Millaiset koirarodut sopivat (lievästi) allergiselle?
Haluaisin koiran, mutta myös toimia vastuullisesti. Eli tietää, että siedän koiran pölyä. En ole kaikille koirille lainkaan allerginen, mutta toisille erittäin häiritsevästi. Yleensä jos joudun saman koiran kanssa pidempään olemaan tekemisissä, oireet lievittyvät kai jotenkin siedätyshoitomaisesti. En tiedä tosin onko tuokaan hyvä elimistölle?
Aiheesta tietävät, kiitos jos viitsitte valaista asiassa!
Kommentit (12)
Ota pitkäkarvainen ennemmin kuin karkeakarvanen sillä ne Pölisee ja palion. Esim cottoni just. Sun kannattais jos mahdollisuus niin ottaa hoitoon aluks joku koira ja siedettää ihtiäs. Siinä huomasit et pystytkö elään koiran kans
Villakoirat sopivat myös allergisille.
Thanks ! Joo mä koitan kattoo mahdollisuutta, että voisin kokeilla eka hoitaa jonkun toisen koiraa ja testata. Aika nopeasti ne oireet mulla kuitenkin ilmenee jos on tullakseen.
ap
Bichon frisee, vai miten se kirjotetaan
Itselle taas karkeakarvainen koira ollut paras, meillä on snautseri ja kääpiösnautseri eikä oireita. Tai siis alussa ehkä vähän nyt ei ollenkaan. Siedättyy aikanaan.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 16:21"]
Bichon frisee, vai miten se kirjotetaan
[/quote]
Bitch on frisee - suom. horo kiharoilla
Tai joku vesikoirista (lagotto, Espanjan, Portugalin)?
ot, mä olen allerginen pennuille, en enää sitten, kun vähän kasvavat :D
Joku kissa-allergikko oli ottanut oman kisun, ja ajan kanssa siedättynyt oireettomaksi, vaikka tuntemattomat kissat aiheuttavat edelleen oireita. Eli uskon, että koira-allergiakaan ei ole maailmanloppu.
Me ollaan allergisia ja omistetaan bichon frise! Ihana tapaus eikä mitään ongelmaa :)
Coton de tulear. Itse olen pahasti allerginen koirille, tämä rotu ei aiheuta lainkaan oireita.