Olenko syyllinen kaveripiirin eroihin vai onko kaveri väärässä?
Erosin miehestäni 2 v sitten, peliriippuvainen kaljoittelija. Yksi lapsi oli, silloin 4 vuotias. Tämän jälkeen moni kavereista on eronnut, osaa mies on pettänyt....
Nyt yksi kavereistani sanoo, että kun minä jätin miehen, saivat idean. Tuntuu kyllä kohtuuttomalta syytökseltä. Taitaa olla niin, että ihan heti en ehdi nähdä häntä. Vaikka eron hetkellä tukea voisin, kun tiedän, että siitäkin selviää kohti parempaa.
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 22:24"]
Ei se ole syytös vaan fakta. Ei ole sinun vikasi että he saivat idean sinun erostasi.
[/quote]
Mä ottaisin kanssa ennemmin kehuna, että kun itse uskalsin, ottivat ystäväni mallia ja uskalsivat lähteä huonoista suhteistaan myös.
Eroaalto leviää samalla tavalla kuin autokuume miesten keskuudessa.
Joskus ollut jotain tutkimuksiakin, että yksi ero aiheuttaa tuttavapiirissä X (en nyt muista tarkkaa lukua) määrän eroja.
Tajutaan, että jos tuokin niin miksi minäkin en voisi elää sellaista elämää kun oikeasti tahdon.
Itsekin kadehdin aikanaan huonossa suhteessa tuttuja, joiden kuulin eronneen. Ennemmin kiitän heitä kuin syytän. Näyttivät esimerkkiä että on myös vaihtoehto.
Aika erikoista, ettei kaverisi olisi saanut eroideaa pettämisestä, vaan sinusta. Että jos et olisi eronnut, olisivat muut vaan istuneet kotona pohtimassa että jaa, ketähän se Pertti tänään panee, onkohan se se sama muikkeli kun viime lavvantaina? Mahtaako se kotia tulla ollenkaan tänään, notta laitanko tuon ruuan kylmään.
Onkohan kaverillasi yksinäinen olo, onko hän ainoa joka "roikkuu" vanhassa suhteessa? Jos hän on katkera, ettei uskalla lähteä, vaikka haluaisi?
Et ole syyllinen. Mutta muistan itsekin lukeneeni "erobuumista" joka leviää kaveripiireissä. Kukaan täysjärkinen ei kuitenkaan eroa matkiaksen toista, vaan parisuhteessa varmasti on ollut jo kauemmin jotain pielessä - ja kaverin ero ehkä antaa rohkeutta tehdä itsekin se päätös, kun näkee että toinenkin selvisi erosta, eikä tarvitse olla lähipiirissä ensimmäinen tai ainoa eronnut. Monet sinnittelee huonossa suhteessa pelosta - pelätään ettei selviä yksin, ettei se ole sosiaalisesti ihan hyväksyttävää tmv.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 22:24"]
Ei se ole syytös vaan fakta. Ei ole sinun vikasi että he saivat idean sinun erostasi.
[/quote]
Kaveripiirin ihmiset ovat siis niin yksinkertaisia ja laitteita, etteivät olisi itse ymmärtäneet eron mahdollisuutta epätyydyttävässä suhteessa?
Jaa että kaverisi mielestä olisi vaan pitänyt sietää pettämistä ja ties mitä, jos sinä et olisi ollut esimerkkinä?
Aika kummallinen käsitys, onko hän itse kovasti pettävää sorttia vai mistä hän tämän on keksinyt.
jokainen päättäköön itse suhteestaan, et ole mitenkään osallinen heidän eroihinsa. miten olet saanut edes tuollaisen hullun idean päähäsi? eivät he ole oikeita ystäviä kun nuin sanovat, pönkittävät vain pahan olon syliisi kun sinä olet jo selvinnyt eron yli ja he eivät. pöh! älä kuuntele tuollaista!