nopee painon nousu apua
oon 14v tyttö ja harrastan cheerleadingii 4-5krt viikossa. enneku alotin cheerin painoin 60kg/165cm. alotin cheerin 10kk sit ja painan nyt 65kg/165cm. ja noin lyhyessä ajassa tullu 5 kiloo painoo lisää. enneku alotin cheerin mul ei näkyny mitää lihaksii ja nyt näkyy reisi,pohje,käsi ja vatsalihakset selvästi ilman jännittämistä. voiko olla et oon vaa saanu lihaksii lisää et paino on noussu noin paljon? ja kannaattaako yrittää laihuttaa noi 5 kiloo pois? ja lisään viel et syön ihan normi koti ruokaa ja saalaattii päivittäin. harvoin syön roskaruokaa mut herkkui tulee syötyy vähä enemmä. + teen lihaksii joka päivä
Kommentit (6)
Voithan jutella vaikka terveydenhoitajan kanssa.
Oot varmaan saanu vaan lihaksia.. jos oot ennen urheillut yhtä paljon ja syönyt samalla tavalla mutta nyt teet enemmä lihaskuntoa kuin ennen
Tai oletko aloittanut e-tai minipillerit?
Sinull on pituuskasvukin kesken, niin et saa laihduttaa!
Noin paljon kun urheilet niin muista syödä kunnolla ja levätäkin.
Minusta olet ihan sopusuhtainen ja sinun iässäsi meillä naisilla ei kuulukaan olla kovin näkyvillä lihakset, muista se siis kun seuraat esim. naisurheilijoita (jotka mahdollisesti kisakunnossa).
Jos painonkehitys kiinnostaa ja tahdot tietää onko suunta hyvä niin mene juttelemaan terkalle tai etsikää joku urheilulääkäri vaikkapa? Mutta missään nimessä et saa alkaa laihduttamaan.
Itse urheilevan pojan äitinä muistutan että kasvat vielä pituutta niin anna sille mahdollisuus ja huolehdi että syöt paljon ja monipuolisesti. Herkuttelu on OK!
Jos painossasi olisi pudotettavaa niin se lähtee noin reippaan urheilun myötä. Mutta kuten oman pojan lajissa; se kisapainokin saavutetaan myöhemmin aikuisiällä vaa`alle tiukalla laihiksella muttei se ole koko totuus mikä on urheilijan paino normaalisti.
Sinun kannattaa löytää joku sellainen aikuinen joka osaisi antaa oikeaa tietoa urheilevan nuoren kasvusta. Mutta älä laihduta!
Hei, älä vain ala laihduttaa, sinun elämäntavoissasi ei ole mitään pielessä. Paino on vain lukema. Mieti miltä sinusta tuntuu ja oletko tyytyväinen peilikuvaan. Älä säikähdä, vaikkei joka hetki olisikaan tyytyväinen. Hetkittäinen tyytymättömyyden tunne voi johtua väsymyksestä, jos esim. Treeni on liian kovaa ravintoon ja lepoon nähden. Tee paljon kivoja asioita ja muista myös levätä. Hyvää mieltä ja oloa!