Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat eivät ihan oikeasti tunnu tajuavan mitään nykypäivän todellisuudesta

Vierailija
27.06.2021 |

Tulipa taas huomattua mökillä. Työttömäksi jäänyttä sukulaista arvosteltiin koska kuulemma työtä saa "kysymällä", minun lapsettomuuttani ihmeteltiin koska kaikilla "kuuluu olla" lapsi ja veljeni vuokralla asumista ihmeteltiin, koska on "järkevämpää" ostaa asunto (veli on pienipalkkainen Helsingissä, jonka asuntojen hinnat tietää kaikki paitsi nuo boomerit).

Alkaa mennä maku tähän. Nämä ihmiset ovat itse päässeet duuniin kansakoulun käymällä ja olleet vakituisessa työssä parikymppisestä lähtien. Lisäksi he ovat saaneet ylennyksiä ilman mitään koulutuksia, palkankorotuksia ja hyvät eläkkeet. He eivät tajua että sellainen ei ole nykypäivänä mahdollista. Ärsyttää selittää asiaa heille, kun he ovat täysi kielto päällä. Kaikki on vain velttoutta.

Kommentit (20210)

Vierailija
20201/20210 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vm 71 ja tunnustan etten tiedä nykyisistä ongelmista mitään. Olen siis x-sukupolvea.

Itse valmistuin 90-luvun alun lamaan ja en koskaan saanut koulutusta vastaavaa työtä. Olen tehnyt huonopalkkaisia pätkätöitä koko ikäni. Ilman työterveyshuoltoa ja muuta luksusta.

Eläkekertymä on huono ja olen  tippunut kaikessa huonommalle kuin edellinen boomerisukupolvi. Omistusasuntoon ei ole mitään mahdollisuutta. Palkka on niin pieni että mitään ei jää säästöön. 

Eläkeikä karkaa koko ajan kauemmaksi. Terveys kremppaa ja en tiedä kuinka kauan jaksan. Vähän olen kyllä kateellinen vanhemmille tutuille joilla on talo, mökki ja kaksi autoa.

Vierailija
20202/20210 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä. Jotain hauskaa pitää löytää aina päivän piristeeksi.🙂😄😁😂🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20203/20210 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vm 71 ja tunnustan etten tiedä nykyisistä ongelmista mitään. Olen siis x-sukupolvea.

Itse valmistuin 90-luvun alun lamaan ja en koskaan saanut koulutusta vastaavaa työtä. Olen tehnyt huonopalkkaisia pätkätöitä koko ikäni. Ilman työterveyshuoltoa ja muuta luksusta.

Eläkekertymä on huono ja olen  tippunut kaikessa huonommalle kuin edellinen boomerisukupolvi. Omistusasuntoon ei ole mitään mahdollisuutta. Palkka on niin pieni että mitään ei jää säästöön. 

Eläkeikä karkaa koko ajan kauemmaksi. Terveys kremppaa ja en tiedä kuinka kauan jaksan. Vähän olen kyllä kateellinen vanhemmille tutuille joilla on talo, mökki ja kaksi autoa.

Ja ainoa mitä he tekivät oli se että he kävivät työssä ..ainoa sukupolvi joka oikeastaan suorastaan rikastui työnteolla. 

Vierailija
20204/20210 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eläkkeet on pieniä, miksi eläkeläiset lentävät Espanjan Malagaan. Eläkeläisillä on myös loma-osakkeita muissakin maissa. Ei ole halpaa lystiä.

Pässi! Jos on 40-50 vuotta tehnyt töitä, niin ei noita pienillä eläkkeillä ainoaataan ole hankittu. Mene sinäkin töihin, niin voit saada jotain.

Meillä on tyel-maksuja makseltava  ei riitä enää ostovoima samanlaiseen yltäkylläisyyteen kuin boomereilla ja sitä vaurautta täytyy muiden yllä pitää loppuun saakka

Vierailija
20205/20210 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta suuret ikäluokat (vanhempieni ikäiset) ovat itse kouluttaneet lapsensa omilla rahoillaan ja eläneet todella, todella vähällä.

Nuoret taas nykyisin eivät halua "tavallista elämää" eli tehdä työtä 8-16, kun kaiken pitää olla kivaa. Se on tällaisen 60-lukulaisen mielestä erittäin vaikea ymmärtää. 

Ja vtut ole kouluttaneet. Ilmaistahan se koulu oli heidän penskoilleen. Silloin oli terve huoltosuhde ja verovaroilla sai sellaistakin mahdollistettua. Eli suuret ikäluokat hyötyivät siitä. Nyt verovaroista suurinnods menee vanhuksien hoitoon eli he hyötyvät taas eniten .

Vierailija
20206/20210 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret ovat saaneet kaiken ilman ponnisteluja. Elintaso on korkeampi kuin koskaan eikä työnteko ole pakollista kun luxuselämää voi viettä kelan tukien varassa vuodesta toiseen. Ihmetyttää miksi kela gold korttilaiset arvostelevat vanhoja ihmisiä vaikka omat aikaan saannokset ovat aika mitättömiä.  Menisivät mokomat saatanat edes töihin ja elättäisivät itsensä.

Kyllähän tämä sysinpaska tilanne tosiaan tuli ihan ponnistelematta . Katastrofaalinen huoltosuhde ja 1 6 miljoonaa kallospalkkaista senirilomalaista jotka jättivät todella ilman meidän ponnisteluja  oman lomailunsa meidän maksettavaksi. 

Vierailija
20207/20210 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kaikki varkaita.

Vierailija
20208/20210 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku juntti luuli, että ennen on voinut rakentaa ilman rakennusvalvonta ja että nykyään semmonen kun on olemassa eikä voi rakentaa miten vaan 😂😂😂😂😂

Voi kuule, kyllä ne rintamiestalotkin on ihan rakennustarkastaja tarkastamia. Ei silloinkaan saanut rakentaa miten vain.

Juu, lupa pitää kysyä myös aurinkopaneeleihin, koska jos tulee iso lumikuorma ja katto romahtaa niin vakuutus ei korvaa, jos ei ole rakennusvalvonnasta lupaa.

Mutta kyllä ne rakennusmääräykset on tainnut 1950-luvulta muuttua 😂.

Vierailija
20209/20210 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eläkkeet on pieniä, miksi eläkeläiset lentävät Espanjan Malagaan. Eläkeläisillä on myös loma-osakkeita muissakin maissa. Ei ole halpaa lystiä.

Pässi! Jos on 40-50 vuotta tehnyt töitä, niin ei noita pienillä eläkkeillä ainoaataan ole hankittu. Mene sinäkin töihin, niin voit saada jotain.

Eli eläkeläisiltä riittää leikattavaa vaikkapa asumistuki pois omistusasunnoista.

Vierailija
20210/20210 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, rakennusvalvonta tekee lujuuslaskelmat, että katto kestää aurinkopaneelit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi