Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korviin sattuu lentokoneessa. Vinkkejä?

Vierailija
25.06.2014 |

Lomamatka edessä ja korvat kipeytyvät lentokoneessa. Ja saattavat vaivata vielä pari päivääkin lennon jälkeen. Purkanjauhaminen, pastillin imeminen ja leukojen "haukottelu-asennossa" pitäminen koitettu. Ei auta. Olisko antaa vinkkejä, jotta lento sujuisi kivuttomammin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma. Aivan ehdoton juttu on se, että otan maksimiannoksen Nasolinia noin puoli tuntia ennen kuin kone rupeaa laskeutumaan. Sen jälkeen ne perinteisetkin konstit (haukottelu, nieleminen ym.) tehoaa selvästi paremmin. Tosin olen itse havainnut vielä paremmaksi (Nasolinin ottamisen jälkeen) liikutella alaleukaa sivusuunnassa. Eräs sukellusta harrastava näytti sen minulle.

Mikään ei kuitenkaan auta silloin, jos olen liian nuhainen.

Vierailija
2/12 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Otan Nasolinia" tarkoitan siis suihkutan sitä suihketta nenään sallitun maksimikerta-annoksen.

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasolinia (tai vastaavaa) olisin minäkin tullut suosittelemaan.

Vierailija
4/12 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasolinia (tai vielä parempi olisi ottaa Duactia, jos resepti löytyy) ja Buranaa.

Vierailija
5/12 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.earplanes.fi

apteekissa myydään, nuo auttaa jonkun verran, ja siis noiden lisäksi otan Nasolin-suihkeet ja särkylääkkeen n. tuntia ennen laskeutumista (ja pidän suuta haukotteluasennossa ja jauhan purkkaa) :D

Vierailija
6/12 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullu jotain jostain puuduttavista korvatipoista. Käy lääkärissä juttelemassa? :)

Vierailija
7/12 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkihiiri korvat.. Eli muoviset kertakäyttömukit, joiden pohjalla oli kuumalla vedellä kostutettua talouspaperia tai pumpulia. Niitä pitää nousun ja laskun korvilla niin helpottaa painetta. Lentoemänniltä voi pyytää. Näitä olen lasten nähnyt käyttävän.

Vierailija
8/12 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma, viimeksi auttoi paljon kun laitoin korviin jo ennen nousua apteekista saatavat paineentasauskorvatulpat. Ei auta jos laittaa vasta koneessa ennen laskua, vaikka itsellä kipu alkaa vasta siinä vaiheessa.

Vierailija
9/12 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäsumute. Sitä ennen koneeseen menoa hyvissä ajoin.

Pastilli suuhun. Pidä suuta hieman raolla nousun ja laskun ajan. Ja samalla päätä hieman kallellaan.

Noilla jutuilla multa lähti noi vaivat. Tai ongelmat.

Vierailija
10/12 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallinen tulehduskipulääke toimii! n. tunti ennen nousua ja laskua nappaan niin ei tuu kipeäksi :)

Vierailija
11/12 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EarPlanesit, eli paineentasauskorvatulpat. Sekä Nasolin, tms. Näillä pärjää.

Vierailija
12/12 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kipu alkaa jo nousun jälkeen ja jatkuu koko lennon. Laskeutumisessa on pahin kipu. Tässähän tuli kivasti vinkkejä! Jos otan kaikki nenäsuihkeet, buranat, tulpat niin joko ois kivutonta :-D

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä