Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

postin lakko argh!

Vierailija
25.06.2014 |

Piti tulla tärkee paketti ja tosiaan jo 2 päivää myöhässä!

Onko muiden paketit jumissa?

Ärsyttää ja sitten pikkaisen

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:21"]Olen odottanut pakettia ulkomailta jo 3 viikkoa. Onkohan näin pitkä viivästyminen lakon syy vai onko paketti hävinnyt? Ihan luotettavasta kaupasta tilasin... Kuinka kauan kannattaa odottaa ennenkuin alkaa reklamoimaan kaupalle tai luottokuntaan?[/quote]

Sehän riippuu jo aluksikin siitä, kauanko toimituksen ennakoitiin kaupanteon yhteydessä kestävän. Alkuperäinen arvio kun voi olla mitä tahansa parista päivästä alkaen, kuukausikaan ei ole mitenkään tavatonta.

Joten ensin kaivat esiin toimitusaika-arvion. Jos ollaan alkuperäisessä haarukassa tai vasta snadisti yli, odotat. Jos toimitus luvattiin kahdessa viikossa, otat yhteyttä myyjään. Vasta jos myyjän kanssa ei päästä yhteisymmärrykseen, otetaan yhteyttä maksuvälittäjään.

Vierailija
2/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta lyhytaikaisesta lakosta ei ole tavalliselle postipaketin odottajalle niin kohtuutonta haittaa, että sitä muutaman päivän myöhästymistä kannattaa palstoilla itkeä."

Itken jos huvittaa! Enkä mä en ole mikään tavallinen postinodottelija, joka itkee vaikka jotain sukkahousuja vaan kyse on tärkeästä paketista kuten jo aiemmin sanoin :/ tämän takia kusee koko viikko!

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mun odottama on kyllä kotimaan paketteja, että puheet vain ulkomaisten pakettien myöhästymisestä täyttä puppua!

-ap

Vierailija
4/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:58"]

Tää mun odottama on kyllä kotimaan paketteja, että puheet vain ulkomaisten pakettien myöhästymisestä täyttä puppua!

-ap

[/quote]

No valitettavasti se ei sitten ole AKT:n lakon syy. Perustele mitä tekemistä heidän lakollaan on normi kotimaanliikenteen kanssa? Posti toimii muutoin normaalisti. Luetko uutisia ollenkaan, vai pelkät otsikot?

Vierailija
5/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ATK lakko vaikuttaa esim. Monien kauppojen/ravintoloiden tilauksiin, jotkut tuotteet jää, kun tulee sitä kautta, mutta ei tavalliseen postiin. Itellalla nyt muutenkin tulee paketit tai sitten ei tule, se on ihan normaalia.

Vierailija
6/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa 'perustele' - mä olen tilannut jotain Suomesta minkä piti olla perillä maanantaina ja nyt on keskiviikko. Vai ei lakko vaikuta? Taidat itse olla yksi lakkoilijoista

-ap

Vierailija
7/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkoilevat siksi, että palkkoja on aiottu vähentää 500:lla eurolla. Moniko olisi valmis leikkaamaan palkkaansa tuon verran, onko mielestänne kohtuullista? Mun puolesta saavat lakkoilla rauhassa, hyvä syy.

Vierailija
8/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettien kulussa on ollut jo pitkään viiveitä, ei tämä viimeisin lakko ole niitä kaikkia aiheuttanut.

Vierailija
9/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itella kuljettaa paketteja ihan miten sattuu riippumatta siitä, onko lakkoja tai ei.

Vierailija
10/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:09"]

Mitä hittoa 'perustele' - mä olen tilannut jotain Suomesta minkä piti olla perillä maanantaina ja nyt on keskiviikko. Vai ei lakko vaikuta?[/quote]

Niin, ei se vaan silti vaikuta. Samanaikaisuus ei tarkoita yhtään mitään. Lakkotoimilla ei ole Suomen sisältä tilaamasi paketin toimitukseen mitään vaikutusta, olettaen että myyjällä oli tuote hyllyssä eikä jossain ulkomailla tai jumissa terminaalissa.

Suomalaisen verkkokaupan perisynti on, että luvatut toimitusajat eivät useinkaan pidä paikkaansa. Etenkään kesällä. Seuraava pullonkaula on Itella. Mutta ei AKT.

Vierailija
12/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 12:12"]

Lakkoilevat siksi, että palkkoja on aiottu vähentää 500:lla eurolla. Moniko olisi valmis leikkaamaan palkkaansa tuon verran, onko mielestänne kohtuullista? Mun puolesta saavat lakkoilla rauhassa, hyvä syy.

[/quote]

Jos vaihtoehdot on palkanalennus tai potkut, moni valitsee mieluummin pienemmän palkan eikä ryhdy laittomaan lakkoon. Mutta lyhytaikaisesta lakosta ei ole tavalliselle postipaketin odottajalle niin kohtuutonta haittaa, että sitä muutaman päivän myöhästymistä kannattaa palstoilla itkeä.

Vierailija
13/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 11:55"]

No juuri ulkomailta tulevaa pakettia odottelen, ei kuulu ei näy. Ärsyttää moiset lakkoilut! Itsekästä minä minä puuhaa.

[/quote]

Olen odottanut pakettia ulkomailta jo 3 viikkoa. Onkohan näin pitkä viivästyminen lakon syy vai onko paketti hävinnyt? Ihan luotettavasta kaupasta tilasin... Kuinka kauan kannattaa odottaa ennenkuin alkaa reklamoimaan kaupalle tai luottokuntaan?

Vierailija
14/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tällä viikolla tule tilaamani ja maksamani paketti, niin ärsyttää. Eikö Itellan tilalle voisi kehittää sitä vanhaa systeemiä takaisin. Kyllä se paljon parempi oli.

Vierailija
15/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti ei ole lakossa vaan AKT. Lakko ei vaikuta juurikaan kotimaan sisällä liikkuvaan postiin (Itellan osalta), joissain rahdeissa on kuitenkin tällä hetkellä päivän viive. Lähinnä lakko vaikuttaa ulkomailta tulevaan tai ulkomaille lähtevään pakettiliikenteeseen.

Vierailija
16/16 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri ulkomailta tulevaa pakettia odottelen, ei kuulu ei näy. Ärsyttää moiset lakkoilut! Itsekästä minä minä puuhaa.