APUA ! Tunnistaako kukaan tautia?
16-vuotias tyttäreni on ollut nyt viikon kipeänä. Sahaava kuume 37-39 astetta (laskee hetkeksi särkylääkkeillä, mutta nousee uudestaan), erittäin kova päänsärky, eikä tämän takia pysty mitään tekemään.. Virtsaamisongelmia tai flunssaa ei ole. Kurkun toinen puoli nieltäessä kipeä. Päivystyksessä käytiin hoitsulla, mutta tulehdusarvot ja korvat olivat ok. Nieluviljely labrassa.
Onko epäilyjä? Ollaan kovin huolissaan, että olisi kasvain tai muuta kamalaa... Päivystykseen menemme taas huomenna uudestaan.
Kommentit (11)
Onko syönyt panadolia tai vastaavaa? Mä säin panadol fortea pari päivää putkeen ja siitä aiheutui järjetön toispuoleinen päänsärky. Soitin terveysneuvontaan ja ne kehotti tilaamaan ambulanssin.
Sairaalassa totesivat, että panadol ei sovi mulle vaan Buranaa sen sijaan.
Mononukleoosi? Se todetaan verikokeella.
Ei syytä älyttömästi huolestua. Voi olla ihan influenssaakin. Jos yleistila alkaa laskea, sitten syytä mennä päivystykseen.
Jäykkyyttä niskassa ja selässä, mutta nämä varmaan sohvalla olosta. Venytteli hetken lattialla ja heti helpotti.
Tyttö on syöny buranaa ja para-tabsia vuorotellen, mutta ollut myös ilman ja koittanut nukkua paljon.
Kun tulehdusarvot tsekattiin niin eikö muut verestä tutkittavat taudit katottaisi samalla?
Huolettaa myös, kun yleensä niin pirteä lapsi makaa sohvalla peitto vedettynä pään yli jo useampaa päivää...
terv. huolestunut äiti
Ei katsota verestä automaattisesti kaikkia mahdollisia tauteja, ainoastaan ne tulehdusarvot eli crp.
Okei. Huomenna varmasti selviää, että mikä vaivaa.
Kiitos asiallisista vastauksista!
terv. huolestunut äiti
Tutut oireet,meillä viljely paljasti että,Influenssa A kyseessä.15v tytär aloitti,taapero seuraavana ja minä lopuksi.Aivan järkky tauti,mutta kyllä se ajastaan helpottaa.Tamifluta söi teini mutta eipä juuri auttanut.
Niskajäykkyyttä?