmä. Olin vaan kattonut, että seuraavalle ajalle tulee joku mulle aiemmin tuntematon mielenterveysasioissa ja sitä seuraavaksi joku polvea näyttämään. Nimet ei jääneet mieleen ja naamat mulle vieraita. Siinä sitten mietin, että miten mä kutsun vastaanotolle...

Päädyin sit siihen että kerroin oven ulkopuolella että meillä on nyt tietojärjestelmä nurin enkä tiedä kenen aika oli seuraavana, kenellä oli ajanvaraus klo 10.15? (onneksi ei ollut samalle ajalle silläkertaa montaa potilasta)

[/quote]Vai mielenterveysasioissa se mun tuttu oli silloin lääkäriin menossa. T. polvivaivainen

Vierailija
30/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran kun olen käynyt lääkärissä on näytöllä ollut auki jonkun toisen ihmisen tietoja ja pöydällä jotain pahvikansioita joissa näkyvillä hetuja.

Vierailija
31/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myös kerran gynellä kun hänen puhelimensa soi. Aukaisi koneelta toisen potilaan tiedot ja jutteli siinä sen kanssa sukupuolitaudista, vastuullisesta seksistä jne. Olisin helposti nähnyt naisen tiedot siitä ja kuulin myös naisen äänen puhelimen läpi. Inhottavaa :(

Kerran labrassa labratäti neuvoi valkovuotonäytteen ottamisesta labran aulassa.

Ei kuulu muille miksi olen päivystyksessä tai labrassa, ihan tosi kiusallista. Mulle nuo jutut tapahtuivat vielä pikkupaikkakunnalla ja ei ole ihme jos joku tuttu ois kuulolla.

-27

Vierailija
32/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta sitten olin lääkärikäynnillä, missä "omalääkärini" kutsui paikalle pari kollegaansa ja totesi, että "tässä on nyt tää pahanlaatuinen nuori vatsasyöpätapaus". Kiva kuulla yllättäen, että mahahaavastani oli tullut syöpä ja pahanlaatuinen

Vierailija
33/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin tk:issa on myös lappu jos kerrotaan, että vaitiolovelvollisuus koskee MYÖS potilaita. Kaikki mitä näkee tai kuulee siellä, jää myös sinne. Henkilökunnalta on todella väärin jos jonkun tietoja/ vaivoja huudellaan käytävillä muiden potilaiden kuullen.

Vierailija
34/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten menin peräpukaman vuoksi lääkäriin. Lääkäri kutsui nimeltä ja ovella sanoi kuuluvasti että "sikulla oli siis se peräpukama?"

KIVA!

Ei siinä vielä kaikki, kun odotin aulassa että pääsen peräpukaman poistoon toimenpidehuoneeseen, tuli lääkäri juttelemaan käytävälle (!) hoitajan kanssa, sanoi niin kuuluvasti että kaikki me siinä aulassa istuvat kuulimme "potilaalla x on valtava peräpukama, joka täytyy poistaa jne.jne". Olisin voinut vajota maan alle häpeästä kun lääkäri huomasi minut ja sanoi että voinkin tulla nyt samantien sen pukaman poistoon.

MISSÄ HITOSSA OLI YKSITYISYYS???

Vierailija
35/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä yksityisellä terveysalantoimipaikalla. Meille tuli ilmoitus viralliselta taholta töihin, että potilaita ei saa kutsua vastaanotolle nimellä. Vielä ei olla keksitty toimivaa systeemiä tämän välttämiseen.

Vierailija
36/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 10:28"]

Lähiapteekissa on myös kiva, kun se farmaseutti siinä kovaan ääneen rupeaa selittämään siitä lääkkeestä tauti + käyttö mukaanlukien. Samalla siinä takana parin metrin päässä istuu rivi paikallisia juorumummoja odottamassa omaa lääkettään :)

Itselläni ei migreenilääkettä kummempaa ole onneksi koko lähiölle selitetty, mutta voisihan se olla jotain: "Tätä salvaa sitten sivellään sinne alapään ihottumaan 3 kertaa päivässä..."

[/quote]

Jep, siinä sitten tuskastuneena ja puna naamalle kohoten naputtelet tiskiä ja odotat että se lopettaa sen jauhamisen ja antaa lääkkeet kouraan....

Vierailija
37/37 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vastaava kokemus. Israelissa työskentelyyn tarvittiin HIV-testi, joten hoitsu siinä julistaa, "sinullehan oli se HIV-testin tulos" .