Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (20210)

Vierailija
19981/20210 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat kuulua siihen sukupolveen,joka on saanut kaiken valmiina aina lähes 20 saakka. Suureen ikäluukkaan kuuluvana työhön piti lähteä heti kansakoulun loputtua. Itse olin 14 v.Itse maksoin koulutukseni veljeni avustuksella, Työhon pääsin 2 v.koulutuksen jälkeen, ja maksoin veljelleni kuukausittain ns lainani.

Lapsuus jäi aika lyhyeksi. Töitä tuli tehtyä 68 v. saakka

Mielenkiintoisia ajatuksia  näiltä tämänpäivän nuorilta.

Vierailija
19982/20210 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat kuulua siihen sukupolveen,joka on saanut kaiken valmiina aina lähes 20 saakka. Suureen ikäluukkaan kuuluvana työhön piti lähteä heti kansakoulun loputtua. Itse olin 14 v.Itse maksoin koulutukseni veljeni avustuksella, Työhon pääsin 2 v.koulutuksen jälkeen, ja maksoin veljelleni kuukausittain ns lainani.

Asunnonkin ostit turhaan.

Työikäiset ei ota enää asuntovelkaa, kun potkulaki tulee  voimaan. Kukaan ei maksa enää asunnoista mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19983/20210 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea." https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki/

"Vuoden 2023 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai 207711 henkilöä Kelasta."

https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…

Vierailija
19984/20210 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työikäiset ei ota enää asuntovelkaa, kun potkulaki tulee  voimaan. Kukaan ei maksa enää asunnoista mitään.

Sinun elömäsi aikana tulee vielä muutoksia. Ei se maailman kehitys tähän päivään lopu.

Kysäsen kuulumisesi 25 vuoden kuluttua.

Vierailija
19985/20210 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi tuet.

Kukaan ei halua vuokrata sähkölämmitys asuntoa, niillä ei ole enää mitään arvoa.

Ainoastaan sellaisen asunnon voimme vuokrata, missä on maalämpö tai kaukolämpö mikä kuuluu vuokraan ja vuokra kohtuullinen.

Vierailija
19986/20210 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus jatkaa uudistuksia:

"Määräaikaisen työsopimuksen voisi tehdä ilman perusteltua syytä enintään vuodeksi.

Takaisinottovelvollisuus koskisi työnantajia, joiden palveluksessa on vähintään 50 työntekijää."

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/hallitus-esittaa-lisaa-joustavuutta…

Vierailija
19987/20210 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meinasi pinna katketa, kun eräs 62 v henkilö kertoi jääneensä eläkkeelle 52-vuotiaana. Hän oli päässyt sairaseläkkeelle samasta sairaudesta, joka minullakin on ja josta ei nykyään annettaisi edes sairaslomaa töistä! 

Vierailija
19988/20210 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toimeentulotukeen muutoksia helmikuussa. Asiakkaiden täytyy vastaisuudessa ilmoittautua kokoaikatyön hakijaksi työllisyyspalveluihin..."

www.kela.fi/ajankohtaista/toimeentulotukeen-muutoksia-uudet-velvoitteet…

Vierailija
19989/20210 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleistuki tulee voimaan toukokuussa, se on tarveharkintainen eli yleistukea vähentävät pääomatulot, omaishoidon tuki, osittainen varhennettu vanhuuseläke, perhehoitajan palkkiot, tekijänoikeuskorvaukset."

www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet-toukoku…

Vierailija
19990/20210 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on elämäntapa intiaanilta pudonnut tyyny sohvalta lattialle eikä äitee ole tulossa nostaa sitä.

t. toinen tissiposki

Vierailija
19991/20210 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun elömäsi aikana tulee vielä muutoksia. Ei se maailman kehitys tähän päivään lopu.

Kysäsen kuulumisesi 25 vuoden kuluttua olethan silloin jo 35-vuotias

Vierailija
19992/20210 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakunnan tulot ja omaisuus vaikuttavat yleiseen asumistukeen

www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat

Vierailija
19993/20210 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko päässyt hoitolaitoksesta.

Vierailija
19994/20210 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa , että suuret ikäluokat seuraavat enemmän aikaansa kuin sinä.

Vierailija
19995/20210 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko päässyt hoitolaitoksesta.

Oletko itse?

Vierailija
19996/20210 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi alkaa muistuttamaan sitä köyhää maata missä buumerit lapsuutensa viettivät.

Vierailija
19997/20210 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väylävirasto aloittaa yt-neuvottelut."

https://yle.fi/a/74-20206624

Vierailija
19998/20210 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kelan lääkelainat voivat ajaa pienituloisia ulosottoon."

https://yle.fi/a/74-20206493

Vierailija
19999/20210 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä voidaan nyt lähettää Kiinaan töihin

https://www.vauva.fi/keskustelu/6383187/orpo-sopimus-syntyi-tyottomia-v…

Vierailija
20000/20210 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin nämä nykyiset lapsukaiset tajuaisivat mitään suurten ikäluokkien elämästä. 

Jos ei ollut töissä, niin nälkä tahtoi tulla, ja nälkä olis usein vaikka töissä olikin. Ei ollut lihavuusongelmia, eikä karkkia ja limsaa syötyä kuin pari kertaa vuodessa.

Sinullapa kurjaa on ollut, kuulun minäkin suuriin ikäluokkiin mutta kouluja olen saanut käydä. Kesälomilla tehtiin töitä, ja karkkia olen saanut aina. Limsalla ja jäätelölläkin herkuttelin.