Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta
Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).
Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.
Kommentit (20210)
Vierailija kirjoitti:
Taidat kuulua siihen sukupolveen,joka on saanut kaiken valmiina aina lähes 20 saakka. Suureen ikäluukkaan kuuluvana työhön piti lähteä heti kansakoulun loputtua. Itse olin 14 v.Itse maksoin koulutukseni veljeni avustuksella, Työhon pääsin 2 v.koulutuksen jälkeen, ja maksoin veljelleni kuukausittain ns lainani.
Lapsuus jäi aika lyhyeksi. Töitä tuli tehtyä 68 v. saakka
Mielenkiintoisia ajatuksia näiltä tämänpäivän nuorilta.
Asunnonkin ostit turhaan.
Työikäiset ei ota enää asuntovelkaa, kun potkulaki tulee voimaan. Kukaan ei maksa enää asunnoista mitään.
Vierailija kirjoitti:
"Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea." https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki/
"Vuoden 2023 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai 207711 henkilöä Kelasta."
https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat kuulua siihen sukupolveen,joka on saanut kaiken valmiina aina lähes 20 saakka. Suureen ikäluukkaan kuuluvana työhön piti lähteä heti kansakoulun loputtua. Itse olin 14 v.Itse maksoin koulutukseni veljeni avustuksella, Työhon pääsin 2 v.koulutuksen jälkeen, ja maksoin veljelleni kuukausittain ns lainani.
Työikäiset ei ota enää asuntovelkaa, kun potkulaki tulee voimaan. Kukaan ei maksa enää asunnoista mitään.
Sinun elömäsi aikana tulee vielä muutoksia. Ei se maailman kehitys tähän päivään lopu.
Kysäsen kuulumisesi 25 vuoden kuluttua.
Hallitus leikkasi tuet.
Kukaan ei halua vuokrata sähkölämmitys asuntoa, niillä ei ole enää mitään arvoa.
Ainoastaan sellaisen asunnon voimme vuokrata, missä on maalämpö tai kaukolämpö mikä kuuluu vuokraan ja vuokra kohtuullinen.
Hallitus jatkaa uudistuksia:
"Määräaikaisen työsopimuksen voisi tehdä ilman perusteltua syytä enintään vuodeksi.
Takaisinottovelvollisuus koskisi työnantajia, joiden palveluksessa on vähintään 50 työntekijää."
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/hallitus-esittaa-lisaa-joustavuutta…
Mulla meinasi pinna katketa, kun eräs 62 v henkilö kertoi jääneensä eläkkeelle 52-vuotiaana. Hän oli päässyt sairaseläkkeelle samasta sairaudesta, joka minullakin on ja josta ei nykyään annettaisi edes sairaslomaa töistä!
"Toimeentulotukeen muutoksia helmikuussa. Asiakkaiden täytyy vastaisuudessa ilmoittautua kokoaikatyön hakijaksi työllisyyspalveluihin..."
www.kela.fi/ajankohtaista/toimeentulotukeen-muutoksia-uudet-velvoitteet…
"Yleistuki tulee voimaan toukokuussa, se on tarveharkintainen eli yleistukea vähentävät pääomatulot, omaishoidon tuki, osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot, tekijänoikeuskorvaukset."
www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet-toukoku…
Taas on elämäntapa intiaanilta pudonnut tyyny sohvalta lattialle eikä äitee ole tulossa nostaa sitä.
t. toinen tissiposki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun elömäsi aikana tulee vielä muutoksia. Ei se maailman kehitys tähän päivään lopu.Kysäsen kuulumisesi 25 vuoden kuluttua olethan silloin jo 35-vuotias
Ruokakunnan tulot ja omaisuus vaikuttavat yleiseen asumistukeen
Vierailija kirjoitti:
Ootko päässyt hoitolaitoksesta.
Luulenpa , että suuret ikäluokat seuraavat enemmän aikaansa kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko päässyt hoitolaitoksesta.
Oletko itse?
Suomi alkaa muistuttamaan sitä köyhää maata missä buumerit lapsuutensa viettivät.
"Väylävirasto aloittaa yt-neuvottelut."
"Kelan lääkelainat voivat ajaa pienituloisia ulosottoon."
Työttömiä voidaan nyt lähettää Kiinaan töihin
https://www.vauva.fi/keskustelu/6383187/orpo-sopimus-syntyi-tyottomia-v…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin nämä nykyiset lapsukaiset tajuaisivat mitään suurten ikäluokkien elämästä.
Jos ei ollut töissä, niin nälkä tahtoi tulla, ja nälkä olis usein vaikka töissä olikin. Ei ollut lihavuusongelmia, eikä karkkia ja limsaa syötyä kuin pari kertaa vuodessa.
Sinullapa kurjaa on ollut, kuulun minäkin suuriin ikäluokkiin mutta kouluja olen saanut käydä. Kesälomilla tehtiin töitä, ja karkkia olen saanut aina. Limsalla ja jäätelölläkin herkuttelin.