Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut nyt kaksi viikkoa juomatta alkoholia.

Vierailija
23.06.2014 |

On ollut tosi tiukkaa iltaisin. On tehnyt mieli ja olen joutunut taistelemaan itseni kanssa, etten ole mennyt Alkoon tai kauppaan. Pahin aika on ollut iltakuuden ja iltayhdeksän välillä, kun alkoholia olisi saatava ja saatavana, mutta pitää olla vahva. Yhdeksän jälkeen pitäisi lähteä johonkin ravintolaan juomaan, mutta onneksi ovat liian kaukana. Aamulla on ollut hyvä olo, kun ei ole tarvinnut herätä pöhnäisenä.

Kuinka kauan tätä kestää? Loputtomiin? 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse ollut vastaavassa tilanteessa, mutta voisin kuvitella, ettei loputtomiin kestä. Kun sulle tulee uudet rutiinit ja tavat, varmasti himo helpottaa.

Tsemppiä ja onnea hienosta suorituksesta :)

Vierailija
2/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut linkkejä sen kummemmin, mutta voisit löytää vinkkejä googlella. Tällainne tuli vastaan

http://www.paihdelinkki.fi/oma-tavoite-ja-suunnitelma/vahentamisen-ja-lopettamisen-vinkkeja

"

Tipaton kuukausi

Kaksi tai kolme viikkoa täysin selvin päin on alkuun toimivin ratkaisu. Syitä siihen on muun muassa seuraavat:

On todettu, että ihmiset jotka pystyvät pitämään aluksi kolme täysin selvää viikkoa, onnistuvat parhaiten saavuttamaan kohtuuden. Tipaton kuukausi antaa sinulle merkittävää tietoa siitä, kuinka riippuvainen tai riippumaton olet alkoholista.
Tauko juomisessa auttaa purkamaan vanhoja juomisen tapoja ja antaa tilaa uusille toimintatavoille.
Sietokykysi alkoholin suhteen laskee nopeasti, joten saat saman olon aiempaa vähemmällä juomisella ja runsaampi juominen alkaa tuntua tarpeettomalta.
Monille iloisena yllätyksenä ajattelukyky kohenee, pari kolme viikkoa aivan selvin päin terävöittää muistia ja ajattelua lisää näin kekseliäisyyttä ja oppimista.
Saat käytännön kokemusta, kuinka voitat juomismielitekojasi ja voit helpommin saavuttaa valitsemasi tavoitteen.

"

Tuossa oi jokin testikin alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrität raitistua vastentahtoisesti, voit joutua kärsimään kauankin. Minulla alkoi pahimmat mieliteot helpottaa suht nopeasti, olin niin kiitollinen siitä ettei tarvitse enää juoda.

Vierailija
4/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi olet juonut aiemmin?

Vierailija
5/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 12:57"]

Jos yrität raitistua vastentahtoisesti, voit joutua kärsimään kauankin. Minulla alkoi pahimmat mieliteot helpottaa suht nopeasti, olin niin kiitollinen siitä ettei tarvitse enää juoda.

[/quote]

En yritä vähentää tai lopettaa vastentahtoisesti. Juominen lipsui käsistä parin viimeisen vuoden aikana. Tissuttelusta tuli juomista. Pystyin aiemmin juomaan lasin tai pari silloin tällöin, nyt alkoi mennä viinipullo kerrallaan ja monta kertaa viikossa. 

Olen miettinyt lopettamista kokonaan, en halua enää samaan kuin missä nyt olin. 

Päivä menee tosi hyvin sinne noin kuuteen asti. Sitten alkaa tulla taas himo, enkä pysty ajattelemaan juuri mitään muuta kuin sitä, pitäisikö mennä Alkoon tai kauppaan vai ei.

ap

Vierailija
6/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 12:58"]Ap, miksi olet juonut aiemmin?

[/quote]

Rentoutuakseni. Saadakseni paremmin unta. Hyvän olon takia.

Olen juonut vain kotona, en baareissa tai ravintoloissa.

Ap

Vierailija
7/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä AP juo ollenkaan, jos se on sulle tuollainen riippuvuus. Minäkään en juo, tosin ei ole mitään ongelmaa asian kanssa. 

Vierailija
8/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juominen aiheuttaa ongelmia, voisiko aa auttaa? Itse olen ollut raittiina päivä kerrallaan kahdeksan kuukautta ryhmien avulla. Kesti kauan tajuta että en juonut koska minulla oli ongelmia vaan alkoholi aiheutti ne

Vierailija
9/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 12:58"]Ap, miksi olet juonut aiemmin?

[/quote]

Rentoutuakseni. Saadakseni paremmin unta. Hyvän olon takia.

Olen juonut vain kotona, en baareissa tai ravintoloissa.

Ap

[/quote]

Vielä pahempi... tosiaankin alkoholismin oireita nuo kotona tissuttelut. Hyvä, että olet päättänyt tehdä stopin touhulle.

Vierailija
10/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, jos ravintolassa tissuttelisi, se ei olisi alkoholismin oire.

Vierailija
11/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joka kerta luja päätös: se on nyt tässä ja piste!

Mitään et menetä täysraittiudessa!

Saat kyllä paljon laadukkaamman elämän tilalle!

Kannattaa!

Kun alko tunkee ajatuksiin, vaihda heti kanavaa:

minkäs kirjan voisin lukea?

mitähän terveellistä syötävää löytyis kaapista?

kukahan tykkäis, jos muistaisin puhelinsoitolla?

voisinpa tehdä nyt sen korjaus/huoltohomman, mikä jääny tekemättä

tutkinpa netistä asiaa siitä mielenkiintoisesta eläimestä

nyt vois olla hyvää aikaa katsoa muutama youtube -musapätkä

oiskohan ketään, kuka tulis käymään kaffeella, soitanpa

... yms

Maailma on TÄYNNÄ kaikkea nähtävää, koettavaa, luettavaa, kuunneltavaa, syötävää, iloittavaa, autettavaa, hauskaa, ...

Älä jumita tyhmiin ja sinua alas vetäviin asioihin, vaan täytä elämäsi laadukkailla asioilla, niitä kyllä riittää!

Vierailija
12/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutama vuosi siyyen suunnilleen samassa tilanteessa, kun elämä selvänä muodostui melkoiseksi helvetiksi mutta juodakaan en enää halunnut. Soitin AA:n auttavaan puhelimeen ja sillä tiellä ollaan. Jo useampi selvä vuosi takana enkä ole yhtäkään selvää päivää katunut.

Vierailija
13/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et enää saa mielihyvää alkoholista, muut mielihyvän lähteet voimistuvat. Ruoki niitä.

Vierailija
14/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä loppuu vielä :) et vaan ota sitä ensimmäistä niin kaikki on hyvin.

Oletko juonut miten pitkään ja mitä määriä?

Vierailija
15/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 13:39"]

Kyllä se siitä loppuu vielä :) et vaan ota sitä ensimmäistä niin kaikki on hyvin.

Oletko juonut miten pitkään ja mitä määriä?

[/quote]

Omasta mielestäni vääriä juomatottumuksia on ollut jo useamman vuoden, mutten ole kokenut niitä mitenkään elämää hallitseviksi ongelmiksi. Silloin tällöin vähän enemmän kuin olisi pitänyt. Viimeisen vuoden aikana juominen on lisääntynyt selvästi ja olen juonut jopa salaa läheisiltäni, koska olen hävennyt juomisen määrää.

Viime aikoina meni viinipullo tai 3-4 siideriä kerrallaan ihan vain rentoutumiseen, en ollut edes humalassa.

ap

Vierailija
16/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kestä loputtomiin, anna aivoille aikaa tottua uuteen, ne tottuu kyllä. kunhan vaan pysyt vahvana etkä sorru. monet muutkin on onnistuneet, se on mahdollista.

Vierailija
17/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 12:58"]

[/quote]

Ei sillä ole enää väliä, pääasia että ap lopettanut. Turha vatvominen ei auta ketään, nyt katse tulevaisuuteen! tsemiä ap!

Vierailija
18/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2014 klo 14:07"]

[/quote]

Ei sillä ole enää väliä, pääasia että ap lopettanut. Turha vatvominen ei auta ketään, nyt katse tulevaisuuteen! tsemiä ap!

[/quote]

Ainakaan minun mielestäni se, että miettii niitä syitä, joihin tarvitsee alkoholia, ei ole turhaa vatvomista. Jos ymmärtää, mihin tarpeeseen sitä viinaa ottaa, on huomattavasti helpompi tunnistaa itsessään ne tiltanteet ja tunteet, jotka voivat aiheuttaa repsahtamisen. 

Vierailija
19/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut 18 vuotta ilman alkomaahoolia :)

i've seen the shit it does...

t. fiksu 18v

Vierailija
20/40 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eihän palstamamma juo, vaan nauttii lasin hyvää viiniä ruoan kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi