Ikää 50+ ja ylipainoa noin 10 kg. Onnistuuko laihdutus tässä iässä miten?
Onko olemassa tietoa, miten tässä iässä kannattaisi laihduttaa, ettei iho rypisty ja lihakset säilyisivät jne. Tarvitaanko jotain vitamiini- yms. lisiä?Kuntoilla voisin jonkunverran esim kävely, uiminen ja crosstraineri. Haluaako joku antaa vähän ohjeita?
Kommentit (16)
Ei onnistu, olet mennyttä. Lepää ap rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu, älä napostele, syö vain kolme kertaa päivässä, vähennä sokeria
Sokeria en syö muutenkaan, paitsi hiilareita voisi vähentää. Kiitos neuvoista. Kannattaako kaloreita laskea?
Sama vika. Jos saan kilon pois, niin kohta on taas takaisin. Olen luontaisesti pätkäpaastolla, yleensä 12-14 tuntia syömättä.
Olen alkanut karsia hiilihydraatteja. Makean himoon yritän syödä hedelmän. Leipä on herkkuani, mutta sitä syön enää palan tai pari päivässä. Peruna on jäänyt tosi vähäiseksi, samoin riisi. Ne ovat jotenkin luonnostaan jääneet ruokavaliossa vähemmälle. Paino ei onneksi enää nouse. Ja niin, alkoholia olen myös vähentänyt ja katson nyt tarkkaan hiilihydraatit. Kuivat kuohuviinit, vähemmän sokeriset punaviinit ja väkevistä vodka vielä käyvät. Tykkään oluesta, mutta ihan liian tuhtia juotavaa.
Sain 14 kg pois pätkäpaastolla, josta tulikin elämäntapa. Ikää oli 55 v kun aloitin. Vuosi meni.
Ei onnistu ainakaan helposti. Tiedän kaksi naista jotka ovat aikoneet laihduttaa jo useita vuosia. Olivat 46 ja 47 kun ekan kerran kuulin heidän puhuvan laihduttamisesta. Nyt ovat 50 ja 51 ja selvyyden vuoksi mä olen 50 v. Käyn niiden hermoille kun olen hoikka vanhus.
Dietit on idari tapa laihduttaa ne kilot tulee lähes aina bumerankina takaisin. Kuitenkaan laihduttajia ei kestä neuvoa. Suuttuvat öbaut kaikista neuvoista.
Vierailija kirjoitti:
Sain 14 kg pois pätkäpaastolla, josta tulikin elämäntapa. Ikää oli 55 v kun aloitin. Vuosi meni.
Miten toteutit? Ja kuinka paljon kaloreita söit päivän aikaan? Entä lisäsitkö liikuntaa? Olen tuo, joka luontaisesti on pätkäpaastolla. Ruoka ei vain maita ennen aamupäivää ja uni ei ole kovin laadukasta jos syön liian lähellä nukahtamista.
Jos ryppyjä kammoat, niin sokeri ja nopeat hiilarit rypistävät ihoa joka tapauksessa, oli laihduttamassa tai ei. Ne kannattaa jättää pois. Ihon roikkumista ehkäisee järkevä, hitaanpuoleinen laihdutustahti. Hitaasti imeytyvistä hiilareista saa potkua kuntoiluun, hyvät rasvat ja proteiinit auttavat lihasten säilyttämisessä ja mukavan kehonkoostumuksen tavoittelussa. Liikunta ja ulkoilu edistävät solujen hapensaantia, ehkäisevät rypistymistä, parantavat verenkiertoa. Kuona-aineet poistuvat paremmin. Mitä vitamiineihin tulee, niin tavallisella puoli kiloa kasviksia päivässä -taktiikalla saanet niitä riittävästi.
Varma tie ryppyiseen ja roikkuvaan ihoon tuossa iässä on joku Nutrilet-kuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeria en syö muutenkaan, paitsi hiilareita voisi vähentää. Kiitos neuvoista. Kannattaako kaloreita laskea?
Ei
Olen 60v.....sain laihdutettua kuukaudessa 10 kiloa eikä ole tullut takaisin.......eli iästä huolimatta laihdutus kyllä onnistuu
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu ainakaan helposti. Tiedän kaksi naista jotka ovat aikoneet laihduttaa jo useita vuosia. Olivat 46 ja 47 kun ekan kerran kuulin heidän puhuvan laihduttamisesta. Nyt ovat 50 ja 51 ja selvyyden vuoksi mä olen 50 v. Käyn niiden hermoille kun olen hoikka vanhus.
Dietit on idari tapa laihduttaa ne kilot tulee lähes aina bumerankina takaisin. Kuitenkaan laihduttajia ei kestä neuvoa. Suuttuvat öbaut kaikista neuvoista.
Huh, siis ymmärsinkö oikein, että olet ollut ihmisten 'ilahduttajana' ja 'elämän sulostuttajana' jo yli 50 vuotta?
Jos näin on, pitänee paikkansa se sanonta, että kateelliset ja katkerat kuspiät elää kiusallaankin kaikkein pisimpään. Silkalla katkeralla sapella!
Itselleni tuli vain olo, että nyt loppuu tämä pulskistuminen. Nuorena olin missikisoissa ja nätti. En tykkää yhtään liikkua, mutta rupesin vaan syömään vähemmän. Vituttaahan tämä ja tekisi mieli mättää grilliruokaa.
Onnistuu,tää laihdutti kokoon s,m..68kg.Mutta kasvot,kädet rypisty sil oli hintansa..ei laihuus onnea tuo.Terveyttä voi lisätä liikunta tai ei.Tää sairastu luista liikaa liikuntaa
Äitini laihdutti 25 kg 6 kymppisenä
Kyllä onnistuu kun tahtoa riittää👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toteutit? Ja kuinka paljon kaloreita söit päivän aikaan? Entä lisäsitkö liikuntaa? Olen tuo, joka luontaisesti on pätkäpaastolla. Ruoka ei vain maita ennen aamupäivää ja uni ei ole kovin laadukasta jos syön liian lähellä nukahtamista.
En valitettavasti voi kertoa, koska en laske kaloreita. Syön lounaan n. Klo 12 ja iltapalan klo 18. Ei välipaloja, ei mitään muuta kuin monipuolista terveellistä syömistä kaksi kertaa päivässä kasvispainotteisesti.