Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit, nuo rahanahneet paskiaiset

Vierailija
28.06.2014 |

Onko kukaan koskaan tavannut lääkäriä joka EI olisi alalla palkan takia (jonka valtio viime kädessä maksaa)?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaks kaveriani :) tekevät työtään aidosta mielenkiinnosta. Tosin tuskin pistävät palkkaa pahakseen

Vierailija
2/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:29"]

Joo, kaks kaveriani :) tekevät työtään aidosta mielenkiinnosta. Tosin tuskin pistävät palkkaa pahakseen

[/quote]

Eli ovat opiskelijoita vielä. Älä viitsi valehdella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho,onpa valopää ajatus että lääkäriksi lukisi rahan takia huh.. melkosta sontaa nykyisin on sekopäitä,narkkeja päivystyksissä on pitkät päivystykset on vastuu ei sitä kuule pelkästä rahasta tehdä ja lääkäreiden palkat suomessa alakantissa kun vrt. yksityisellä sektorilla mitä lääkärit tienaa ylilääkäreiden palkat tulee kaksinkertaistaa vähintään. Itse erikoistun lastenlääkäriksi tällä hetkellä on todella kova vastuu ja nopeasti osattava päättää ja toimia kysymys on ihmishengistä. 

Vierailija
4/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Tiedän, koska olen itse lääkäri ja tunnen aika monta samoin ajattelevaa kollegaa. Työssä viihtymiseen vaikuttaa enemmän työilmapiiri, kollegat, työn kohtuullinen määrä ja tunne, että ehdin perehtymään potilaisiin tarpeeksi. Välitän potilaistani ja pyrin tekemään työni mahdollisimman hyvin. Haluan tietenkin saada leivän pöytään ja perheen elätettyä, kukapa ei haluaisi? Jos pelkästään rahan takia ammatin valitsee, ei todellakaan kannata alkaa lääkäriksi. Helpomminkin saa leivän tienattua.

Vierailija
5/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lääkäri ja suurinta osaa alalla olevista kiinnostaa ainoastaan raha. Jopa siinä määrin, että itseänikin inhottaa vaikka motiivi oli kyllä sama kun opiskelemaan lähdin. 

Varma työllisyys ja erittäin hyvä palkka suhteessa vastuuseen.

T. Ketjun aloittaja, ihotautilääkäri (erikoistunut 90-luvulla).

Vierailija
6/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:39"]Olen itse lääkäri ja suurinta osaa alalla olevista kiinnostaa ainoastaan raha. Jopa siinä määrin, että itseänikin inhottaa vaikka motiivi oli kyllä sama kun opiskelemaan lähdin. 

[/quote]

Oletko itse missä töissä, julkisella vai ykistyisellä puolella?

Vierailija
7/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:41"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:39"]Olen itse lääkäri ja suurinta osaa alalla olevista kiinnostaa ainoastaan raha. Jopa siinä määrin, että itseänikin inhottaa vaikka motiivi oli kyllä sama kun opiskelemaan lähdin. 

[/quote]

Oletko itse missä töissä, julkisella vai ykistyisellä puolella?

[/quote]

Sekä että. Tietenkin! Typerä kysymys.

Vierailija
8/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja ihmettelen mitä pahaa siinä on, jos kiinnostaa raha? Kyllä, minä teen tätä työtä siksi että saan rahaa. Jos minä olisin perinyt vaikka miljoonaomaisuuden, en tekisi mitään työtä vaan matkustelisin pitkin maita ja mantuja vailla ansiotyön huolia. Ehkäpä kirjoittaisin vaikka kirjan jossain vaiheessa elämääni sitten.

Mutta jollain minun täytyy itseni elättää, koska en ole miljoonaperijä, ja minusta ihmisten auttaminen on varsin hyvä tapa elättää itsensä. Ei se todellakaan ole helpoin tapa, koska tässä täytyy kohdata ihmisten hätää ja tuskaa ja ahdistusta päivittäin, mutta se on minun moraalisten arvojeni mukainen tapa. Voin myös vakuuttaa, että teen työni parhaan taitoni mukaan ja täydellä omistautumisella, vaikka sitten perimmäinen motiivini onkin vain elättää itseni ja perheeni.

Vierailija
9/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:29"]

[/quote]

Eli ovat opiskelijoita vielä. Älä viitsi valehdella...

[/quote]

No ei ole :) mutta usko mitä haluat. Ei ole minulta pois. Hienoa, että vielä on lääkäreitä, jotka ovat aidosti innostuneita työstään.

Vierailija
10/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:43"]

Olen lääkäri ja ihmettelen mitä pahaa siinä on, jos kiinnostaa raha? Kyllä, minä teen tätä työtä siksi että saan rahaa. Jos minä olisin perinyt vaikka miljoonaomaisuuden, en tekisi mitään työtä vaan matkustelisin pitkin maita ja mantuja vailla ansiotyön huolia. Ehkäpä kirjoittaisin vaikka kirjan jossain vaiheessa elämääni sitten.

Mutta jollain minun täytyy itseni elättää, koska en ole miljoonaperijä, ja minusta ihmisten auttaminen on varsin hyvä tapa elättää itsensä. Ei se todellakaan ole helpoin tapa, koska tässä täytyy kohdata ihmisten hätää ja tuskaa ja ahdistusta päivittäin, mutta se on minun moraalisten arvojeni mukainen tapa. Voin myös vakuuttaa, että teen työni parhaan taitoni mukaan ja täydellä omistautumisella, vaikka sitten perimmäinen motiivini onkin vain elättää itseni ja perheeni.

[/quote]

En todellakaan kohtaa "ihmisten hätää ja tuskaa ja ahdistusta"päivittäin, en ole koskaan kohdannutkaan eikä se ole minua koskettanut. Jos olisin noin empaattinen en olisi lääkärin uralla.

T. Ketjun aloittaja

Vierailija
11/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä lääkäreitä kadehtivia ketjuavaajia. Jollakulla menee aika huonosti.

Vierailija
12/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:47"]

[/quote]

Miksi ihmeessä kadehtisin itseäni? Naurettava kommentti! Etkö itse osaa olla objektiivinen ja analyyttinen?

Vierailija
13/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:47"]

[/quote]

Ehkä sama aloittaja, jota ahdisti, ettei pääse lääkikseen.

Vierailija
14/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:43"]

[/quote]

En todellakaan kohtaa "ihmisten hätää ja tuskaa ja ahdistusta"päivittäin, en ole koskaan kohdannutkaan eikä se ole minua koskettanut. Jos olisin noin empaattinen en olisi lääkärin uralla.

T. Ketjun aloittaja

[/quote]

Olen onkologi ja sitä lajia, että haluan myös kuunnella potilaita enkä pelkästään keskittyä biologisen ongelman hoitamiseen. En kuitenkaan koe että myötätuntoni haitallisesti kuormittaisi minua, päinvastoin se rikastuttaa elämääni, antaa merkityksen ja tarkoituksen tunnetta siihen. 

Vierailija
15/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohhoijaa. Tunnen montakin, itseni ja opiskelukavereita, kollegoita. Et provoon yhtään kliseisempää ottanut kuin ihotautilääkärin? Ai no onhan tietenikn aina ortopeditkin!

Vierailija
16/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minssä yksityisessä lääkärikeskuksessa olet töissä? Onko sinne vaikea päästä töihin?

Vierailija
17/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mitä? Onko AV-mammoilta nykyisin vähintään lisensiaatin tutkinto?

Vierailija
18/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hoidetaan syövän vuoksi hematologisessa yksikössä. Työpaikkalääkärini oli osaava ja ystävällinen, mutta hematologien osaaminen ja ammattitaito on harvinaisen taitavaa. He kuuntelevat potilaita, huolehtivat meistä ja ovat erittäin kiinnostuneita alastaan.

Minusta ei olisi hoitamaan potilaita. Mikä saa sinua tuntemaan noin suurta kaunaa lääkäreitä kohtaan?

Vierailija
19/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä on Suomessa kyllä aika matala palkka koulutukseen, työtunteihin ja moniin muihin aloihin verrattuna!

Vierailija
20/28 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ap. lääkäri, niin taidat olla loman tarpeessa? Ikävää jos olet noin kyynistynyt:(