Mielialalääkityksen salaaminen mieheltä
Olen muutaman kuukauden seurustellut erään miehen kanssa ja meillä menee kaikin puolin hyvin. En ole kuitenkaan pystynyt kertomaan lääkityksestäni miehelle. Syön lääkettä unettomuuteen/lievään ahdistukseen ja masennukseen. Suunnitelmissani oli pikku hiljaa vähentää ja lopettaa lääkitys kokonaan. Oireet ovat kuitenkin vähentämisen seurauksena palanneet... Valtava jatkuva väsymys, huono unenlaatu, lievän masennuksen oireita... En pysty lääkitystä vielä lopettamaan.. Miten pystyn kertomaan tästä miehelle? Entä jos luottamus menee kun olen tällaisen asian salannut? En haluais kertoa. Pelkään että miehen kuva minusta muuttuu, eikä hän halua enää jatkaa seurustelua...
Kommentit (5)
No meinaatko että asiaa jotenkin parantaa jos jatkat salailua ja asia tulee ilmi myöhemmin?
Noi on vähän vaikeita juttuja, kun toiset eivät vaan ymmärrä eivätkä halua seurustella mt-ongelmaisen kanssa, mutta toisaalta ei viitsisi heti kättelyssä kaikkea kertoa. Itselläkin sen verran luurankoja kaapissa, tapana on ollut aika nopsaan möläyttää koska parempi että se tulee ilmi nopeasti mikäli se on toiselle ongelma.
2, miten pystyit salaamaan vieroitusoireet kun lopetit lääkkeet? Ja miten muutenkaan pystyit toiselta vuosia salaamaan lääkkeen oton jne?
En haluais kertoa, mutta en haluais salatakaan. Haluaisin lopettaa lääkityksen, mutta oireiden takia en pysty.... Oon umpikujassa. Kertominen olisi kai parasta. Luulisin miehen ymmärtävän kun hänellä on aiemmin ollut itsellä vakava masennus. Vaikeaa tää on silti. En tiedä mitä häpeän. Haluaisin kai olla vain miehen silmissä terve ja hyvinvoiva, enkä mikään mt-ongelmainen...
[quote author="Vierailija" time="25.06.2014 klo 09:45"]
2, miten pystyit salaamaan vieroitusoireet kun lopetit lääkkeet? Ja miten muutenkaan pystyit toiselta vuosia salaamaan lääkkeen oton jne?
En haluais kertoa, mutta en haluais salatakaan. Haluaisin lopettaa lääkityksen, mutta oireiden takia en pysty.... Oon umpikujassa. Kertominen olisi kai parasta. Luulisin miehen ymmärtävän kun hänellä on aiemmin ollut itsellä vakava masennus. Vaikeaa tää on silti. En tiedä mitä häpeän. Haluaisin kai olla vain miehen silmissä terve ja hyvinvoiva, enkä mikään mt-ongelmainen...
[/quote]Ai että mies on sulle kertonut tuollaista, ja et ole saanut sanottua että olet itsekin?
Auts, ehkä vois sitten vähän loukkaantua jos olet vain ollut hiljaa kun itse on avautunut, mutta jospa toi nyt kuitenkin ymmärtäisi.
Ei tietenkään sinun tarvitse kertoa mielialalääkityksestäsi miehelle jos et halua. Minä söin jossain vaiheessa masennuslääkettä ja satunnaisesti erästä bentsoa vuosia, eikä aviomieheni tiennyt asiasta mitään. Eikä tiedä vieläkään. Ei ihmisen ole pakko parisuhteessakaan kaikkea toiselle kertoa.