Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Farkkujen koot kasvaneet 10:ssä vuodessa aivan älyttömästi! :O

Vierailija
26.06.2014 |

Ennen käytin 28-29" farkkuja, eikä perseeni ole siitä ainakaan pienentynyt, mutta silti olen nykyään kokoa 26-27". Tai ehkä sekin on jo käymässä isoksi, sillä eilen ostin 25" housut!

Ei voi kun ihmetellä mistä oikeasti pienet ihmiset nykyään löytävät sopivan kokoisia farkkuja... Diesel taitaa olla ainoita merkkejä, jonka merkinnät vastaavat vielä todellista kokoa. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin ala-asteella, kaikkein siroimmilla luokkakavereilla oli levikset kokoa 25-26... nykyään samaa kokoa käyttävät normaalipainoiset aikuiset. Toki materiaali on muuttunut joustavaksi, mutta muutosta on kyllä tapahtunut mitoituksessakin.

Vierailija
2/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa ne housut vyötäröltä eikä perseen leveimmältä kohdalta tai reidestä. Se mitta kertoo vain vyötärön tuumakoon, ei muita mittoja! Materiaali on kyllä muuttunut ja nykyiset farkut venyvät helpommin, uusista farkuista saa helposti kiskottua jalkaansa koon tai pari pienemmät kuin 10 vuotta vanhoista venymättömistä, kovista farkuista.

25-26 koko ei ole missään vaiheessa voinut olla sirojen ala-astelaisten koko, se oli sopiva minulle 20 vuotta sitten, olin normaalipainon ylärajoilla jo silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä elastaanista mitä nykyään farkkukankaassa, farkku venyy ja tällöin pienempi koko menee helpommin jalkaa. Ainahan ne myyjätki farkkukaupassa sanoo, että ottaa niin pienen koon kuin suinkin mahtuu et farkku löystyy käytössä tosi paljon. Ei vielä 20 vuotta sitten ollut mitä strechfarkkuja.

Tai sitten ap:n bebasta on hävinnyt iän mukana myös lihakset ja beba on pieni mutta roikkuva nahkapussi. Kyllähän silloin menee pienempi kokokin.

Vierailija
4/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin vuonna 1990 kun olin 47kg/164cm Leviksissä kokoja 27-28. Sen pienemmät eivät menneet vaikka olisin väkisellä kiskonut märkänä jalkaan.

Malleja en enää muista, jotain 501, 510, 533 ja 527/529 tyyppistä muistelen.

Vierailija
5/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut. Ilmeisesti tuumaa on kasvatettu. Mä olen lihonut vähän ja piti ostaa uudet farkut. Ajattelin, että 29 (tuumaa) olisi sopiva. Mitä vielä, 27 vastaa muutaman vuoden takaista 29:ää nykyään. Mun mielestä tuohon saisi jo puuttua, sillä tuuma on standardikoko ja sillä huijaaminen on petos. 

Vierailija
6/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin just kahdet uudet farkut ja tän ketjun innostamana vertasin vanhoihin yli 10v takaisiin farkkuihin ja ihan samankokoiset ovat. Riippuisko merkistä? Mitä merkkiä olette ostaneet? 

Vierailija
7/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja ovat kaikki halpafarkut: hm, ginatricot, veromoda, only... sekä kalliimmista ainakin levis, lee, tiger of sweden.

ja dr denim, kumpaan kategoriaan sen nyt haluaakaan sijoittaa.

Vierailija
8/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:12"]

Isoja ovat kaikki halpafarkut: hm, ginatricot, veromoda, only... sekä kalliimmista ainakin levis, lee, tiger of sweden.

[/quote]

Noista halvoista olen samaa mieltä mut levikset on kyl samaa mitoitusta kuin ennenkin. Sulla on ilmeisesti pepusta hävinnyt iän mukana fyllinkiä. Ihan normaali juttu:)

Vierailija
9/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:12"]

[/quote]

Noista halvoista olen samaa mieltä mut levikset on kyl samaa mitoitusta kuin ennenkin. Sulla on ilmeisesti pepusta hävinnyt iän mukana fyllinkiä. Ihan normaali juttu:)

[/quote]No ei ole nykylevikset lähellekään samaa kokoa kuin vanhemmat. Esim. sovittamatta ostetut curvet on mulla kokoa 26 ja nekin tuntuu liian isoilta, kun taas kaapista löytyneet vanhemmat housut kokoa 27 on nykyään liian tiukat. Sitä paitsi olen 27v urheilullinen (isohko treenattu perse) nainen, en mikään kuihtunut vanhus...

Vierailija
10/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lihavien ihmisten määrä lisääntyy, on farkkujen koko muuttunut sen myötä. Ihminen tuntee itsensä hoikemmaksi kun voi ostaa pientä kokoa olevat farkut ja sen myötä todeta (huijaten itseään), että olenpas hoikassa kunnossa!

Vierailija
11/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan vertailla leviksiä vuodelta 1998, 2004 ja 2014, kaikki kokoa 25. Ja kaikki ihan samaa kokoa, ei mitään eroja mitoituksessa.

Vierailija
12/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:39"]

Piti ihan vertailla leviksiä vuodelta 1998, 2004 ja 2014, kaikki kokoa 25. Ja kaikki ihan samaa kokoa, ei mitään eroja mitoituksessa.

[/quote]Mitäköhän mallia ovat? Ehkä joku 501 on samana, mutta uudet mallit ovat kyllä isoja.

Vierailija
13/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointikikka.

Moni ostaa ne farkut jo siitä ilosta, että "jippiii, mä mahdun 27" farkkuihin"

Ovelaa...

Vierailija
14/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas typerä provoaloitus...

Levis curveja ei ollut 10 vuotta sitten ja curveista pitää löytää se oma kurveille sopiva malli, ilmeisesti aloittaja on kokeillut kurvikkaalle sopivia curveja kun olis pitänyt kokeilla jotakin muuta. Tuumamitoitukset pitää edelleen paikkansa farkuissa ja todellakin kuluttajasuojaan vaan valittamaan jos eroaa oikeasta tuumamitoituksesta!. Sitápaitsi ei ne tuumat persettä mittaa vaan vyötäröä eli jos aloittajan perse ei ole sopinut farkkuihin niin kyse ei ole farkkujen tuumakoosta vaan vääränmallisista farkuista

Vierailija
15/15 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 17:50"]

No olipas typerä provoaloitus...

Levis curveja ei ollut 10 vuotta sitten ja curveista pitää löytää se oma kurveille sopiva malli, ilmeisesti aloittaja on kokeillut kurvikkaalle sopivia curveja kun olis pitänyt kokeilla jotakin muuta. Tuumamitoitukset pitää edelleen paikkansa farkuissa ja todellakin kuluttajasuojaan vaan valittamaan jos eroaa oikeasta tuumamitoituksesta!. Sitápaitsi ei ne tuumat persettä mittaa vaan vyötäröä eli jos aloittajan perse ei ole sopinut farkkuihin niin kyse ei ole farkkujen tuumakoosta vaan vääränmallisista farkuista

[/quote]Oletpas itse typerä. Missä väitin, että vanhemmat housut olisi curvet? En missään. Eivätkä ne sitä olekaan. Mallia en nyt valitettavasti muista, mutta mikään super tight fit ei liene kyseessä. Sen sijaan curvet ovat skinny fit mallia. Tai siis pitäisi olla, mutta erityisesti reisisssä on löysää ihan liikaa.