Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi heti kun pakkokeinoja helpotetaan on kova kiire aktiivisesti hölmöilemään?

Vierailija
28.06.2021 |

EM-kisaturistit levittävät uuden korona-aallon Suomeen. Vika ei ole Pietarissa eikä siinä, että sinne annettiin lupa mennä. Kyllä se vikä on niissä ääliöissä jotka eivät edes puolessatoista vuodessa ole oppineet tajuamaan mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Miten vaikeaa se voi olla?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen tulisi määrätä kaikille suomalaisille kotikaranteeni puoleksi vuodeksi, suljetaan kaikki muut paitsi välttämättömät palvelut, vain etätyö ja -koulu sallitaan ja niin edelleen.

Jaksetaan vielä hetki näin niin sitten korona on aivan varmasti hävinnyt maailmasta. Jos ei ole niin sitten vain jatketaan sulkua. Helppoa eikö?

Vierailija
22/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdenkään kisamatkaajan ei sitten tarvitse valittaa kun rajoitukset tulevat takaisin ja baarit sulkeutuvat klo 19.

Lässyn, lässyn.  Jokainen asiallinen kisamatkaaja on aivan oikeutettu valittamaan.  

Hän ei ole yhtään sen syyllisempi yhtään mihinkään kuin joku kolossaan hysteerisesti istunut hölmö, joka sitten liikkeelle lähtiessään itseään niin mahdottomasti täynnä olevana ja muiden tekemisiin niin keskittyneenä, että unohtaa kaikki turvatoimet, aiheuttaa vaaraa ihan kaikille.

Siinä, että meni potkupallokisoihin, ei ole mitään väärää.  Ratkaisevaa on se, miten käyttäytyi ja miten on käyttäytynyt matkan jälkeen.

Kyllä jokainen joka lähtee pandemiassa maiden rajojen yli täysin turhan takia, tekee jo siinä kohtaa suuren emämunauksen, ja on täysin vastuussa itse tekemisistään ja satojen/tuhansien terveyden ja hengen vaarantamisesta.

Kyllä sitä järkeä olisi hyvä käyttää, jokaisen on otettava vastuu ja pidettävä itsensä aisoissa, jos viranomaiset ei sulje rajoja ja turhia koronalinkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjeet on aivan selvät, ei tarvitsisi tehdä mitään muuta kuin noudattaa niitä. Ei ole vaikeaa mutta ei se vaan näytä kaikilta onnistuvan. Pelottavaa ajatella kuinka tyhmiä jotkut oikeasti ovat. Miten ne ylipäätään mitenkään pärjäävät elämässä?

Eihän ne pärjääkään, pienituloisia. Eivät ole koskaan oppineet koulussa, tai muutenkaan, juuri mitään.

Kyllä vastuuttomimmat tuntuu olevan melko varakasta sakkia. Raha polttelee taskussa kun rajojen yli on päästävä joka helkkarin ilmansuuntaan. Ei näitä kerskakulkijoita saa rajottaa, heillä on oikeus tehdä mitä huvittaa (omasta miekestään).

Vierailija
24/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkupalloporukkaa on ilmeisesti PALAAMASSA sinne Pietariin. Näin sanoivat aamutelkkarissa. Tartuntoja tällä hetkellä todettu jo yli 200. Mikä mahtaa olla tilanne huomenna ja kisojen päätyttyä.

Vierailija
25/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä näytti liian kivalta. Pakkohan se oli pilata.

Osa porukasta on kuin lehmiä ekalla kesälaitumella heti jos rajoituksia vähänkin höllätään. Kaikki kontrolli katoaa ja viinuhopäissään mellastetaan mahdollisimman paljon.

Jokainen "Haista v.... Krista Kiuru" lallatellut turboääliö on henkilökohtaisesti vastuussa kaikkien rajoituksia noudattaneiden suomalaisten kovan työn vetämisestä vessasta alas.

Itse kun tuota videota katselee niin... en tiedä. Tulee sanaton olo. Pari viikkoa ja rajoitukset tulevat takaisin. Tilanne nollattiin kevään tasolle.

Sitten erikseen on todettava, että viranomaisten toimitan Pietarin tuliaisten suhteen on ollut alle ala-arvoista. "Tilanne oli tiedossa." No kiva. Minä jo pelkäsin, että tässä meni jotain pieleen, mutta ei hätää. Tilanne oli tiedossa.

Vierailija
26/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdenkään kisamatkaajan ei sitten tarvitse valittaa kun rajoitukset tulevat takaisin ja baarit sulkeutuvat klo 19.

Lässyn, lässyn.  Jokainen asiallinen kisamatkaaja on aivan oikeutettu valittamaan.  

Hän ei ole yhtään sen syyllisempi yhtään mihinkään kuin joku kolossaan hysteerisesti istunut hölmö, joka sitten liikkeelle lähtiessään itseään niin mahdottomasti täynnä olevana ja muiden tekemisiin niin keskittyneenä, että unohtaa kaikki turvatoimet, aiheuttaa vaaraa ihan kaikille.

Siinä, että meni potkupallokisoihin, ei ole mitään väärää.  Ratkaisevaa on se, miten käyttäytyi ja miten on käyttäytynyt matkan jälkeen.

Puolustelet itsekkäitä paskoja, olit varmaan itse mukana Pieterissa

Vierailija
27/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin hesalaiset levittää virusta palloilun parissa, nyt levittaa virusta ja tauteja kulkueissa,

Tai poliisin betoniporsain turvaamassa tilassa Mannerheimintiellä telttaretkellä kavereitten kanssa ryyppäämässä ja kuseskelemassa ja pas... puistikot ja kadun vieret täyteen.

Vierailija
28/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun "minäminäminäminä" , "mulla on oikeus", "mä haluun elää" ihmiset ja järjenpuute. Muita ihmisiä ei ole, eikä vastuuta oteta mistään.

MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ, MULLA ON OIKEUS.😭

Sinun kaltaisilta pitäisi ottaa kaikki oikeudet pois. Ihan kaikki.

Vierailija
29/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen tulisi määrätä kaikille suomalaisille kotikaranteeni puoleksi vuodeksi, suljetaan kaikki muut paitsi välttämättömät palvelut, vain etätyö ja -koulu sallitaan ja niin edelleen.

Jaksetaan vielä hetki näin niin sitten korona on aivan varmasti hävinnyt maailmasta. Jos ei ole niin sitten vain jatketaan sulkua. Helppoa eikö?

Millä tämä puuha rahoitetaan? On myös niitä töitä, joita ei pysty tekemään etänä kotoa käsin. Ihan kipeä idea muutenkin.

Vierailija
30/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvipäät voi kohta lakata ulisemasta "oikeuksistaan" kun ITSE ajoivat Suomen uuteen koronasulkuun. Ei tarvii miettiä mikä olisi sopiva aika pilkulle kun paikat ovat KIINNI. Onneksi olkoon ja kiitos teille kaikille <3

Vierailija
31/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on täysin vääriin matkustaa maahan, jossa päivittäin kuolee tuhansia ihmisiä koronaan. Josta jo etukäteen uutisoitiin ettei mitään turvatoimia vaadita eikä noudateta . Nämä idiootit hasluvat vaarallusemman deltavariantti, johon rokotus ei tehoa tänne kiertämään. Tarvitsisivat kyllä kunnon rangaistukset.

Vierailija
32/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun "minäminäminäminä" , "mulla on oikeus", "mä haluun elää" ihmiset ja järjenpuute. Muita ihmisiä ei ole, eikä vastuuta oteta mistään.

Koeta rauhoittua. Ja muista, että sinulla on oikeus ja mahdollisuuksia suojautua tautia vastaan.

Eipä juuri, jos nämä "minäminä minulla on oikeus" -ihmiset tautia suihkivat kaikkialle, ilman maskeja ja käsidesejä yms. Minun on pakko hoidattaa sairauksiani terkkarissa, käydä apteekissa, piipahtaa joskus kauoassa jne, siellä nämä minäminäapinat riekkuvat valtoimenaan, usein oikein oatsastelevat kauppojen oviaukoissa juoruamassa naamat paljaana jne. Katsopas kun HEILLÄ ON "OIKEUS ELÄÄ" ja muilla ilmeisesti ei ole..

Jos yhteiskunnassa elää, normaali ihminen tajuaa että sillon noudatetaan yhteisiä pelisääntöjä, muuten mitään yhteiskuntaa ei kohta ole.

Vierailija
33/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 viikoksi pakkokaranteeniin. 

Jep. Jokainen rajanylittäjä karanteenihotelliin omalla kustannuksellaan pariksi viikoksi.

Vierailija
34/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeta rauhoittua. Ja muista, että sinulla on oikeus ja mahdollisuuksia suojautua tautia vastaan.

Sattuu ihan fyysiesti lukea tällaista itsekästä p*skaa, miten tuollaisia s*ntaläjiä voi olla olemassa?

SINULLA on oikeus mennä potkupallokisoihin ja festareille ja muut voivat sitten lukkiutua kotiinsa 4 seinän sisään ja tilata ruuat kaupasta. Luuletko ettei muutkin haluaisi elää?

Kaikki saa tehdä minun puolesta ihan mitä haluaa KUNHAN SE EI VAHINGOITA MUITA. Miten tuo voi olla niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
35/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua, mikä hinku ihmisillä on vaarantaa sekä oma että muiden terveys menemällä yhteen maailman pahimmista pandemiapesäkkeistä katsomaan kun luuserijengi juoksentelee pallon perässä. Hallituksen tukselta täydellinen virhearvio avata raja.

Vierailija
36/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain nämä idiootit ,jotka tahallaan kulkee hakemassa taudin ulkomailta tarvitsee sen pakkokaranteenin rajalla. 2 viikkoa omalla kustannuksella karanteenihotelliin. Toki älykääoiöt himokselta myös . Virhearvio oli avata rajat ja sallia tuhansien ihmisten tapahtumat. Himoksen esiintyjät menee kyllä nyt boikottiin.

Vierailija
37/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Koko väestöä koskevat lait tarvitaan sen pienen vähemmistön vuoksi, joka voi typeryydellään vaarantaa koko väestön. Lait takaisin. Kaikkien etu. Valitettavasti.

Mikään laki ei ole kieltänyt menemästä ulkomaille yhtään missään vaiheessa korona-aikana.

Edelleenkin voimassa ovat ihan samat lait matkoja koskien kuin ennenkin paitsi, että rajamääräyksiä on itseasiassa tiukennettu. 

Jos vaadit entisiä lakeja, määräyksiä ja ohjeita voimaan, niin itseasiassa vaadit silloin helpotuksia matkustamiseen.  (Ja niitä toki on ollut EUtasolla mietittynä, kun on pyritty siihen, että säännöt olisivat yhtenäisiä.)

Vierailija
38/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kaltaisilta pitäisi ottaa kaikki oikeudet pois. Ihan kaikki.

Millä perusteella. Minä otan yhteiskunnassa muutkin huomioon kuten velvollisuuteni kansalaisena on, noudatan päivittäin yhteisiä pelisääntöjä.

Oikeudet eivät kuulu ihmisille jotka rikkovat yhteiskunnan sääntöjä vastaan eivätkä ota vastuuta mistään, vaarantavat muut ja käyttäytyvät kaikintavoin yhteiskunnan vastaisesti. Jostain syystä nämä vastuuttomat ihmiset ovat aina ensimmäisinä vaatimassa itselleen erioikeuksia, mitään velvollisuuksia ei heillä ole koskaan yhteiskuntaa/muita kohtaan, sitä sanaa ei heidän suusta kuule koskaan.

Jos tuollasten ihmisten varassa olisi Suomi, mitään Suomea ei edes olisi.

Vierailija
39/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain nämä idiootit ,jotka tahallaan kulkee hakemassa taudin ulkomailta tarvitsee sen pakkokaranteenin rajalla. 2 viikkoa omalla kustannuksella karanteenihotelliin. Toki älykääoiöt himokselta myös . Virhearvio oli avata rajat ja sallia tuhansien ihmisten tapahtumat. Himoksen esiintyjät menee kyllä nyt boikottiin.

Älä lässytä, kun et näytä tietävän mitään rajoista.  Ne ovat olleet koko ajan auki suomalaisille.

Ja tuo nyt on supertyhmää, että kaikkien faktojen vastaisesti väittää, että tartunnat tulevat ulkomailta.  Eivät tule.  Ihan Suomessa koko ajan pysyneet tartuttavat toisiaan solkenaan ja muodostava suurimman tartuttajaverkoston.    Jos haluat koronaturvallisuutta, niin aloita ihan itsestäsi noudatamalla ohjeistusta.

Himos on sitten hallituksen tyhmyyttä potenssiin 1000.   Festarit on ihan viimeinen, mitä pitäisi vapauttaa.

Sen sijaan muita massatapahtumia voi avata.  Semmoisia tilaisuuksia, joissa ei mesota viinan/huumeiden ja lihanhimon vallassa, vaan ihmiset istuvat riittävän etäällä toisistaan ja koronaturvallisuus on hoidettu viimeisen päälle.   Jos tämmöinen tilaisuus on suurempi, niin silloin ehdottomasti pikatestit ennen sisään pääsyä.  Se on pystytty muualla järjestämään jopa tuhansille osallistujille, niin eiköhän voisi rohjeta kokeilemaan josko onnistuisi Suomessa joillekin sadoille.

Vierailija
40/59 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole edes puhetta poliitikoilla ollut tapahtumien peruuttamisista eli konsertteja yms. edelleen tulossa.

Pietarista kertoivat yksittäisen terassin olleen merkittävä lähde. Pelkästään Helsingissä on tuhansia terassipaikkoja, rakensivat vielä jättiterasseja joita media ahkeraan mainosti, pitämällä ne kiinni jatkotartunnat olisi vähentyneet. Nyt ovat matkaajat ehtineet juhannusta viettää. Ravintolat olisi muutenkin ollut syytä pitää kiinni kunnes tartuntoja ei ole, kesällä ei ole koulujakaan auki virusta levittämässä kuten taas syksyllä jolleivat viranomaiset tule järkiinsä ja ala poistamaan virusta toimivilla rajoituksilla. https://www.eroonkoronasta.fi/