Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lumian SIM-kortti

Vierailija
22.06.2014 |

Pittääkö Lumiaan olla joku erilainen SIM-kortti, semmonen pienempi versio ja mistä/miten semmosen saa?? Mietin vaan jos hommaan jonkun Lumian-.,,

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantista saa sellaset kätevät leikkurit,maksaa murto-osan puhelinkauppojen hinnasta.

Vierailija
22/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:40"]

Ei niitä kortteja kannata mennä itse saksimaan. Jos sillä itse tehdyllä kortilla hajottaa puhelimesta sim kortin lukijan, ei korjaus mene takuuseen.

[/quote]

Kerro nyt hyvä ihminen miten se sim-kortin lukijan hajoaminen on edes mahdollista jos itse pienentää kortin? Tietty jos on täysin avuton ei kannata alkaa leikkaamaan, mutta jos nyt itseltä osaa kynnet leikata niin kortin leikkaus onnistuu aivan hyvin.

[/quote]

Satun nyt vain olemaan tekemisissä puhelinten huoltojen kanssa jonkin verran ja on näitä itse pilattuja tullut vastaan. Kurkkaa vaikka siitä vanhasta luurista minkälaiset "pinnit" siellä on sitä korttia vasten. Riittää että tökkäät sillä itseleikatulla rosoreunaisella kortilla yhden niistä pinneistä poikki, niin se kortinlukija on sitten entinen. Siten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla operaattorilla saa vaihtaa kortin ilmaiseksi. tai osa puhelinmyyjistäkin vaihdattaa simin.

Vierailija
24/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 20:53"]Kurkkaa vaikka siitä vanhasta luurista minkälaiset "pinnit" siellä on sitä korttia vasten. Riittää että tökkäät sillä itseleikatulla rosoreunaisella kortilla yhden niistä pinneistä poikki, niin se kortinlukija on sitten entinen. Siten.

[/quote]

Kyllä minä ne pinnit tiedän. Miten itseleikatulla ne saa tökättyä rikki, mutta kaupan leikkaamalla ei? Turha se mitään rosoreuna juttuja on yrittää selittää, mitään rosoreunoja ei jää kun kunnolla tekee.

Eli miten itseleikatulla (ei rosoreunaisella) voi tökätä pinnit rikki, mutta kaupan leikkaamalla ei? No turhaa edes kysyn koska sinulla ei ole siihen vastausta.

Vierailija
25/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa Lumia-älypuhelimen, kannattaa käydä operaattorilla ja ottaa puhelimeen data-paketti. Muuten älypuhelin saattaa tuoda yllättävän suuren laskun, kun se päivittelee omia aikojaan.

Vierailija
26/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:00"]

Jos ostaa Lumia-älypuhelimen, kannattaa käydä operaattorilla ja ottaa puhelimeen data-paketti. Muuten älypuhelin saattaa tuoda yllättävän suuren laskun, kun se päivittelee omia aikojaan.

[/quote]

Sen voi tehdä netissä ihan kotonakin, ainakin itse muutin Oma Saunalahti sivuilla. Eikähän se onnistu muillakin operaattoreilla ihan netin kautta.

Vierailija
27/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaupassa se kortti vaihdetaan suoraan oikean kokoiseksi eikä leikellä myöskään millään leikkurilla. Turha kai tästä on vääntää kun haluat vain tingata asiasta. Alkuperäinen viestini oli kuitenkin, että rikkinäinen kortinlukija ei mene takuuseen, eli omatekoisia kortteja ei kannata käyttää. Jos et halua sitä uskoa niin huomenna voit asian tarkistaa vaikka Nokia Caresta tai Samsungin tai vaikka Applen tuesta. Jos sinun puhelimesi on onnekkaasti säilynyt ehjänä saksista huolimatta, kaikilla ei ole. Miksi ottaa turha riski jos helpommallakin pääsee kun vaihtaa sen kortin operaattorilla sopivaksi heti alkuun?

Vierailija
28/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:00"]

[/quote]

Sen voi tehdä netissä ihan kotonakin, ainakin itse muutin Oma Saunalahti sivuilla. Eikähän se onnistu muillakin operaattoreilla ihan netin kautta.

[/quote]

Joo tietysti voi, mutta jos tarvitsee muutenkin opastusta, niin laittavat sopivan sim-kortin ja ei minulle ainakaan maksanut mitään.

Vierailija
29/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:07"]

Koska kaupassa se kortti vaihdetaan suoraan oikean kokoiseksi eikä leikellä myöskään millään leikkurilla. Turha kai tästä on vääntää kun haluat vain tingata asiasta. Alkuperäinen viestini oli kuitenkin, että rikkinäinen kortinlukija ei mene takuuseen, eli omatekoisia kortteja ei kannata käyttää. Jos et halua sitä uskoa niin huomenna voit asian tarkistaa vaikka Nokia Caresta tai Samsungin tai vaikka Applen tuesta. Jos sinun puhelimesi on onnekkaasti säilynyt ehjänä saksista huolimatta, kaikilla ei ole. Miksi ottaa turha riski jos helpommallakin pääsee kun vaihtaa sen kortin operaattorilla sopivaksi heti alkuun?

[/quote]

Gigantti ainakin leikkaa asiakkaan kortin leikkurilla eli takuu ei siis korvaa jos ostaa gigantista puhelimen ja gigantin myyjä leikkaa sim-kortin? Nämä on juuri näitä, miksi kannattaa ottaa riski ja kytkeä itse astianpesukone on varmempaa soittaa putkimies tekemään se jne. juttuja....kytken senkin itse.

Vierailija
30/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:07"]

Jos sinun puhelimesi on onnekkaasti säilynyt ehjänä saksista huolimatta, kaikilla ei ole.

[/quote]

Vastaa nyt vielä siihen miten ne pinnit saa rikki itse leikatulla, mutta tehtaan lekkaamalla ei? Samalla tavalla ne saa runnottua rikki oli se kortti tehtaalta tullessaan pieni tai itse pienennetty.

Vierailija
31/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:09"]

Joo tietysti voi, mutta jos tarvitsee muutenkin opastusta, niin laittavat sopivan sim-kortin ja ei minulle ainakaan maksanut mitään.

[/quote]

No mä tilasin netistä puhelimen, leikkasin itse kortin ja muutin liittymän netissä, niin ei tarvinut käydä missään vaan kaikki hoitui noin.

Vierailija
32/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:09"]

[/quote]

No mä tilasin netistä puhelimen, leikkasin itse kortin ja muutin liittymän netissä, niin ei tarvinut käydä missään vaan kaikki hoitui noin.

[/quote]

Hyvä niin, mutta kaikki eivät ole noin tee-se itse miehiä ( naisia? ). Veikkaan, että miehiä!

Vierailija
33/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:23"]

Hyvä niin, mutta kaikki eivät ole noin tee-se itse miehiä ( naisia? ). Veikkaan, että miehiä!

[/quote]

Mies olen, mutta en katso, että netin tai saksien käyttö olisi jotenkin miesten hommia sen enempää kun naistenkaan. Vai onko se kynnys ruveta tekemään tee-se-itse hommia naisilla korkeampi?

Vierailija
34/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:23"]

[/quote]

Mies olen, mutta en katso, että netin tai saksien käyttö olisi jotenkin miesten hommia sen enempää kun naistenkaan. Vai onko se kynnys ruveta tekemään tee-se-itse hommia naisilla korkeampi?

[/quote]

Vai onko miehillä korkeampi kynnys kysyä neuvoa yleensä keneltäkään  : ) Tällaisen olen nimittäin pannut merkille lähipiirissäni; oltiin sitten rautakaupassa tai autolla etsimässä jotain osoitetta. Keneltäkään ei kysytä, vaan itse pitää löytää  ; )

Vierailija
35/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:33"]

Vai onko miehillä korkeampi kynnys kysyä neuvoa yleensä keneltäkään  : ) Tällaisen olen nimittäin pannut merkille lähipiirissäni; oltiin sitten rautakaupassa tai autolla etsimässä jotain osoitetta. Keneltäkään ei kysytä, vaan itse pitää löytää  ; )

[/quote]

No voihan se niinkin olla, tosin tämän "leikkausoperaation" oli kaverini tehnyt jo ajat sitten ja hän vihjaisi, että ihan helppo homma katso vaan netistä ohjeet.

Vierailija
36/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Nokia on tehnyt niin pienen paikan sille kortille, ettei tavallinen käy? Paskaa suunnittelua.

Vierailija
37/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2014 klo 21:44"]

Miksi Nokia on tehnyt niin pienen paikan sille kortille, ettei tavallinen käy? Paskaa suunnittelua.

[/quote]

Se on kehitystä, eiköhän kohta ole (vai onko jo) nano-sim kortit jotka ovat vielä pienempiä kun nämä micro-sim.

Vierailija
39/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen kortin pitäisi olla pienempi? Pitäis ajatella nakkisormiakin.

Vierailija
40/40 |
22.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vähän ohi mutta onko Lumia 520:ssa se Officepaketti heti käytettävissä vai pitääkö se ladata jostain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme