Mitä sisältyy työterveystarkastukseen ennen töiden aloittamista?
Työsopimus tehty ja kys käynti edessä, mitä kys hoitajan tarkastus suurinpiirtein sisältää?
Kommentit (12)
Itselläni perus pituus?, paino, näkö, kuulo, verenpaine, keuhkojen ja sydämen kuuntelu, perusverikokeet jne... Hoitajan haastattelu, joka piti sisällään etukäteen täyttämäni lomakkeen.
Lisäksi lääkärintarkastus, teki jotain testejä.
Siis oikeastiko? mitä ne tekee painotiedolla? jos ei hlö ole selvästi ylipainoinen/sairaalloisen lihava tai anorektisen laiha niin ei ne minusta tee mitään painotiedolla, en suostu siihen. Eri asia esim raskausaikana kun nlassa katsotaan paino, mutta tässäkin, nope.
Lääkäristä ei puhuttu mitään, kuulema hoitsu joka tuon tekee.
ap
Tutkitaan, että olet riittävän terve tekemäänsitä työtä. Jossain töissä kait huumeseulatkin. Perus terveystarkastus ja kyselylomake. Tarvittaessa voi kait olla muutakin jos tarkastettava ei vaikuta terveeltä :)
Työterveyshoitajalla on vaaka ja voi punnita sut. Onhan painoindeksi oleellinen tieto terveyden kannalta.
Olen hoitoalalla ja multa katsottiin erityisen tarkasti selän kunto:D
Mitä sairaala-ja päiväkotimaailmassa työskenteleviltä katsotaan? Entäpä onko kunnissa eroja mitä kustantavat ja katsovat heti tuossa töihintulotsekkauksessa, tuskin kaikki kunnat maksavat monia veri ym kokeita jos ei ole ilmennyt kummempaa syytä niiden ottamiselle..?! Nehän kuitenkin maksavat ne testit ihan rahaa.
Itselläkin edessä, aloitin työt 1kk sitten ja pitäisi hoitaa alta pois..
Minä oon tekemässä pitkää sijaisuutta päikkärissä. Luvattu vakityö, kunhan saan tutkintoni tehtyä. Tämä kirjattu työsoppariin.
Alkoi vaan ahdistaa, että jos vakkarityö kaatuu tuohon terveystarkastukseen ? Mulla todettiin 2-tyypin diabetes puoli vuotta sitten. Lääkitys on. Yritän pudottaa painoani hitaasti, mutta varmasti. Ehkäpä saan lääkkeet vielä joskus pois.
Mutta: voidaanko mut todeta kelvottomaksi? Olen ollut sairauspoissaololla 1x2 vrk viimeisen 2 v aikana, kuumeisen flunssan vuoksi.
Mä olin just tuollaisessa tarkastuksessa viime viikolla. Kyllä minut vaakalle pistettiin seisomaan. Kyseltiin sukulaisten ja omat sairaudet, lääkitykset jne.
Ei sinua todeta kelvottomaksi. Sinä saat kaavakkeen tarkemman osan ja työnantajalle annetaan paperi jossa on vain rasti ruudussa, että sovellut työhön ja allekirjoitukset. Ei muuta.
Ei diabetes estä sinua tekemästä päiväkotityötä.
Mitä muuta ne katsoit, teki, tutki 11? missä päin maailmaa?
Meille valittiin kesätyöntekijä jokunen vuosi sitten ja terveystrkastuksessa todettiin diabetes josta ko. hlö itsekään ei ollut tietoinen. Työ jäi sillä erää saamatta sen takia että piti saada lääkitys kohdalleen. Vuosi tästä eteenpäin hänet otettiin töihin eikä diabetes sitä nyt estänyt.
Eli en usko kohdallasi olevan ongelmaa koska tauti on todettu ja lääkitys se mikä pitää.
Riippuu työstä.