Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla runsaasti lapsivettä!

Vierailija
26.06.2014 |

Kaipailisin kokemuksia teiltä joilla on ollut runsaasti lapsivettä. Kävin äitipolilla seurannassa ja olihan sitä vettä runsaasti, AFI 44 (!?), normaali afi kai 10-20 ?

Lääkäri oli niin tumpelo että käynnistä jäi tosi epävarma olo, ei selostanut sen kummemmin mitään mitä teki. Itse piti kysellä ja kyselinkin esim. napanuoran virtauksista ja ne olivat kunnossa, mikä on käsittääkseni hyvä juttu jos vettä on runsaasti. Ensi viikolla pitää kuitenkin käydä vielä uudelleen kun lääkäri ei jostain syystä pystynyt vauvan mahalaukkua tarkistamaan tai jotain, sekin jäi epäselväksi kun selitti niin epäselvästi ja nopeaa. Ens kerralla menee kyllä lääkäri vaihtoon. Sen verran ottaa aivoon.

Mutta lähinnä niitä kokemuksia asiasta kaipailisin..

Viikkoja nyt 36+4 , vauvan painoarvioksi saatiin 2, 9 kg.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tässä vaan rauhotella itteäni ennenku saa varmistuksen tuohon mahalaukku-asiaan ^^)

Hysteerinen Ap

Vierailija
2/11 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli todella paljon lapsivettä toisessa raskaudessa. Lukuja en nyt muista. Lääkäri kiinnitti siihen huomionsa, mutta ei aiheuttanut mitään sen kummempaa ja vauvalla oli kaikki hyvin. Synnytyksessä kätilö sanoi, että ei ole ikinä nähnyt niin paljon lapsivettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut rv 30-> runsaasti vettä. En muista indeksejä tms numeerista. Seurattiin pariin otteeseen, ei ollut lopulta mitään epäilyä mistään vakavata syystä ja todennäköisimpänä pidettiin ylitehokasta istukkaa.

Tuskin lääkärisi mitenkään tumpelo oli, ehkä ainoastaan siinä ettei ymmärtänyt asioita selittää niin että olisit ne ymmärtänyt. Heille nämä asiat ovat vain niin rutiinia, että eivät ehkä ymmärrä miten asiat pitää selittää. Vatsalaukku pitää päästä näkemään, jotta nähdään meneekö sinne lapsivettä vauvan nielemänä. näin pystytään varmistumaan ettei lapsiveden nielemättömyys ole syy sen ylimäärään.

otat nyt vaan rauhallisesti, todennäköisesti syy veden runsauteen ei ole vakava.

Vierailija
4/11 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vatsa oli ihan valtava loppuraskaudessa ja synnytyksessä kätilöt sano että lapsivettä oli tosi paljoni, ihan maksimi määrä kuulemma. Lääkärit ei koskaan ultratessa sanoneet asiasta mitään, veikattiin vaan vauvan koko tosi suureksi. Lapsi siis syntyessään ihan normikokoinen ja hänellä oli kaikki hyvin.

Vierailija
5/11 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookoo jos tuo vatsalaukku on ok niin sillon varmaan voi lakata stressaamasta, kun kerran kaikki rakenteet ja virtaukset on ok.

Tää olo on vaan jotain niin tukalaa..niinku ois liian täyteen puhallettu ilmapallo..lueskelin vaan netistä muiden afi mittoja enkä törmänny nuin suureen lukemaan missään niin vähän huolestutti mut kaippa ne olis lääkärissä sanoneet jos jotain ois tosi pahasti ollu pielessä..

Vierailija
6/11 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen siis ap.

Ja joo, varmaan on kunnon tulva tiedossamullaki ku vedet hurahtaa pihalle.

Vierailija
7/11 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut molemmissa raskauksissa todella paljon lapsivettä. Jälkimmäisessä olin salissa täysin auki kun kalvot piti vielä puhkaista jotta saadaan vauva pihalle. Kätilö sitten sanoi että nipsaisee reiän ja plumps, märkä kätilö :"D otti sentään vauvan vastaan mutta paineli aika pian vaihtamaan vaatteet.

Mulla ei ole ollut vedestä muuta haittaa kuin se että vatsa on ollut tosi iso.

Vierailija
8/11 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei pitääköhän mun varottaa kätilöä jos päädytään kalvoja puhkomaan :D onko teillä ollut se maha myös tosi pinkeä?

Vierailija
9/11 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin vatsa oli aivan valtava, veden lisäksi 4,2 kg lapsi enkä itse ole mikään suuren suuri. Olo oli loppuvaiheessa vähintäänkin tukala ja kipeä, tuntui että räjähdän. Kalvot kun puhkes, oli vauva jo tulossa ulos, eli vedet tuli käytännössä vasta perästäpäin. Ja sitä vettä tuli ja tuli ja tuli ja tuli...

-3

Vierailija
10/11 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois kai sitä sanoa varpituksen sanan jos muistaa. Mulla oli huumorintajuinen tapaus ja hän naureskeli tulvalle. Ei ollut kuulemma kokenut vastaavaa :"D

Ekassa mulla meni vedet kotona ja sitä vaan tuli ja tuli...luulin että mun tarttee köyttää muovipussi haaruksiin ennen lähtöä mutta onneksi se loppui lopulta.

Vierailija
11/11 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, eikö luulis että vauva pystyy vettä nielemään kun monta kertaa päivässä on hikka? :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi