Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin lakkasitte välittämästä siitä mitä muut ajattelee sinusta?

Vierailija
26.06.2021 |

Tuliko se iän mukana, vai tapahtuiko jotain?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lakannut. Minusta on outoa ajatella, ettei miettisi sitä, tai välittäisi siitä.tuo on eri asia, kuin toimia oman halunsa mukaan. Mutta väitätkö, ettet ole muka halunnut useinkin toimia tavalla X, mutta et toimi niin, koska tiedät, että sinua katsottaisiin paheksuvasti? Tavallaan siis haluat silloin toimia niin, ettei paheksuta, mutta itseasiassa toimit miettien, että muuten muut pitävät sinua xxxxxx:na.

Vierailija
2/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt, mutta ei siitä tule mitään. Häpeän pelko on niin kova. Olen 45-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljänkympin tietämillä. No kun en pysty mitenkään edes tietämään mitä muuta ajattelevat, niin minkä ihmeen takia mun pitäisi siitä välittää? Parempi olla aito ja itselleen rehellinen.

Vierailija
4/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehittynyt tässä vuosien aikana. Ei ole paljon vaihtoehtoja jos haluaa vähänkään nauttia elämästä eikä vain hävetä menneisyyttä. Kaikki on täällä vain hetken joten onko näillä jutuilla nyt niin väliä.

Vierailija
5/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinko ollut noin 20-kymppinen tai vähän sen jälkeen. Ei se itsestään tule, vaan vaatii myös sen että ymmärtää olla vertailematta itseään muihin. Ja samoin olla tuomisematta muita ja hyväksyä että me ollaan erilaisia. 

Vierailija
6/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii samoja rakennuspalikoita kuin hyvä itsetunto. Sitä voi oppia, lue vaikka joku hyvä kirja aiheesta.

Vierailija
7/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä enää tuntemattomien mielipiteistä, mutta läheisten kyllä. 27v.

Vierailija
8/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kolmekymppisenä. Ei tapahtunut mitään erikoista, mutta oli jo aika tehdä omasta elämästään sellaista, millaisen siitä itse halusi, eikä sellaista, jollaisen joku toinen halusi. Jos joku on paheksunut mun tapaani elää tai jotain tekemisiäni, niin mun puolestani on saanut ihan vapaasti paheksua. Jokainen elää just sellaista elämää kuin haluaakin elää eikä siihen ole kenelläkään nokan koputtamista. Toki lakeja pitää noudattaa, mutta noin muuten aika vapaasti voi päättää, mitä tekee tai jättää tekemättä. 

Vierailija
9/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotiaana muut tytöt kaveriporukasta kävivät juomassa. Minä kieltäydyin.

Vierailija
10/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Siitä saa kannustusta.

Vierailija
11/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus parikymppisenä kun lakkasin häpeämästä itseäni, huomasin ettei siitä ole mitään hyötyä kenellekään ja oikeasti ihmisiä ei vaan kiinnosta mun perseen koko jne.

Vierailija
12/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 40-vuotiaana uuden tutkinnon ja avioeron myötä sain sen verran jäätävää palautetta, että lakkasin välittämästä ulkopuolisten mielipiteistä. Kaikkia on mahdotonta miellyttää. Nykyään voin paljon paremmin.

Vierailija
13/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii samoja rakennuspalikoita kuin hyvä itsetunto. Sitä voi oppia, lue vaikka joku hyvä kirja aiheesta.

Mikä kirja se oli?

Vierailija
14/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitän vain silloin, jos toisen ajatelmat minusta siirtyy teoiksi, lähinnä haitaten elämääni. Muuten en ole edes oppinut välittämään muiden mietteistä. Pienestä piteän olen ollut "outo ja erilainen", eikä ole haitannut yhtään.

Vierailija
15/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa jotakin hyvää kirjaa?

Olen tekemässä valintoja elämässäni, ja muiden mielipiteet häiritsee liikaa. Uran downgreidausta tahtoisin.

-eri

Vierailija
16/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt, mutta ei siitä tule mitään. Häpeän pelko on niin kova. Olen 45-vuotias.

Häpeän pelko? Eli pelkäät etukäteen että häpeät itseäsi? Mikä järki? Häpeä silloin kun siihen oikeasti on aihetta, älä etukäteen. Ja aika harvoin on aihetta. Jos nyt oikein kännissä örveltää ja perseilee niin on aihetta. Siltä välttyy kun ei käytä päihteitä.

Vierailija
17/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet naiset vastaa tähän, että 40+, mutta se on tosiassa ikä missä iässä (varsinkin) naisista on tullut lampaita. Joukosta erottuva, mielipiteineen ja pukeutumiseen kivitetään heti.

Vierailija
18/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa jotakin hyvää kirjaa?

Olen tekemässä valintoja elämässäni, ja muiden mielipiteet häiritsee liikaa. Uran downgreidausta tahtoisin.

-eri

Miten se sun ura liittyy muihin ihmisiin? Sinähän ne työt teet. Ja jos palkka laskee niin se vaikuttaa korkeintaan sun perheen talouteen. Mutta jos pärjäätte kuitenkin taloudellisesti, ei edes puoliso voi kieltää sinua vaihtamasta alaa.

Jokaisella voi olla mielipide toistenkin asioista, mutta ei niillä mitään väliä ole, ihan samalla tavalla sinä voit puuttua niiden elämään omilla mielipiteilläsi, eikä oikeasti sun mielipiteillä ole mitään väliä.

Vierailija
19/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioeron jälkeen 38 - vuotiaana ei enää tarvinnut miettiä mitä muut ajattelee. Ex - mies paheksui kaikkea. Piti olla jotain muuta mitä olin. Nyt elän vapaasti. Normaali ihminen olen ja teen normaaleja asioita. Ei minun ole syytä miettiä mitä muut ajattelee minusta.

Vierailija
20/22 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että jotkut vastaa että 40v vasta.

Meidän sukupolven pitäisi kasvattaa lapsemme siten että heillä ei olisi ainakaan murrosiän kuohujen jälkeen moista ongelmaa vielä keski-ikään saakka.