Mikä minulla voisi olla? Olen melko ilmeetön ja vaikeuksia katsoa ihmistä silmiin.
Muutenkin en ymmärrä vitsejä tms tai ymmärrän ne myöhemmin. Monikaan asia ei naurata. Ajatus ei ole yhtenäistä ja selkeää vaan katkeilee. Huomaan usein olevani muissa maailmoissa ja ikäänkuin havahdun aina nykyhetkeen.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Noin puolella suomalaisista on autismispektrin oireita tai asperger (joka kuuluu samalle skaalalle).
Muissa maissa lukema on n. 1-10%.Muita maita joissa on korkeat lukemat ovat mm. Etelä-Korea sekä Japani. Usein korkean ÄO:n maissa on todella paljon epäneurotyypillisiä ("nepsyjä").
Suomaalaisilla on autismi perzeessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin puolella suomalaisista on autismispektrin oireita tai asperger (joka kuuluu samalle skaalalle).
Muissa maissa lukema on n. 1-10%.Muita maita joissa on korkeat lukemat ovat mm. Etelä-Korea sekä Japani. Usein korkean ÄO:n maissa on todella paljon epäneurotyypillisiä ("nepsyjä").
Suomaalaisilla on autismi perzeessään.
Ja sullaa on perse korvien välissää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaillaan adhd /add tutkimuksissa. Tunnistetaanko siellä mahdollisesti tuo Asperger? Ap
Nepsy-tutkimuksien luulisi tuovan esiin muitakin nepsy-oireita. Muista kysyä siellä!
Juuri eräs kaverini, joka on psykologi, puhui siitä kanssani, kuinka aspergerille voi olla toisen ihmisen katse liian ärsykkeinen, ja he suojautuvat katsomalla pois. Siksi tarjosin aspergeria sinulle.
Psykologi ei ole mikään tutkinto - kuka tahansa voi sanoa olevansa psykologi...
Sano sille spykolokillesi sellaiset terveiset ins.Ilkka Vuorelta
Kuulostaa tutulta. Voi olla ihan vaan sosiaalisten tilanteiden pelkokin ja siitä johtuvaa jäätymistä.
Joo... mä jossain vaiheessa yritin katsoa ihmisiä enemmän silmiin, mutta se keskittyminen meni sitten siihen, että kuinka kauan voi katsoa kerralla, kuinka kauan katson pois välillä ja minne. Sen toisen asia, mikä kai lienee tärkeintä, jäi osittain kuulematta. Sen jälkeen ajattelin, että antaa olla.
Serotoniini vaikuttaa mielialaan ja sen vajaus voi ilmetä alakulona, apatiana, masennuksena ja kroonisena väsymyksenä. Serotoniinin puute voi aiheuttaa myös impulsiivista ja väkivaltaista käytöstä. Koska serotoniini on pimeähormoni melatoniinin esiaste, sen puute vaikuttaa jossain määrin myös nukkumiseen. Serotoniini säätelee ihmisen ruoka- ja seksihaluja: serotoniinin puute voi aiheuttaa ruokahalun ja makeanhimon lisääntymistä[1]. Elimistön liika serotoniinipitoisuus vähentää puolestaan seksuaalista halukkuutta ja kykyä seksuaaliseen nautintoon
-Wikipedia
Uusimmissa tautiluokituksissa Asperger poistuu ja siirtyy autismin kirjon oireiden alle. Tulisi siis puhua "entisajan Aspergereista". No, tavallisessa puheenparressa Asperger säilynee vuosikausia. Autismin kirjon häiriöiden luokitus perustuu nykyään eritasoiseen toimintakykyyn, eli on hyvin heikosti pärjääviä kehitysvammaisia autismin kirjolla olevia ja sitten on näitä lähes normaaleja, joilla on jotain häikkää sosiaalisissa taidoissa jne.
Tämä.
Minua ei ainakaan voi itse asiassa pashaakaan kiinnostaa muut ihmiset ja heidän murheensa.