Mahtavaa, kun vasta jouluna on seuraava juhlapyhä!
Nämä junttijuhlat on aivan karmeita ja vielä hellekin ottaa päähän!
Kommentit (22)
Pyhäinpäivä ei oo mitää muuta ku yksi lauantai ja itsenäisyyspv saattaa johonki viikolle sattua joskus.
Vierailija kirjoitti:
Skippaatko pyhäinpäivän ja itsenäisyyspäivän kokonaan?
Mä shippaan and play padel maypee
En oo ikinä tajunnut mitä ihmeellistä juhannukseassa on. Saunoa ja grillata voi minä tahansa muunakin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
En oo ikinä tajunnut mitä ihmeellistä juhannukseassa on. Saunoa ja grillata voi minä tahansa muunakin päivänä.
Juhannuksessa
Jeps, nyt tulee pitkä tauko juhlapyhiin.
Paitsi että edelleen itsenäisyypäivä on juhlapäivä ja vapaapäivä, vaikka ei pyhäpäivä olekaan.
Se on sitten seuraava suurempi juhla joulukuun 6.
Toki sitä ennen on kaksoispyhä marraskuun vaihteessa, Pyhäinpäivä eli vainajien muistopäivä.
Juhlapyhät eivät ole juntteja, vaan ne ovat globaaleja juhlia joka maassa ympäri maailmaa, kullakin maalla omat juhlapäivänsä.
Juhannus on keskikesän juhla, nyt alkaa päivät lyhentyä ja kuukauden päästä sen illasta jo huomaa pimeyden valtaavan kesäisen tienoon.
Vierailija kirjoitti:
Juhannus on keskikesän juhla, nyt alkaa päivät lyhentyä ja kuukauden päästä sen illasta jo huomaa pimeyden valtaavan kesäisen tienoon.
Onneksi näin. Muuten nämä helteet ei ikinä loppuisi.
Kaikkina muina juhlapyhinä on omat koristeensa ja perinteiset ruokansa, mutta entä juhannuksena? Uusia perunoita ja ehkä koivun oksat ovessa. Tylsää!
Vierailija kirjoitti:
Eihän niissä päivissä itsessään olekaan mitään. Ihmisetehän sen juhlan sille päivälle tekeen.
Kun haluavat juhlistaa vanhoja perinteisiä päiviä, matkustumalla sukulaisiin, kotiinsa, hankkimalla parempaan ruokaa ja syömällä yhdessä.
Mm. Usassa Kiitospäivä on erittäin suuri juhla, ja sitä vietettään siten, että perhe ja myös isovanhemmat tulevat syömään ja hankitaan joku iso kalkkuna tai vastaavat.
Lisäksi siellä juhlitaan 4, heinäkuuta itsenäisyyspäivää, silloinkin on vapaata suku koolla.
Venäjällä juhlitaan voiton päivää. Brasialiassa on karnevaalit, jne, jne.
Jos ap:ta ärstyttää perinteiset juhlapyhien junttius, niin ne juhlathan voi jäättää viettämättö.
Isäinpäivä, itsenäisyyspäivä ja pyhäinpäivä ovat ainakin minun kalenterissani ennen joulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannuksessa
Miten kauas voi ihminen luonnosta irtaantua....? Aikamoista.
"Kesäpäivänseisauksen aikaan päivä on pisimmillään: aurinko paistaa kohtisuoraan Kravun kääntöpiirillä.
Pohjoisen napapiirin pohjoispuolella tämä päivä on se, jolloin aurinko ei laske lainkaan."
Siinä välissä on nimipäiviä, syntymäpäiviä, itsenäisyyspäivä, Halloween, elonkorjuujuhla joillekin ja vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Joulukinkkuakin voi syödä vaikka toukokuussa. Ja mämmiä lokakuussa jne.
Juuri näin, itse en stressaa, mutta ahdistaa nää pakkojuhlimiset. Yleensä tulee ruumita ja pahaa mieltä.