Lastenvaunut lähikaupassa: mikä logiikka?
Näin tänään päivällä vähän hassun jutun. Nuori äiti tuli minikokoiseen lähikauppaan turbovaunujen kanssa. Hän parkkeerasi vaunut keskelle käytävää ja nosti lapsensa sieltä pois. Nainen teki ostoksia ostoskärryjään työntäen, ja lapsi taapersi mukana.
Tämä lähikauppa on siis niin ahdas, että siellä ei mahdu kaksi ostoskärryä ohittamaan. Sisälle tulevat asiakkaat eivät päässeet turbovaunujen ohi, vaan heidän piti kiertää ulostulo-oven kautta sisälle ostoksia tekemään... Mikäköhän logiikka tässä mahtoi olla? Ovatko tuollaiset vaunut niin kalliita, ettei niitä malta jättää ulos, vai mikä? Lasta ei tietenkään voi ulos jättää, mutta lapsihan tepasteli äitinsä vieressä ihan reippaasti.
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:04"]
Ei niitä voi ulos nykyään enää jättää, jopa neuvoloiden aulasta varastetaan vaunuja.
[/quote]
Mielenkiintoista. Eikö niitä voi lukita mitenkään (vaikka polkupyörälukolla)? Tai eikö tuollaisille kauppareissuille voisi ottaa mukaan jotkin pienet kokoontaitettavat rattaat tms?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:15"]Tai eikö tuollaisille kauppareissuille voisi ottaa mukaan jotkin pienet kokoontaitettavat rattaat tms[/quote]
Aina ei lähdetä erityisesti kauppareissulle. Kaupat ovat muiden reissujen varrella.
No jos sinne mahtuu ostoskärryjä työntämään ja vaikka 10-vuotias lapsi mukana niin kyllä sinne yhet vaunut ja pikkulapsikin mahtuu.
Saa lähikaupassa käydä vaikka 10 henkinen porukka ja nekös vasta tilaa vievätkin. Monesti esim teinit kulkee tällaisissa porukoissa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 17:15"]Tai eikö tuollaisille kauppareissuille voisi ottaa mukaan jotkin pienet kokoontaitettavat rattaat tms[/quote]
Aina ei lähdetä erityisesti kauppareissulle. Kaupat ovat muiden reissujen varrella.
[/quote]
mutta lukko kulkis mukana ihan helposti!
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:30"]
No jos sinne mahtuu ostoskärryjä työntämään ja vaikka 10-vuotias lapsi mukana niin kyllä sinne yhet vaunut ja pikkulapsikin mahtuu.
[/quote]
Niin mutta kun ne vaunut jätettiin siihen käytävän alkuun tukkimaan tietä. Nainen otti erikseen kaupan ostoskärryt, joihin laittoi ostoksensa. Olisikin ollut ymmärrettävämpää, jos olisi lastannut ostokset vaunuihin.
Ja ne vaunut olivat kyllä paljon leveämmät kuin ostoskärryt, koska niiden ohi ei edes normaalipainoinen ihminen mahtunut. Eipä tuo minua erityisesti ärsyttänyt, mutta huvitti vain, koska en oikein ymmärtänyt mitä järkeä tuossa oli.
t: ap
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:32"]
Saa lähikaupassa käydä vaikka 10 henkinen porukka ja nekös vasta tilaa vievätkin. Monesti esim teinit kulkee tällaisissa porukoissa.
[/quote]
No totta kai saa. Kuka tahansa saa käydä kaupassa ja "viedä tilaa" siellä asioidessaan. Tuntui tuo tapaus silti vähän hassulta. Täytyykin kokeilla käydä seuraavan kerran kottikärryjen kanssa kaupassa, ja laittaa ne kärryt sisälle siihen oven eteen. Ihan ilman syytä, huvin vuoksi vain ;)
t: ap
Olen kyllä samaa mieltä aloittajan kanssa. Miksi kukaan haluaa estää muiden asioinnin? Kauppa on tietysti liian pieni, mutta siltikin tuntuu provosoinnilta.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 18:27"]
[/quote]
mutta lukko kulkis mukana ihan helposti!
[/quote]
Itselläni oli aina pyörän vaijerilukko mukana vaunuissa. Sillä sitten laitoin vaunut kiinni kaiteisiin yms. (mm.avoimessa päiväkodissa, seurakunnan perhekerhossa, neuvolassa jne.) . Eli kaikkialla, missä joutui jättämään vaunut ulos. Oli todella näppärää.
Koska minun rattaat, minun lapsi ja minun kauppa! Olen samaa mieltä aloittajan kanssa!
Se on vähän hankala juttu, lukitsematta ei ainakaan voi vaunuja jättää kaupan pihaan. Ja aika monet hyökkäysvaunut ovat nykyään kummallisen leveitä. Ehkä äiti ei ollut hoksannut tuota lukkohommaa. Semmosta se on ihmisen elämä, ensin kiroillaan ensimmäiset 60 vuotta kuinka muut ihmiset ovat tiellä ja sen jälkeen ollaan loppuaika muiden tiellä...koitetaan kestää.
Ei niitä voi ulos nykyään enää jättää, jopa neuvoloiden aulasta varastetaan vaunuja.
Lapsen kävelyttämistä en ymmärrä lähikaupassa, ainoastaan hehtaarimarketissa ei-ruuhka-aikoina!