Miksei paino putoa?
Olen reilusti ylipainoinen ja olen yrittänyt laihduttaa. Laihduinkin ensin nopeasti muutaman kilon. Pääsin -5 kiloon ja sen jälkeen lopetin ja paino nousi vähän, ei kuitenkaan alkulukemiin. Nyt olen jokusen viikon taas laihduttanut, mutta kun pääsin taas tuohon samaan lukemaan, painon lasku loppuikin.
Olenko liian hätäinen? Paino on ollut sama jo kolme viikkoa. Pitäisikö vaan odottaa rauhassa? (tahtoisin niin kovasti jo laihtua...)
Olenko ehkä arvioinut kulutukseni liian suureksi? Olen nyt ollut n. -500 kcal ruokavaliolla. Alussa, kun paino vielä laski, olin n. -800 kcal ruokavaliolla. Ehkä mun pitäisi taas syödä vähemmän?
Voisiko se olla vaan esim. turvotusta? Jos olen syönyt liikaa suolaa tms.?
Mitä tekisin? Odotan? Vähennän kaloreita? :)
Kommentit (4)
Yksi juttu on se että alun nopea painonpudotus on ollut nesteitä, mitkä nyt alkaa tulla takaisin.
Jos e muutamassa viikossa nykyisellä ala kuitenki paino taas pudota, sitten sinun tosiaan täytyy vähentää kaloreita.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:49"]
Olen reilusti ylipainoinen ja olen yrittänyt laihduttaa. Laihduinkin ensin nopeasti muutaman kilon. Pääsin -5 kiloon ja sen jälkeen lopetin ja paino nousi vähän, ei kuitenkaan alkulukemiin. Nyt olen jokusen viikon taas laihduttanut, mutta kun pääsin taas tuohon samaan lukemaan, painon lasku loppuikin.
Olenko liian hätäinen? Paino on ollut sama jo kolme viikkoa. Pitäisikö vaan odottaa rauhassa? (tahtoisin niin kovasti jo laihtua...)
Olenko ehkä arvioinut kulutukseni liian suureksi? Olen nyt ollut n. -500 kcal ruokavaliolla. Alussa, kun paino vielä laski, olin n. -800 kcal ruokavaliolla. Ehkä mun pitäisi taas syödä vähemmän?
[/quote]
Jos olet reilusti ylipainoinen, niin todennäköisesti olet myös syönyt reilusti liikaa. Jos 3000kcal -800kcal niin siinä on vielä liikaa laihdutukseen.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 11:49"]
[/quote]
Jos olet reilusti ylipainoinen, niin todennäköisesti olet myös syönyt reilusti liikaa. Jos 3000kcal -800kcal niin siinä on vielä liikaa laihdutukseen.
[/quote]
En siis ole laskenut, paljon normaalisti olen syönyt, varmaan aivan kamalasti. Olen laskenut, miten paljon pitäisi syödä pysyäkseen tässä painossa ja siitä vähentänyt. Mutta mä olen varmaan arvioinut aktiivisuuteni yläkanttiin tai sitten on tosiaan jotain väliaikaista vaan. Odotan nyt vielä vähän ja yritän arvioida kulutuksen sitten uudelleen. :)
ap
Paino putoaa, kun kulutat enemmän kuin syöt. Sinun tapauksessasi näin ei ilmeisesti ole, jos paino ei putoa.