Heitättekö te lasipurkit (esim hillo, ja säilyke) lasinkeräykseen vai säästättekö ne?
Kommentit (14)
Säästän sen verran kuin tarvitsen ja loput laitan lasinkeräykseen. Paljoa noita ei tarvitse ja uusia tulee, joten älä säilytä turhaan, ap.
Täytän 60-40 -mikstuuralla omaa virtsaa & ulostetta ja tiputtelen keittiön ikkunasta (asun keskustassa).
Laitan lasinkeräykseen, koska en tee niillä mitään. Säästä pari ja heitä loput pois. Ei niitä kannata säilöä kaappeja täyteen. Säästin yhden nallen muotoisen, koska se oli niin suloinen. Säästän toisenkin, jos löydän jostain. Käytän sitten kynäpurkkina.
En kuljeta mitään keräyksiin. Maksan kymppejä kerta siitä että jätteet haetaan, en vie niitä 10 km päähän. Aika paljon pesen kuitenkin muutaman kerran käyttääkseni.
Meillä on metsänlaidassa sellainen iso monttu minne viedään puutarhajätteet jne. Sinne samaan monttuun lasipurkitkin
Lasinkeräykseen. En säilytä mitään ylimääräisiä purkkeja tai purnukoita koska oon varmaankin syvästi traumatisoitunut siitä kun äitini 90-luvulla hamstrasi jokaisen keittiön kaapin niin täyteen tupperwarea että yhtäkään ovea ei voinut avata ilman muovikippojen hyökyaaltoa. Omistan pari erikokoista kannellista ruuansäilytysastiaa ja ne riittää oikein hyvin mun tarpeisiin.
No onpa taas tehty yksinkertaisesta asiasta vaikeeta. Keräykseen vaan, mille ei oo itellä käyttöä. Jos keittelee itse hilloa tai säilöö säilykkeitä, nin sitten säilytellään omaan käyttöön sellainen määrä kuin tarvetta on. Hillopurkit ja etikkasäilykepurkit erikseen, ja alkuperäisin kansin, sillä etikan haju tarttuu muuten hilloon. Eikä sen ihanampaa ole saada mansikanhajua etikkasäilykkeeseenkään. etenkään kansista ei hajut lähde vaikka miten pesis.
Heitän lasinkeräykseen.