Onko lapseni luonnonoikku?
Apua! 12-vuotiaalla tyttärelläni alkoivat kuukautiset. Pitäisikö viedä hänet lääkäriin?
Olen miettinyt pääni puhki, mikä voisi aiheuttaa tämän. Tyttö ei ole millään tavalla ylipainoinen eli hormonitoiminnan liian aikainen käynnistyminen ei voi johtua siitä.
Onko muita, joiden tytöillä kuukautiset ovat alkaneet keskimääräistä aikaisemmin? Niidenhän kuuluisi alkaa vasta joskus 15-vuotiaana.
Kommentit (10)
:) just joo
ne kuukautiset voi alkaa jopa 9 v, mutta menkää ihmeessä lääkäriin kun noin asia vaivaa
Kesimäärin ne kyllä alkaa 12-13-vuotiaana... Eli ei ole tyttäresi mikään luonnonoikku.
Menkkahullu joo. Ihme tyyppi. Lieneekö edes äiti???
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 10:23"]
Apua! 12-vuotiaalla tyttärelläni alkoivat kuukautiset. Pitäisikö viedä hänet lääkäriin?
Olen miettinyt pääni puhki, mikä voisi aiheuttaa tämän. Tyttö ei ole millään tavalla ylipainoinen eli hormonitoiminnan liian aikainen käynnistyminen ei voi johtua siitä.
Onko muita, joiden tytöillä kuukautiset ovat alkaneet keskimääräistä aikaisemmin? Niidenhän kuuluisi alkaa vasta joskus 15-vuotiaana.
[/quote]
Hoh hoijaa... mulla alkoi menkat n. 14-vuotiaana ja mielestäni myöhään. Ja olen syntynyt 1975 (tämä kommenttina kun nykyään puhutaan, että tyttöjen murrosikä olisi aikaistunut).
kyllä mä melkeen jo huolestuin, kun nuoremman tyttären kuukautiset alkoivat vasta 15 v. isosiskollansa alkoivat 12 v ja mulla aikoinaan 13 v.
tyttö on älyttömän hoikka, olisiko siitä johtunut. hyvä vaan että alkavat myöhään. ihan kamalaa varmaan olla 9 v ja sukukypsä side housuissa.
Jos menkat alkavat 9-10-vuotiaana, SE on keskimääräistä aikaisemmin. 14-15-vuotiaana taas on keskimääräistä myöhemmin. Ns. normaali ikä on 11-13.
olet kasvattanut tyttärestäsi lesbon, siksi alapää reagoi jo nyt!
onnea homoseksuaalin äidille!
Onko tämä joku uus hullu? Menkkahullu?