Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 28-vuotias ja työtön. Vaikka en enää ikinä olisi palkkatöissä, niin olen mielestäni tehnyt töitä.

Alma 112v
25.06.2021 |

Koko perheeni oli tulitikkutehtaalla töissä kun olin lapsi. Vanhemmat ja reilut 10 lasta liimasi siellä tulitikkurasioita kokoon seitsemänä päivänä viikossa 14 tuntia päivässä. Minäkin tein sitä työtä 3-21 ikävuosien väliä. Se oli tylsää työtä mutta pakko sitä oli tehdä että saisimme enemmän palkkaa eikä koko työpäivänä ollut yhtään taukoa.

Olimme silti hyvin köyhiä vaikka teimme kaikki paljon työtä. Kotona oli 2 pienen huoneen asunto joka oli aina hämärä, kylmä, kostea ja homeinen. Ruokana oli sammalvelliä eli sammaleesta ja vedestä keitettyä velliä ja pettuleipää. Niitäkin oli usein kovin vähän. Torakoita meitä oli todella paljon. Se oli hyvä, sillä me söimme niitä. Ainakin minä säästyin kuolemasta nälkään syömällä torakoita. Niistä sai ainakin paljon proteiinia. Jokin taika niissä torakoissa oli. Mitä enemmän söimme niitä niin sitä enemmän niitä oli. Kun söi yhden torakan niin tuntui, että sen sijaan syntyi 2 torakkaa lisää.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon mukaan olet 28-vuotias, mutta nimimerkin mukaan 112-vuotias?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla