opiskelemaan sosiologiaa
Olen suomenruotsalainen nainen 30v , joka haluaisi opiskella sosiologiaa ruotsiksi. Olenko liian vanha? Aikaisemmin olen lukenut perhesosiologiaa suomeksi
Kommentit (11)
Mitä taitoja saa sosiologiaa opiskelemalla?
-Mies 29v-
Muistan yhden valtio-opin luennon. Luennolla oli 70-vuotias nainen, jonka meidän pojat talutti portaissa:) sitä kai se on elinikäinen oppiminen
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 16:36"]
Olen suomenruotsalainen nainen 30v , joka haluaisi opiskella sosiologiaa ruotsiksi. Olenko liian vanha? Aikaisemmin olen lukenut perhesosiologiaa suomeksi
[/quote]
Mitä on perhesosiologia ja missä sellaista voi opiskella?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 16:39"]
-Mies 29v-
[/quote]Onko pitkän linjan ätmi kääntänyt kelkkansa eikä enää arvostakaan Laasasta?
Sosiologit painiskelevat yhteiskunta teorioiden parissa ja tutkivat eri ilmiöitä esim. perhettä , työelämää, ympäristöä jne.. Perinteisemmin se pyrkii selvittämään; mitä on sosiaalinen..tosi mielenkiintoista
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 16:44"]
-Mies 29v-
[/quote]Onko pitkän linjan ätmi kääntänyt kelkkansa eikä enää arvostakaan Laasasta?
[/quote]En ole ikinä sanonut mitään Laasasesta.
-Mies 29v-
Perhesosiologiaa voi opiskella ainakin Jyväskylän avoimessa yliopistossa. Sitä kautta löytyy lisää tietoa:)
Ainakin meidän koulussa on kaiken ikäisiä, vanhemmat opiskelijat eivät vaan osallistu luentojen ulkopuolella opiskelija elämään. Voit myös ottaa avoimen kautta kursseja:)
Luultavasti olet saanut jo monia sosiologian pakollisia kursseja pois alta (tilastotiede, tutkimus metodit jne) jos olet jo opiskellut aiemmin.
Ainakin meidän koulussa työttömyysprosentti on vajaat 2% kandin ja maisterin jälkeen johtuen kai siitä että ne joilla on ruotsinkieliset paperit työllistetään helpommin.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 16:44"]
-Mies 29v-
[/quote]En ole ikinä sanonut mitään Laasasesta.
-Mies 29v-
[/quote]No, sano nyt? Alemman tason mieheksi ja Laasasen teorioiden kannattajaksi olet kuitenkin tunnustautunut?
Voit opiskella ihan mitä tahansa minkä ikäisenä tahansa. Koskaan ei ole liian vanha.
Mä olen sua 15v. vanhempi ja ajattelin lähteä takaisin opiskelemaan:)