Annatko lääkärisi temmeltää ihan vapaaati omakannassasi? Vai oletko
Vahtimassa häntä ja luet tekstit ja vaadit korjauksia?
Kommentit (26)
Sinusta on paljon enemmänkin materiaalia kuin se mitä itse näet omakannasta.
Kyllä väärät tekstit tulee korjata. Jos teksteissä on törkeyksiä niin kunnianloukkaussyyte vaan kehiin, jos lääkäri ei korjaa tekstejä. Petustuslain vastaista on myös kirjoittaa ihmisiä luokittelevia kuvauksia.
Lääkärit ja hoitajat tuntevat aika huonosti näitä velvoitteitaan, joten kannattaa korjauttaa joka kerta kun näkee virheitä. Tällöin lääkäri ainakin näkee, että hän tekee virheitä ja on myös mahdollista tehdä lääkäristä valitus, jos virheitä on jatkuvasti. Hyvä tapa on myös luetuttaa tekstit heti vastaanoton lopuksi ja oikaista ne heti. Tämä on usein julkisella sektorilla välttämätöntä, kun lääkärit ovat ulkomaalaisia ja ymmärtävät huonosti suomea.
Lääkärini sanoi ettei hän näe kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaikki on mahdollista nähdä.
Tilasin kaikki potilastietoni kerran, siis syntymästäni eli äitini synnytyksestä lähtien, ja menihän siinä plärätessä.
Ja se teksti oli paikoin aivan järkyttävää.
Eräskin lääkäri oli kirjoittanut melko tylysti:
”Hoidon aikana ollut manipuloiva, asiaton ja vetoava.”
Minulla oli syömishäiriö.
Ei ihme, että minua kohdeltiin jonkin aikaa sen jälkeen aivan miten sattuu, vaikka olin aivan tavallinen 19-vuotias, joka ei vaan voinut syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin kaikki potilastietoni kerran, siis syntymästäni eli äitini synnytyksestä lähtien, ja menihän siinä plärätessä.
Ei ihme, että minua kohdeltiin jonkin aikaa sen jälkeen aivan miten sattuu, vaikka olin aivan tavallinen 19-vuotias, joka ei vaan voinut syödä.
No jos olet ollut syömishäiriön takia hoidossa niin melkein ihmettelisin jos et olisi ollut esim. manipuloiva, asiaton ja/tai vetoava. Jos olisit asiallinen ja söisit, et olisi hoidossa. Eiköhän syömishäiriöön myös kuulu esim. manipulointi, ja varmaan edes jonkin asteinen sairaudentunnottomuus? Se, että 19v ei syö EI ole tavallista. Huono kohtelu on kyllä aina väärin, mutta jos esim. sinulla on taipumusta valehteluun tms. niin kyllä seuraava lääkäri tai hoitaja ottaa sen huomioon jos yhtään on ammattitaitoa.
Ja ap:lle tiedoksi, se ei ole mikään OMAkanta vaan ammattilaisille Kanta. Voit pyytää vaikka kaikki kirjoitukset muotoon "Asiallinen ja ystävällinen, motivoitunut hoitoon, jne", mutta lääkärien teksteissä kyllä ne alkuperäiset näkyy (jos niitä joku jaksaa selata) sekä se, että olet pyytänyt korjauksia. Myös kaikki tilatut potilastiedot tarkistetaan ennen kuin niitä annetaan potilaalle.
Lääkäreissäkin on, varsinkin psykiatreissa psykopaatteja. Voivat olla arvostettuja työssään, mutta kirjoittelevat potilaistaan mitä vain mielensä mukaan.
Ystäväni koki usean läheisen kuoleman peräkkäin, psykiatrian lääkärille meni itse, tuen luulossa. Hänelle kirjoiteltiin persoonallisuushäiriö, vaativa manipuloiva itkuinen ym täysin asiaankuulumatonta.
Ystävän kanssa 8 vuotta asuneena tunnen hänet. Psykiatri tapasi häntä VAIN kerran tunnin ja löi leimat ja piilotti tekstinsä kun hänelle kerrottiin että asiasta tehdään ilmoitus.
Varoitan. Miespsykiatri toimii kotoa käsin kokkolassa. Myös lähikaupungissa julkisessa kuulimme hänen jatkavan työtään.
Eivätkö he ymmärrä että kovien tapahtumien osuminen kohdalle murtaa suruun vahvimmankin. Surua ei pitäisi sekoittaa hulluksi leimaamiseen.
Surettaa ystäväsi kohtalo. Kantelu heti valviraan.
Näitä lääkäreitä on julkisella jokka voivat leimata sut jos tallot vaikka niitten varpaille, herkkähipiöitä ovat, jumalia luulevat olevansa, ja kun ovat mustamaalanneet, on seuraava kierre valmis, jos kukaan muu lääkäri ei näe totuutta ja huomaa mustamaalaamisen tarkoitusta, kyllä näitä on pysäytetty kun kollegat ovat kirjanneet uusia tekstejä ja kumonneet näitä vaarallisten lääkärien lausuntoja ja niitä suomessa riittää.
T.kandi
Näitä lääkäreitä on julkisella jokka voivat leimata sut jos tallot vaikka niitten varpaille, herkkähipiöitä ovat, jumalia luulevat olevansa, ja kun ovat mustamaalanneet, on seuraava kierre valmis, jos kukaan muu lääkäri ei näe totuutta ja huomaa mustamaalaamisen tarkoitusta, kyllä näitä on pysäytetty kun kollegat ovat kirjanneet uusia tekstejä ja kumonneet näitä vaarallisten lääkärien lausuntoja ja niitä suomessa riittää.
T.kandi
Psykiatreissa paljon tälläisiä ja ihan yksityisilläkin firmoilla
Minkä lääkärin? Kun lukee noita iltapäivälehtien terveysartikkeleita nykyään, meinaa aina naurattaa. Kun lähes joka jutun lopussa kehotetaan ottamaan yhteys lääkäriin! Kun vaan saisikin, yhteyden edes jonnekin! Yrittäessäni saada jotain kontaktia jopa herr doktoriin, oli vastassa oikein Kerberosten Kerberos,hoitaja, joka kaikin tavoin mitätöi ja lannisti yritykseni. Lopussa kuitenkin - tultuaan ehkä katumapäälle - huikkasi ennen puhelun loppua, että soita sitten ambulanssi, jos....
Ikävä työterveyshuoltoa, ikävä Sote-kokeilun yksityistä lääkäriasemaa ja sen asiakkaasta huolehtivia lääkäreitä. Varaan ajan sinne yksityiselle, tosin kokeisiin ja lisätutkimuksiin yksityisellä minulla ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Minuulla ei pankki tunnuksia ,Tietoinen valintani. Oma kanta siis en ole.Joka ikinen käytini terveysasema Kontula- Helsinki 94. menen ajanvaraus paikalle ja pyydän tulostaa paperilla viimeinen käytini.6 vuotta läkäri poikesi täysin asiasta ja vaadin korjaus.Joka tapahtuu! Joka kerta kun uusi lääkäri,kysyy miksi olet valittanut lääkäristä?Eli sen on siellä kai heti ensimäisenä,jota minä en näe,en saa tietooni?.Mutta lääkärit ja hoitajat näkevät. lääkäri kun itse tekee virhe,joutuu korjaaman virheen.VOI TODELLA MUILLE LEKUREILLE TEHDÄ SINUSTA PROFILIN ja juuri negatiivisen. Mikä väärin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kaikki "piilokirjaukset" kun tilaa potilaspaperit? En puhu nyt psykiatriasta vaan ihan somatiikan potilastiedoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kaikki "piilokirjaukset" kun tilaa potilaspaperit? En puhu nyt psykiatriasta vaan ihan somatiikan potilastiedoista?
Saa.
Siellä papereissa oli kaikki, neurologiset tutkimukset ja varpaiden murtumiset.
- sama
Vierailija kirjoitti:
Minkä lääkärin? Kun lukee noita iltapäivälehtien terveysartikkeleita nykyään, meinaa aina naurattaa. Kun lähes joka jutun lopussa kehotetaan ottamaan yhteys lääkäriin! Kun vaan saisikin, yhteyden edes jonnekin! Yrittäessäni saada jotain kontaktia jopa herr doktoriin, oli vastassa oikein Kerberosten Kerberos,hoitaja, joka kaikin tavoin mitätöi ja lannisti yritykseni. Lopussa kuitenkin - tultuaan ehkä katumapäälle - huikkasi ennen puhelun loppua, että soita sitten ambulanssi, jos....
Ikävä työterveyshuoltoa, ikävä Sote-kokeilun yksityistä lääkäriasemaa ja sen asiakkaasta huolehtivia lääkäreitä. Varaan ajan sinne yksityiselle, tosin kokeisiin ja lisätutkimuksiin yksityisellä minulla ei ole varaa.
Tämä. Viimeksi muutama kuukausi sitten yritin saada aikaa rinnassa olevan patin takia ja vaikka siitä on leikattu jo aikaisemmin kasvain en kuulema tarvitse aikaa tämän asian takia. Mietin kyllä mikä on nykyään lääkäriajan arvoinen asia jos tämä ei ole. Itse olen aivan valmis lähtemään mutta joku muu ei ehkä ole ja luulisi ihmisellä olevan vielä joku oikeus saada julkiselta puolelta lääkäriaika.
Oma kanta hullut taas vauhdissa. :D :D :D
Temmeltäköön, ei siellä ole kuin kaksi infulenssa rototusta ja koronarokotus merkittynä, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa.
Siellä papereissa oli kaikki, neurologiset tutkimukset ja varpaiden murtumiset.
- sama
Ei saa. Kaikki käynnit varmasti onkin, mutta tekstit käydään läpi. Harvoin mitään poistettavaa on, mutta esim. jotain omaiseen liittyvää voi olla. Muutenhan näitä tulostettaisiin tk:n tiskiltä, mutta ymmärrätte varmaan miksi tuo tilaaminen... Mitään tuollaisia "manipuloiva" tms. ei poisteta, eikä ole tarpeenkaan.
Luen kyllä kaikki kirjoitukset ja kiroilen lääkäriä lähes joka kerta. Voiko niitä muka jotenkin poistaa tai käskeä muuttamaan? Tähän saakka ainakin lääkäri on kirjoittanut mitä sattuu ja vituttaa joka kerta kun luen niitä tekstejä Tuntuu että lääkäreillä ei ole mitään vastuuta kun ne tekstit pysyy siellä ja vaikuttaa tuleviin hoitoihin sitten kun toiset lääkärit lukee niitä.