Emotionaalinen riippuvuus (myös läheisriippuvuus) jostain ihmisestä
Koetko olevasi emotionaalisesti (henkisesti) tai läheisriippuvainen jostain ihmisestä? Minä olen jo monta vuotta salarakas miehestäni. Paljon tunteita häneen. Ilmenee; en voi olla jos en joka päivä kuule hänestä. Jos en kuule niin olo on ihan sairas ja saan jopa fyysisiä oireita (päänsärky, unettomuus) henkisesti ahdistun, en pysty keskittymään ja minusta tulee ärtyisä, tai masentunut ja itkuinen.
Kun taas kuulen hänestä niin olen ihan onnen kukkuloilla ja kaikki huolet ja murheet poistuu. Olen energinen ja iloinen ym. Lisäksi mietin miestä ihan koko ajan. Että missä hän on, kotona vai töissä? Mitä tekee viikonloppuisin, onko mökillä ym? Minun on vaikeaa keskittyä tai ajatella muuta, kuin tuota miestä ylipäätään koskaan.
Olen aivan riippuvainen ja tuntuu, että minun on saatava joka päivä annos tuota miestä tai en pysty olemaan. Huolestun valtavasti jos en koko ajan kuule hänestä jotain. Olen jo lähes varma, että hän vihaa minua ja aikoo jättää ym. Masennun ja lamaannun ja mietin, että elämä ei olisi mitään ilman tuota miestä. Kunnes taas kuulen hänestä ja kaikki on ok.
Myös mies on jonkinverran riippuvaisen oloinen minusta. Tätä jatkunut vuosia. Tunteita molemminpuolin. Varattuja kumpikin. Nähdään silloin tällöin, kun pystytään. Muuten viestejä ym. joka päivä. En voisi enää kuvitella elämää ilman häntä.
Muilla samanlaista?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
On ollut joskus. Luulin olevani tosi rakastunut, mutta myöhemmin tajusin, että olinkin vain riippuvainen. En silti sano, että nämä asiat sulkevat toisensa pois.
Itsekin mietin, että tässä on paljon tunteita, mutta selvästi myös voimakas riippuvuus kehittynyt ajan kanssa. Varmasti molempia. Ja mietin, että aika vakavaa, kun en voi olla päivääkään ilman tuota miestä.
-Ap
Kyseessä ei ole rakkaus vaan oma psyyken häiriö. Ei kuulosta terveeltä.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole rakkaus vaan oma psyyken häiriö. Ei kuulosta terveeltä.
Millainen häiriö? Voihan olla samaan aikaan rakastunut, sekä myös esim. riippuvainen. Tuskinpa ilman rakkautta riippuvuuskaan jaksaisi pysyä yllä. Mutta myönnän, että tilanne ei varmasti ihan tervekään ole.
On ollut joskus. Luulin olevani tosi rakastunut, mutta myöhemmin tajusin, että olinkin vain riippuvainen. En silti sano, että nämä asiat sulkevat toisensa pois.