Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko psykopaatti?

Vierailija
24.06.2014 |

Olen pohtinut asiaa pitkään. Monet asiat täsmäävät psykopaatin merkkien kohdalla. Kerron hieman, mutta tämä ei ole kaikki asia:

1. Olen itsekeskeinen, katson melkein kaiken omaksi hyödyksi

2. Hermostun helposti ja huudan

3. Olen perfektionisti

4. Olen saanut matematiikan vaikeampaa opetusta kuin minun luokka asteella pitäisi saada, olen opettajan mielestä edistyneempi ja nerompi

5. Sain stipendin

6. Minulla on omat pyrkimiskyvyt jotka minun ON PAKKO toteuttaa ja niin käykin

7. Minulla ei ole ystäviä paljoa

8. En tiedä, mikä minussa on vikana ja miksi en saa ystäviä.

voin kertoa toki lisää, jos joku oikeasti auttava haluaa auttaa.

ulkoapäin näitä asioita ei näy, olen aina kohtelias, iloinen ja hymyilevä. 

Sitten jos tulee konfliktejä, joko aloitan ne tai käsitän ne väärin ja aloitan riidan. 

Apua joltakin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et koska kysyt

Vierailija
2/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko olevasi paljon fiksumpi, mitä muut ihmiset? Että muut ihmiset ajattelevat kaikki samalla tylsällä tavalla, mutta sinä osaat ajatella paljon monipuolisemmin ja fiksummin, mitä muut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet narsisti, tykkäät eripaljon itsestäsi.

Vierailija
4/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuushäiriö.

Vierailija
5/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat vain hieman sosiaalisesti kömpelöltä.

Vierailija
6/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 17:52"]

et koska kysyt

[/quote]

Väärin. Kyllä psykopaatti voi itse tiedostaa ja tietää olevansa psykopaatti. Ja epäillä olevansa, jo ennen varsinaista diagnoosia.

Vierailija
7/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa narsistisin piirtein

Vierailija
8/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 17:49"]

Olen pohtinut asiaa pitkään. Monet asiat täsmäävät psykopaatin merkkien kohdalla. Kerron hieman, mutta tämä ei ole kaikki asia:

1. Olen itsekeskeinen, katson melkein kaiken omaksi hyödyksi

2. Hermostun helposti ja huudan

3. Olen perfektionisti

4. Olen saanut matematiikan vaikeampaa opetusta kuin minun luokka asteella pitäisi saada, olen opettajan mielestä edistyneempi ja nerompi

5. Sain stipendin

6. Minulla on omat pyrkimiskyvyt jotka minun ON PAKKO toteuttaa ja niin käykin

7. Minulla ei ole ystäviä paljoa

8. En tiedä, mikä minussa on vikana ja miksi en saa ystäviä.

voin kertoa toki lisää, jos joku oikeasti auttava haluaa auttaa.

ulkoapäin näitä asioita ei näy, olen aina kohtelias, iloinen ja hymyilevä. 

Sitten jos tulee konfliktejä, joko aloitan ne tai käsitän ne väärin ja aloitan riidan. 

Apua joltakin?

[/quote]

"Nerompi"? "Sain stipendin"? Siis olet lapsi tai hyvin nuori henkilö? 

Tuskin olet psykopaatti; lapsille sitä diagnoosia ei edes tehdä. Olet vain kypsymätön. 

Vierailija
9/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger?

Vierailija
10/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 18:14"]Olet narsisti, tykkäät eripaljon itsestäsi.

[/quote]

Voiko olla narsisti, vaikka inhoaa itseään?

ei ap, mutta samaa pohtinut

Vierailija
11/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 17:58"]

Tunnetko olevasi paljon fiksumpi, mitä muut ihmiset? Että muut ihmiset ajattelevat kaikki samalla tylsällä tavalla, mutta sinä osaat ajatella paljon monipuolisemmin ja fiksummin, mitä muut?

[/quote]

kyllä. Tunne. Olevani muitten seurassa "muita edistyneempi, järkevämpi . Mutta tavalla tai toisella, se on totta, olen edistyneempi ja fiksumpi. -Ap

Vierailija
12/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa listassasi on muutama mutta, ja yksi on tuo kykysi asettaa itsellesi kauaskantoisia tavoitteita ja ilmeisesti myös kärsivällisyyttä saavuttaa ne. Se on piirre, joka puuttuu täysin psykopaatilta. Psykopaatit eivät tutkimusten mukaan myöskään eroa älyllisesti terveistä (tämä on elokuvien luoma harhakäsitys), joten sekään ei kriteerinä riitä. Ja stipendien saaminen muutenkin on hieman comme ci-comme ca, koska aina ne eivät todellakaan mene koulun lahjakkaimmille oppilaille vaan niiden tarkoituksena voi olla yksinkertaisesti motivoida hieman lahjattomampia yrittämään kovemmin. Se, että ärsyyntyy helposti ja huutaakaan ei kuulu tautiluokitukseen. Toisin kuin elokuvat antaa ymmärtää, niin psykopaateilla on usein paljonkin eritasoisia ihmissuhteita, jotka voitaisiin luokitella jopa ystävyys-suhteiksi. Eli en kyllä löydä listastasi oikeastaan yhtäkään asiaa, joka puhuisi psykopatian puolesta. Joku täällä jo sanoikin, että psykopaatti kyllä saattaa itse tietää olevansa kyseinen ilman/ennen diagnoosiakin, mutta hän ei todellakaan ahdistu tästä tiedosta tai jää miettimään sitä. Oikeastaan sillä ei ole mitään merkitystä psykopaatille. Sinun "oireistasi" tulee paremminkin mieleen,että olet  joko hyvin nuori henkilö (alle 20 v.) tai epävakaa persoonallisuus tai sitten juuri tällainen muoti-ilmiö eli narsistinen luonne.

Vierailija
13/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron hieman, mutta tämä ei ole kaikki asia: ...................................................................................................................................................

Vierailija
14/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöisellä on niin paljon persoonallisuushäiriön/häiriöiden tunnusmerkiksi luokiteltuja persoonallisuuden piirteitä, että hänen kykynsä selviytyä arjessa ja normaalielämässä on merkittävästi huonompi kuin tavallisesti.Tämä ei tarkoita sitä että kaikki joiden toimintakyky on matalalla ovat persoonallisuushäiriöisiä.

Ei kuulosta että sinulla ap on toimintakyky mitenkään erityisen huono millään mittarilla, ei edes sosiaalisen selviytymisen osalta. Vaikuttaa siltä, että tuo ajatuksesi omasta paremmuudesta on jotain, millä lohdutat itseäsi kun ystävystyminen ei ole sinulle niin helppoa. Ihan normaalia sekin. 

Vierailija
15/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielteisen kunnianhimoinen neurootikko. Ei mitään niin kauhean omituista tuon kuvauksen perusteella. Kykenetkö ollenkaan katsomaan asioita toisten kannalta?

Vierailija
16/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa: myös persoonallisuushäiriön diagnoosin sovittaminen itselleen ja sen pohtiminen, oletko persoonallisuushäiriöinen voi yksi tapa pyrkiä tuntemaan itsesi vahvemmaksi ja vähentää omaa haavoittuvuuden tunnetta vaikkapa sosiaalisen kanssakäymisen hankaluuksien vuoksi. Psykopaatithan mielletään tunteettomiksi ja kylmiksi muita kohtaan, minkä vuoksi nuori voi ajatella että jos hän on psykopaatti hän ei enää tarvitsekaan muita ja sosiaalinen vaikeus on selitettävissä "yksinkertaisesti" persoonallisuushäiriöllä, jolloin sitä ei enää tarvitse pohtia. 

Tosiasiassa persoonallisuushäiriöisen ihmisen elämä on kaikkea muuta kuin yksinkertaista.

Vierailija
17/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuushäiriö sanoisin minäkin,ehkä narsistisin piirtein.Varaa aika psykiatrille niin selviää.t,epävakaa diagnoosin saanut.

Vierailija
18/18 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 19:55"]

Epävakaa persoonallisuushäiriö sanoisin minäkin,ehkä narsistisin piirtein.Varaa aika psykiatrille niin selviää.t,epävakaa diagnoosin saanut.

[/quote]

Mitä, haluatko sinä seuraa yhden hengen potilasyhdistykseesi? On kyllä tavallisen omituinen ketju, ap on selvästi hyvin nuori, ja täällä eri tavoin häiriintyneeksi itsensä laskevat ovat värväämässä omiin joukkoihinsa. Antakaa nyt ihmistaimen olla hiukan outo, kun kerran nuorisoa ei niin mielellään diagnosoida muutenkaan.

Onnistuisikohan juttelu valikoitujen yksilöiden kanssa siitä, miksi heidän mielestään et ole kaveriainesta? Voisit toki kertoa meillekin lisää, jos vaikka saisit kymmenen pikadiagnoosia kasan päälle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi