Olenko narsisti?
Tai lievä sellainen. Vai eikö narsisti tajua sitä itse?
A) Maailma ei ole tasa-arvoinen, ei tule koskaan olemaankaan eikä kuulukaan olla. Olen nainen ja miesten nostaminen jalustalle vituttaa, viittaan kuitenkin lähinnä tuloeroihin. Köyhät nyt vain ovat sitä paskaista duunarikansaa, olkoot, oma moka. Ei liikuta minua, kunhan tekevät työnsä.
Alkoholisteja yms. ei kuulu auttaa; jälleen kerran oma moka.
B) Muiden vahingot ei juurikaan kiinnosta, kunhan asiat menee mun mielen mukaan, siis oikein. Tämä aiheuttaa useimmiten närää, mutta mun silmissä asia vain on näin; oma mielipide paras mielipide. Olen edennyt urallani osittain muiden kustannuksella, ei omantunnontuskia. Olisivat itse olleet tarkempia. Jo peruskoulussa sain jäätävät raivarit (päänsisäiset), jos joku toinen sai paremman numeron kokeesta.
C) Inhoan lapsia. Vauvat ovat yksinkertaisesti tyhmiä, ei tulisi mieleenkään hyysätä jotain vajavaista olentoa.
D) Olen aika mustasukkainen ja saatan vihoitella kauankin. Voin näennäisesti antas anteeksi, mutta muistan tapahtuneen ja haluan aina kostas.
E) Tätä listatessani tunnen itseni lähinnä tyytyväiseksi ja ylpeäksi itsestäni, vaikkei niin ehkä "kuuluisi" olla. Toisaalta taas kuulostan omaan korvaani ihmisperseeltä, toisaalta muiden mielipide tästä(kään) ei paskaakaan kiinnosta.
Tai ehkä olen vaan vähän outo.
N23
Kommentit (39)
Normaalilla ihmisellä on jotain mikä narsistilta puuttuu, nimittäin empatiakyky. Normaali ihminen ymmärtää monen monta asiaa, mitä sinä en nähtävästi ymmärrä, kuten: A) että köyhyys voi johtua myös huonosta tuurista, huonoista lähtökohdista tai muista itsestä riippumattomista syistä. Eikä köyhyys ole sama asia kuin paskaisuus. B) Muiden kustannuksella hyötyminen on moraalitonta ja iskee sitä paitsi usein lopulta omaan nilkkaan. C) Vauvat eivät ole tyhmiä saati vajavaisia. Einsteinkin on ollut joskus vauva. Sinäkin olet ollut vauva ja olet elossa vain, koska jollekin joskus tuli mieleen "hyysätä" sinua. Kaikki ovat joskus olleet vauvoja, kuten kaikki joskus tulevat vanhoiksi jolleivät kuole ensin. Kaikki tarvitsevat toisten apua jossain vaiheessa elämäänsä ja vähintä mitä voi tehdä, on antaa siitä tunnustus niille, jotka hoitavat toisia, vaikkei itse hoitaisikaan koskaan ketään. Eikä ainakaan halveksia näitä "paskaduunareita". Joku "paskaduunari" joskus hoitaa sinuakin, jos vaikka joudut onnettomuuteen tai sairastut, tai viimeistään kun olet vanha. D) Mustasukkaisuus ja pitkävihaisuus ovat kypsymättömyyttä. E) Jos kaiken tämän listauksen päätteeksi tunnet ylpeyttä itsestäsi, niin jotain on todella pahasti vialla.
En ole mikään psykologi enkä ammattilainen, joten en voi diagnosoida sinua. Ikävä ihminen sinä ainakin olet etkä luultavasti koskaan tule onnelliseksi tai edes tyytyväiseksi tuolla luonteella ja noilla arvoilla, vaikka saavuttaisit ns. kaiken. Sisälläsi tulee aina olemaan ontto kohta siinä kohtaa missä pitäisi olla lämmin, myötätuntoinen sydän.
Saatat ollakin, mutta johonkin sinäkin kuolet, ehkä vaikka syöpään ensi vuonna, jolloin huudat vain äitiä apuun kuin joku luuseri.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:23"]Normaalilla ihmisellä on jotain mikä narsistilta puuttuu, nimittäin empatiakyky. Normaali ihminen ymmärtää monen monta asiaa, mitä sinä en nähtävästi ymmärrä, kuten: A) että köyhyys voi johtua myös huonosta tuurista, huonoista lähtökohdista tai muista itsestä riippumattomista syistä. Eikä köyhyys ole sama asia kuin paskaisuus. B) Muiden kustannuksella hyötyminen on moraalitonta ja iskee sitä paitsi usein lopulta omaan nilkkaan. C) Vauvat eivät ole tyhmiä saati vajavaisia. Einsteinkin on ollut joskus vauva. Sinäkin olet ollut vauva ja olet elossa vain, koska jollekin joskus tuli mieleen "hyysätä" sinua. Kaikki ovat joskus olleet vauvoja, kuten kaikki joskus tulevat vanhoiksi jolleivät kuole ensin. Kaikki tarvitsevat toisten apua jossain vaiheessa elämäänsä ja vähintä mitä voi tehdä, on antaa siitä tunnustus niille, jotka hoitavat toisia, vaikkei itse hoitaisikaan koskaan ketään. Eikä ainakaan halveksia näitä "paskaduunareita". Joku "paskaduunari" joskus hoitaa sinuakin, jos vaikka joudut onnettomuuteen tai sairastut, tai viimeistään kun olet vanha. D) Mustasukkaisuus ja pitkävihaisuus ovat kypsymättömyyttä. E) Jos kaiken tämän listauksen päätteeksi tunnet ylpeyttä itsestäsi, niin jotain on todella pahasti vialla.
En ole mikään psykologi enkä ammattilainen, joten en voi diagnosoida sinua. Ikävä ihminen sinä ainakin olet etkä luultavasti koskaan tule onnelliseksi tai edes tyytyväiseksi tuolla luonteella ja noilla arvoilla, vaikka saavuttaisit ns. kaiken. Sisälläsi tulee aina olemaan ontto kohta siinä kohtaa missä pitäisi olla lämmin, myötätuntoinen sydän.
[/quote]
Asiallisempaan päin. Kai.
Koen olevani onnellinen, kiitoksia vain.
Ja ajatus siitä, että olen ollut vauva on vain ja ainoastaan inhottava. Ei pärjää omillaan kahta sekuntia ja joutuu hyppimään muiden aikataulujen mukaan. Vauvahan on käytännössä vailla omaa tahtoa; ei, sitä ei vain huomioida samoin kuin aikuisen.
Ap
Et ole narsisti vaan sosiopaatti. Googlaa.
Jee, linjoilla on taas yksi av:n yli-ihmisistä. Parikymppinen nainen, joka on 170 cm/49 kg ja kuppikoko 60DD. Akateeminen koulutus ja työkokemustakin jo ainakin kymmenen vuotta. Omalta alalta tietysti, sillä eihän av:n yliminä tee mitään paskaduunia. Hiukset on toki paksut, kauniin vaaleat (eikä tietenkään värjätty) ja ulottuvat vähintään lapaluihin. Kasvot klassisella tavalla kauniit ja saa paljon huomiota. Mitäs näitä muita oli? No tietysti se huippuälykkyys. Tällä palstallahan joka toisen ÄO on vähintään 148.
Kokeile huomenna uudestaan.
Ap:n kaltaisille naisille ikääntyminen tulee olemaan todella vaikeaa, kun onkin ihmisten (eli miesten) mielestä enemmänkin "katkera vanha kääkkä" sen sijaan että olisi "seksikkään viileä vittuilija", eikä näin ollen huomiota tai arvostusta tipu entiseen malliin oikein millään elämän osa-alueella. Toisin voisi olla, jos edes luonne olisi miellyttävä, mutta ei.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:20"]Jee, linjoilla on taas yksi av:n yli-ihmisistä. Parikymppinen nainen, joka on 170 cm/49 kg ja kuppikoko 60DD. Akateeminen koulutus ja työkokemustakin jo ainakin kymmenen vuotta. Omalta alalta tietysti, sillä eihän av:n yliminä tee mitään paskaduunia. Hiukset on toki paksut, kauniin vaaleat (eikä tietenkään värjätty) ja ulottuvat vähintään lapaluihin. Kasvot klassisella tavalla kauniit ja saa paljon huomiota. Mitäs näitä muita oli? No tietysti se huippuälykkyys. Tällä palstallahan joka toisen ÄO on vähintään 148.
Kokeile huomenna uudestaan.
[/quote]
:D olen huimat 162 cm pitkä, edelleen sen 49 kg. Kuppikokoni on 65B. Hiukseni ovat kuparinruskeat, näin kesällä alkavat auringossa "haalistua". Hyhhyh.
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:16"]Narsistit ovat lähes aina keskivertoa älykkäämpiä, sinä et tekstisi perusteella ole. Olet vain ilkeä, typerä ja kapeakatseinen, itsekäs ihminen.
[/quote]
Mensan testin perusteella ÄO on 151 :D Kieltämättä järkyttävä ragevaihde heilahti päälle. Vitut siitä vaikka olisin kuinka itsekäs tai "kapeakatseinen" (no ainakin hyväksyn homot...), mutta typeräksi en kyllä kutsuisi. Ei ihminen pääse näinkään pitkälle ihan jo tulojensa ja sosiaalisten suhteiden perusteella, jos olisi "typerä" kuten sinä sanoit.
Ap
[/quote]Joskusse pitkalle paaseminenei vaadi kun onnenpotkun ja ponnahduslaudan!Ei tarvitse olla rocket scientist.
Olet siirtymässä lapsuudesta aikuisuuteen. Vaikutat kypsymättömältä, etkä luultavasti ole vielä kartuttanut sellaisia kokemuksia elämästä, jotka eivät vastaa ennakkoluulojasi. Olet epämiellyttävä persoonaltasi, mutta kuvauksesi perusteella on vaikea sanoa, voidaanko sinulle asettaa persoonallisuushäiriötä koskeva sairausdiagnoosi - todennäköisesti ei.
Valitettavasti tämä on väärä palsta sinulle. Olen huomannut että täällä pesii kaikenmaailman kommunistit, sosialistit ja muut vasurit. Täällä pärjää, kun ei ota kantaa mihinkään akselilla talous- politiikka. Vaikka on kyllä välillä kiva hieman provosoida näitä pikku punikkeja.
Jos kysyt, oletko, et ole. Truunarsisti ei kysy, vaan on.
Hyvä, että tiedostat tuon lapsivihasi. Se on mielestäni kummallista. Sinun ei kannata lasta hankkia. Olisi hirveää kasvaa vihan kohteena. Oletkohan itse kasvanut sellaisena? Voimia ja tsemppiä itsesi löytämiseen. Kyllä sinussa on se hyväkin puoli. Piilossa. Tuot pintaan negoja. Usko hyvään.
Tapaan usein lehmiä, jotka eivät muista, että ovat itsekin olleet vasikoita...
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:11"]
Tai lievä sellainen. Vai eikö narsisti tajua sitä itse?
A) Maailma ei ole tasa-arvoinen, ei tule koskaan olemaankaan eikä kuulukaan olla. Olen nainen ja miesten nostaminen jalustalle vituttaa, viittaan kuitenkin lähinnä tuloeroihin. Köyhät nyt vain ovat sitä paskaista duunarikansaa, olkoot, oma moka. Ei liikuta minua, kunhan tekevät työnsä.
Alkoholisteja yms. ei kuulu auttaa; jälleen kerran oma moka.
B) Muiden vahingot ei juurikaan kiinnosta, kunhan asiat menee mun mielen mukaan, siis oikein. Tämä aiheuttaa useimmiten närää, mutta mun silmissä asia vain on näin; oma mielipide paras mielipide. Olen edennyt urallani osittain muiden kustannuksella, ei omantunnontuskia. Olisivat itse olleet tarkempia. Jo peruskoulussa sain jäätävät raivarit (päänsisäiset), jos joku toinen sai paremman numeron kokeesta.
C) Inhoan lapsia. Vauvat ovat yksinkertaisesti tyhmiä, ei tulisi mieleenkään hyysätä jotain vajavaista olentoa.
D) Olen aika mustasukkainen ja saatan vihoitella kauankin. Voin näennäisesti antas anteeksi, mutta muistan tapahtuneen ja haluan aina kostas.
E) Tätä listatessani tunnen itseni lähinnä tyytyväiseksi ja ylpeäksi itsestäni, vaikkei niin ehkä "kuuluisi" olla. Toisaalta taas kuulostan omaan korvaani ihmisperseeltä, toisaalta muiden mielipide tästä(kään) ei paskaakaan kiinnosta.
Tai ehkä olen vaan vähän outo.
N23
[/quote]
Et ole narsisti, jotenkin rakkaudettoman elämän elänyt kylläkin. Luulen, että ajattelusi lapsista muuttuu kun tulet myös henkisesti aikuiseksi, nyt olet henkisesti ikäistäsi nuoremmalla ikätasolla, siinä 10-13-vuotiaan tasolla.
Kyllä susta sosiopaatti tuli mieleen, vaikka en mikään asiantuntija olekaan. Menestyy hyvin, ei omantunnontuskia mistään, täys mulkku ihmisenä. Mutta näitä on monia asteita, en usko että olet pahimmasta päästä.
Ap on keskenkasvuinen, eikä sen vuoksi oikein voi vielä diagnosoida persoonallisuushäiriötä. Luultavasti sieltä tulee toinen, vähemmän siisti versio. Ap on myös sivistymätön, koulutuksen puute näkyy tekstistä. Todennäköisesti tämä itsekorostus on oman identiteetin etsintää ja sen peittämistä, että epäonnistuu ikäkoherenttinsa kehitystehtävässä eli läheisen suhteen solmimisessa.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 22:16"]
Narsistit ovat lähes aina keskivertoa älykkäämpiä, sinä et tekstisi perusteella ole. Olet vain ilkeä, typerä ja kapeakatseinen, itsekäs ihminen.
[/quote]
Tuo nyt on vain myytti, että narsistit olisivat älykkäitä. Tunnen ainakin yhden selvästi narsistisen henkilön, joka ei ole kovin älykäs. Tosin hän on hyvä valehtelemaan, siis keksii aika uskottavia valheita hyvin nopeasti, ne tulevat aivan kuin selkäytimestä eli on varmaan käyttänyt valehtelua koko ikänsä selviytymiskeinona ja toimintastrategiana.
Kuten joku jo totesi, tuossa listassa on enemmän sosiopaattisia kuin narsistisia piirteitä. Mutta toinen mahdollinen voisi olla epävakaa persoonallisuushäiriö, tai piirteitä molemmista.
Tiedäthän, että ihmisellä voi olla vahvojakin persoonallisuushäiriöihin viittaavia persoonallisuuden piirteitä, mutta ei välttämättä persoonallisuushäiriötä? Persoonallisuushäiriötä varten pysyviä piirteitä on löydyttävä tietty määrä (löytyvät psykiatrisista tautiluokituksista, ICD-10) ja psykiatri sitten arvioi onko jokin piirre niin voimakas, että se kertoo häiriöstä. Sen lisäksi hän arvoi sitä, kuinka invalidisoivia nuo piirteet ovat ennen kuin voi antaa diagnoosin.
Vielä vastauksena alkuperäiseen kysymykseesi narsismista, siihen kuuluu mm. tarve pitää ympärillään "hovia", saada läheisiltään runsaasti ihailua ja kannustusta, tarve saada erityiskohtelua, tarve olla haluttua seuraa ja kateellisuus sekä tarve tuoda itsensä esiin erityisen ansioituneena myös ryhmätilanteissa. Empatian puute kuuluu kuvaan.
Myös psykopaateilla/sosiopaateilla on empatian puutetta ja vihamielisyyttä, taipumusta kaunan kantamiseen jota kyllä löytyy normaaleissakin ihmisissä, kostonhaluisuutta, eettisen ajattelun puuttumista ja piittaamattomuutta oikeudenmukaisuudesta ja laista. Lain rikkominen ja toisten ihmisten hyväksikäyttö on tavallista. Oikeutuksen tunne suhteessa toisiin ihmisiin on voimakas.
Toisaalta taas myös epävakaasta persoonallisuudesta kärsivät henkilöt voivat kostonhaluisia, piittaamattomia säännöistä haluten muodostaa "omat sääntönsä" ja heillä on myös taipumusta pönkittää heilahtelevaa itsetuntoaan vähättelemällä muita ihmisiä. Lapsivihakin voi kuulua kuvaan. Heillä tosin on ihmissuhteissa paljon epäjohdonmukaisia tunnevaihteluja ja räjähtelyä sekä myöskin itsetuhoisuutta. Koulussa ja työelämässä pärjäämisen kanssa on niin ja näin, vaikka heissäkin on paljon älykkäitä ihmisiä.
Jos sinulla on elämässäsi selkeästi vaikeuksia joiden koet johtuvan niistä persoonallisuuden piirteistä joista kerroit, niin silloin voi olla mahdollista että sinulla on persoonallisuushäiriö. Vaikeudet ihmissuhteissa ovat yksi signaali joka on helppo havaita itsekin ja hankaluudet työelämässä toinen.
Ja äo on 51, ei 151.
Oikeustieteellistä lähellä olet ollut silloin, kun googletit hetki sitten, miten se tavataan.